Onvruchtbaarheid is...



Plaats reactie
Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Onvruchtbaarheid is...

Bericht door Cassyke » 11 juni 2010, 7:52

Hoi hoi meiden!

Onlangs heb ik weer zo'n domme mail gekregen van mijn schoonouders waarin er 'gelachen' wordt met vruchtbaarheidsbehandelingen :twisted: Op zich was het nu niet zo neig erg maar toch... Ze weten dat wij daarmee gesukkeld hebben dus stuur je zo geen mail naar dat koppel he. Zijn de mensen nu echt zo dom???

Dan kwam de mail van mijn beste vriendin opnieuw naar boven (in mijn hartje dan wel want die is al lang gewist uit men mailbox) waarin ze schreef dat ze toch niet begreep waarom ik zo'n "historie" (volgens haar) maakte omdat het bij ons via ICSI moest :shock:

Ook ben ik vandaag te weten gekomen dat een collega weer eens zomaar zwanger is geworden (met spermadonatie want ze is alleenstaande). Ik haat het echt voor de meisjes die al zo lang aan het proberen zijn!!!

Het is mij dus allemaal een beetje teveel geworden waardoor ik besloten heb om op mijn blog iets te zetten dat die mensen eens een goede steek geeft (waar die vriendin ook op gaat kijken :D) :wink:
Ik ben het beu dat iedereen denkt dat IUI/IVF/ICSI (met/zonder donatie) en andere behandelingen (dus ook diegene met Clomid ed) niets betekenen in iemands leven. Dat het precies maar iets futiel is en dat het niets van energie vergt uit het koppel.
Ik ben op het idee gekomen om aan alle DVO-lotgenootjes te vragen wat voor hun onvruchtbaarheid betekent en dit te publiceren op mijn blog.

Ik geef een voorbeeld:
Onvruchtbaarheid is...
- Je ventje het gevoel van de eerste schopjes zien ervaren bij je schoonzus terwijl jij hoopte hem deze eerste ervaring te bezorgen
- je ventje zien spelen met de baby van je zus/vriendin terwijl je wenst hem ooit een kind van hemzelf te kunnen geven
- ... Vul gerust maar aan meiden! Komt wel op men blog maar ANONIEM hoor!!!!

imme
Berichten: 218
Lid geworden op: 6 mei 2010, 15:32

Bericht door imme » 15 juni 2010, 17:48

Onvruchtbaarheid is de droom van je toekomst, dat mooie gezin als een zeepbel zien uiteenspatten en van hemel naar vagevuur naar hel moeten verhuizen!

Onvruchtbaarheid is de basis van je bestaan zien wegzinken in de ongenaakbaarheid van wat spontaan geluk zou moeten zijn

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 17 juni 2010, 22:05

Amaai super mooi uitgedrukt! 8)

Pjatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 december 2009, 3:44

Bericht door Pjatje » 4 juli 2010, 5:29

waar vinden we die blog?

onvruchtbaarheid (of verminderde vruchtbaarheid) is
- de grootste vrees die ik ooit had
- iets waar ik niet mee kan leven
- u doen nadenken over de zin van uw bestaan
- onbegrijpbaar voor mensen die er niet mee te maken hebben
- . . .

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 juli 2010, 11:19

Hoi Pjatje,

Sorry voor het late antwoord :oops:
Mijn blog: http://onvervuldewens.blogspot.com

Ik ga het ook doorsturen naar DVO want op mijn blog zet ik maar geleidelijk aan zinnetjes, anders lezen mensen dat toch niet :wink:

kitty1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 november 2011, 12:17

Bericht door kitty1982 » 22 november 2011, 16:23

ikzelf heb 2 kinderen uit een vorige relatie,maar probeer al 2,5 jaar zwanger te raken van mijn huidige vriend...bij hem is azoospermie vastgesteld...

onvruchtbaarheid is voor mij:

*iets dat ik nooit had zien aankomen
*iets dat BEIDEN treft in een relatie,ook al ben ikzelf vruchtbaar
*een bom die op je leven wordt gegooid,en alles verandert
*mijn partner zien verdrinken in gevoelens van onmacht,verdriet,zich minder man voelen,schuldgevoelens omdat hij niet kan geven waar we beiden zo naar verlangen
*onbegrip krijgen,bij vrienden en familie,terwijl je de steun en het begrip zo goed kan gebruiken.

Waarschijnlijk zal men lijstje langer worden,wij zijn net nog maar in de eerste fasen voor de vruchtbaarheidsonderzoeken.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 7 december 2011, 11:15

kitty1982 schreef: *een bom die op je leven wordt gegooid,en alles verandert
*mijn partner zien verdrinken in gevoelens van onmacht,verdriet
Dat heb je mooi verwoord. Mijn man heeft ook azoospermie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten