Biopsie



Plaats reactie
KaMi
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 oktober 2010, 17:09

Biopsie

Bericht door KaMi » 24 oktober 2010, 17:31

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen heel graag kinderen, maar door een erfelijke aandoening bij mijn vriend, willen we natuurlijke bevruchting vermijden.. De kans is nl 50% dat hij ons kindje ook zou treffen..

Nu wilden we via PGD dit laten uitsluiten..
Hij moest spermastaal afleveren, maar deze bleek negatief.. Geen zaad.. Wereld stortte even in.. Wat nu?? In ander ziekenhuis een 2de spermastaal afgeleverd.. Ook negatief...
Ze stelde voor om een biopsie te laten doen.. Dan halen ze operatief weefsel uit de leiders of bal..
Nu is mijn vraag of iemand van jullie mannen dit ook al heeft laten doen..
Is dit pijnlijk..
We hebben nog altijd geen afspraak gemaakt.. Gewoon een beetje uit schrik denk ik dat het weer negatief nieuws zal zijn..
Maar hij wil het eigenlijk wel eerst proberen voor we overgaat tot donorsprema..

Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs x

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 24 oktober 2010, 19:31

Hey KaMi,

Mijn man heeft onlangs nog een testisbiopsie laten doen. Men gaat dan idd met een spuit weefsel nemen uit de teelbal en bijbal. Ik kan je vertellen, aan mijn man te horen toen, dat het geen deugd doet.
Je kan het vergelijken met het gevoel dat ze net in de teelbal hebben geknepen. Het duurt maar 1 dag. De dag nadien gaat hij misschien wel last hebben, bij het aandoen van een broek. Dit kan hij evt vermijden door een trainingsbroek aan te doen. Mijn man is 2 dagen werkonbekwaam geweest.

Ik wil je ook behoeden voor het resultaat want in slechts enkele gevallen levert dit een positief resultaat op. Dus bereid je zeker voor op een kans op negatief resultaat.
Bij ons was het negatief. Maar wij hadden slechts 40% kans.
Mijn man gaat nu een micro-disectie doen. Hierbij snijden ze ofwel de teelbal ofwel de bijbal open en gaat men specifiek op zoek met een microscoop naar zaadcellen of stamcellen. Dit is veel pijnlijker dan een testisbiopsie.

Als ik je man was, en echt alles wil proberen om een kindje, zou ik dit toch laten doen. Ondanks het negatief resultaat bij mijn man, heeft hij toch nog geen spijt van dat hij het heeft laten doen.
Alvast veel succes!

Groetjes Firence

KaMi
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 oktober 2010, 17:09

Bericht door KaMi » 29 oktober 2010, 0:17

Bedankt voor je reactie!

Heeft hij het onder plaatselijke verdoving laten doen? Want ze raden hem aan om het volledig onder narcose te laten doen..

Ja hij wil het zeker proberen! En we houden zeker in ons achterhoofd dat het zo misschien ook niet zal lukken!

Wanneer is de micro-disectie? Zullen duimen voor jullie dat het lukt! Succes ermee!

Liefs

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 30 oktober 2010, 5:54

Hey KaMi,

Mijn man heeft de testisbiopsie onder volledige verdoving laten doen. Hij kon ook kiezen, maar heeft ook gekozen voor de volledige verdoving.

We hebben op 22 nov een afspraak bij androloog en dan wordt er een datum vastgelegd voor de micro-disectie. Dus nog wel even wachten. Zal blij zijn als we dit jaar nog weten waar we voor staan.

Ik duim ook voor jullie! Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen zodat jullie snel kunnen beginnen met de behandelingen! Laar maar weten wanneer en dan zal ik een kaarsje branden. :)

Groetjes

KaMi
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 oktober 2010, 17:09

Bericht door KaMi » 30 oktober 2010, 16:48

Firence,

Jullie ook veel succes eh!! En hopelijk krijgen jullie ook snel goed nieuws!

Ik zal zeker laten weten wanneer we moeten gaan!
Alvast bedankt he!

Liefs x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten