welke behandeling indien enkel vorm slecht is?



Plaats reactie
perry
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 maart 2010, 14:30

welke behandeling indien enkel vorm slecht is?

Bericht door perry » 27 mei 2010, 15:59

hallo

wij zijn ondertussen gestart met cyclusmonitoring (clomid en pregnyl), maar mijn man zijn zaad is slecht qua vorm. helpt deze behandeling dan?
wij zijn in behandeling in edegem, en ik heb de indruk dat ze toch maar iets aan t proberen zijn om maar te proberen.
hebben jullie hier ervaring mee?

bedankt!

TomV
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 juni 2010, 20:47

Re: welke behandeling indien enkel vorm slecht is?

Bericht door TomV » 10 juni 2010, 22:19

Clomid en Pregnyl zijn om de rijping van de eicel te stimuleren. Het zal niks doen aan de kwaliteit van het sperma

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 22 juni 2010, 11:49

Perry: bij mijn man is/was het probleem hetzelfde. Ikzelf heb/had ook PCO (nogal ernstig want ik had geen regels meer, dus kon ook niet zwanger worden). Ik heb Clomid gekregen waardoor we toch zwanger werden ondanks de slechte vorm van mijn ventje (slechts 3% goede) maar dat werd een miskraam. Kan door de natuur zijn, of door mijn PCO of door een slechte vorm zaadje... dus we hebben maar beslist dat de natuur daarvoor gezorgd heeft.
Nadien ben ik gestart met Fostimon & pregnyl en dat bracht niet veel op. Uiteindelijk zijn we spontaan zwanger geraakt enkele dagen nadat een nieuw spermastaal aan het licht had gebracht dat de goede morfologie gedaald was tot slechts 1%. Een klein mirakel blijkbaar.
Het is zoals Tom zegt: Clomid & pregnyl zorgen er alleen voor dat onze cyclus regelmatig wordt en dat je dus op de goede tijden kan proberen. Zo wordt je kans op een zwangerschap iets groter. Als de hoeveelheid en de beweeglijkheid van het sperma goed is en enkel de vorm niet, heb je nog steeds kans op een zwangerschap hoor.

Veel succes!

Pjatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 december 2009, 3:44

Bericht door Pjatje » 4 juli 2010, 5:33

hoe slecht is de vorm ?
jouw cyclus regelen is 1 ding
de slechte morfologie een ander
hang taf van hoe slecht en of de zaadcellen nog in staat zijn zelf iets te presteren.

bij ons spraken ze van 0 tot 0.5% goede vormen, maar wel genoeg, dus 0.5% van genoeg is genoeg :-) maar ze waren zelf niet in staat om de eicellen te bevruchten dus zelfs IVF had geen zin, wij zijn ondertussen bezig met ICSI

hoop dat het bij jullie niet nodig is...

groetjes

perry
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 maart 2010, 14:30

Bericht door perry » 30 mei 2012, 20:40

Ik postte hier in 2010 een berichtje ivm de slechte morfologie van mijn man zijn sperma.
Clomid en pregnyl dienden idd om mijn cyclus regelen.
Ik kan zeggen dat het dus natuurlijk kan slagen, want ondertussen hebben wij een zoon van 15 maanden!
Ondertussen zijn wij terug in edegem bezig op natuurlijke manier maar met clomid en pregnyl,om mijn cyclus te regelen, het staal is iets beter dan in 2010, maar morfologie nog steeds afwijkend.

Op hoop van zegen!

Mirame
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 augustus 2012, 14:44

Bericht door Mirame » 13 augustus 2012, 14:50

Waaaw, proficiat!
Ik zit in hetzelfde straatje. PCOS (niks maandstonden, mooi meegenomen tot je aan kindjes begint), Clomid, pregnyl.

Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn vriend heel weinig zaadcellen heeft (3miljoen), waarvan slechts 4% in leven is. En alle levende cellen zijn niet beweeglijk genoeg. Dat is toch even slikken...

Nu moet ik er wel bijzeggen dat wij vorigjaar een wonderkindje hebben gekregen. Ik ben zwanger geraakt nog vòòr alle diagnoses gesteld werden. Khad al jaren geen maandstonden gehad, en plots toch: zwanger! De artsen zeggen dat we het grote lot hebben gewonnen, en daar ben ik helemaal van overtuigd. Een 2e keer zal helaas niet zo gemakkelijk meer gaan.

Hebben jullie goeie tips om het sperma te verbeteren?

LiesDS
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 september 2012, 20:26

Bericht door LiesDS » 30 september 2012, 20:31

Wij zijn zelf in een beginnend onderzoekend stadium. Ondertussen is uit testen gebleken dat het sperma van mijn man afwijkt op vorm. De rest is gelukkig goed. Ik hoop dat dit ook de verklaring is waardoor het niet zo goed lukt. Over mezelf weet ik nog niet goed als alles ok is of niet. Dit zijn ze nu aan het onderzoeken. Ben wel vrij regelmatig. Via temperatuuropvolging en thuistesten lijkt het ook alsof ik iedere maand een eisprong heb. Vorige week werd mijn bloed getrokken. Morgen uitslag en dan verder zien...

Las op het forum hier tips voor mannen om bijvoorbeeld flixar te nemen of zincotabs? Nog mensen ervaring mee? Verder is mijn man gestopt met roken en proberen we beiden gezonder te leven!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten