lage mobiliteit-varicocèle



Plaats reactie
imme
Berichten: 218
Lid geworden op: 6 mei 2010, 15:32

lage mobiliteit-varicocèle

Bericht door imme » 28 juli 2010, 11:19

Hallo iedereen,

twee jaar geleden na jaar proberen nog steeds niet zwanger. Ventje heeft lage mobiliteit qua zwemmers, 0% snelle beweegers en kleine hoeveelheid zaadcellen.

Bij mij tot nu toe nog geen 'problemen' ontdekt.

Na mislukte IUI pogingen, mislukte ICSI zijn we nu aan het wachten op TP cryo eind augustus.

We vonden het dan ook tijd om eens aan de andere kant te gaan kijken. De uroloog ontdekte een varicocèle aan de linkerkant en de rechterteelbal is pas ingedaald op 5 jarige leeftijd, dus op die moeten we niet rekenen.

Hij stelde voor eerst met voedingssupplementen te proberen, Proxeed vandaag gestart voor drie maanden en dan opnieuw zaadanalyse. Hij stelde voor met operatie te wachten, maar ik vraag me nu af waarom. We hebben nu nog 4 cryo's en moeten sowieso afwachten.

Heeft iemand ervaring met voedingssupplementen, effect ervan en van operatie spataderverwijdering?

Is een androloog beter hiervoor?

Inge1981
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 september 2012, 12:01

Bericht door Inge1981 » 14 november 2012, 10:03

Hey,

Aangezien er niet zoveel te vinden is over mannelijke onvruchtbaarheid. Hier even ons verhaal.

Wij zijn nu ongeveer 1,5 jaar aan het proberen en hebben er ondertussen al wat onderzoek opzitten. Bij mij is voorlopig alles normaal. Ik schrijf voorlopig aangezien dokter Decleer ev. een kijkoperatie wil doen om te zien of ik endometriose zou hebben. Ik zou hier echter liever nog niet direct mee beginnen aangezien alles bij mij normaal is.(Heb al enkele follikelmetingen achter de rug)
Bij mijn vriend werden weinig zaadcellen en weinig mobiele zaadcellen vastgesteld. Qua vorm is alles ok.
Mijn vriend heeft onlangs beide spataders de balzak laten dichtspuiten (lokale verdoving, ingreep in Antwerpen) en nu neemt hij voor drie maanden linnusit en qualisperm.
Nu wachten we ook drie maanden af. Daarna starten we normaalgezien met ivf als er weinig verbetering is.

manneke
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 januari 2012, 16:38

Bericht door manneke » 14 november 2012, 16:00

Aangezien het bij ons ook niet wou lukken om zwanger te geraken zijn we bij een endocrinoloog geweest. Daar werd vastgesteld dat ik weinig zaadcellen heb, per staal een 10-tal. Er werd ook een spatadres vastgesteld bij mij. Na het behandelen door deze op te spuiten moest ik 6 maanden wachten om terug een staal te laten onderzoeken.

Helaas werd daar vastgesteld dat de operatie niets geholpen had.

Er werd afgesproken met de fertiliteit om te starten met ICSI. Eerste poging is reeds achter de rug, maar het is niet gelukt. Ook de cryos hebben het niet overleefd om in de vriezer te kunnen. Dit zou te wijten zijn aan de slechte kwaliteit van mijn zaadcellen.

Nu mag ik binnenkort voor TESE-ingreep. Daar zouden ze dan wel goeie cellen kunnen vinden.

Een lange weg, maar als het een wondertje kan opleveren hebben we dat er graag voor over. De weg is met zware emoties bezaaid, maar we kloppen ons er wel door.

Groetjes,

Manneke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten