geen zaadcellen, waarschijnlijk icsi met tese



Plaats reactie
Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

geen zaadcellen, waarschijnlijk icsi met tese

Bericht door Tammie » 3 november 2010, 12:05

hallo

bij mijn man zijn er geen zaadcellen gevonden na 2x controle. ondertussen weten we van de uroloog dat er een obstructie is in de zaadleider en dat er waarschijnlijk zaadcellen operatief zullen uitgehaald worden bij hem (tese?).we wachten nu nog een bloedonderzoek af van mijn man(duurt bijna 8 weken) en dan worden we vermoedelijk doorgestuurd naar jette. eind november mogen we voor de uitslag en dan moet ik ook nog een echo en bloedonderzoek ondergaan. ik hoop dat ik daar ook geen 8 weken op moet wachten pffff. al dat wachten is zo lastig en dit is nog maar een beginstadium. ik heb het er nu al zo moeilijk mee en ben wat depri eigenlijk, maar ja we moeten erdoor zeker. ben ook bang hoe dit allemaal lukt met het werk en zo en ik ben bang voor de hormonen en zo.ik ben hier nieuw, dus het is mijn eerste berichtje.
groetjes een bang afwachtende tammie

mieke s
Berichten: 61
Lid geworden op: 6 oktober 2009, 19:41

Bericht door mieke s » 3 november 2010, 21:53

dag tammie,

kan je niet vragen of ze alle nodige onderzoeken bij jou al op voorhand doen? bij mij waren bijna alle onderzoeken gedaan nog voor we een uitslag hadden van het zaadstaal. misschien is het niet echt nodig als het een icsi wordt (bvb onderzoek naar doorgankelijkheid van de eileiders). misschien kan je je afspraak in jette al maken? want de wachttijden voor nieuwe patiënten zijn soms lang.
het wachten, het is inderdaad héél beangstigend. wij hebben het hier allemaal meegemaakt. ik begrijp helemaal hoe jullie je nu voelen. veel sterkte in ieder geval.

ik heb net geantwoord ivm de tese in het andere actieve topicje bij de mannelijke aandoeningen, misschien kunnen jullie de tips voor de operatie ook gebruiken.

veel goeie moed in deze bange dagen!

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 4 november 2010, 14:21

hallo
bedankt voor je reactie, ik vond al dat er precies niet veel reactie kwam.
wel ik moet nu met mijn volgende maandstonden voor een bloedafname en een echo bij mijn gynaecoloog.dan moeten wij naar de androloog om de bloedresultaten van mijn man te bespreken en vermoedelijk worden we dan door onze gynaecoloog doorgestuurd naar brussel.dus er zullen in feite al enige vooronderzoeken gebeurd zijn in een regionaal ziekenhuis bij ons in de buurt.ik hoop alleen dat mijn bloedonderzoek ook geen 8 weken duurt zoals dit van mijn man is.
alvast bedankt voor je steun.
ik heb je antwoord gelezen in de andere topic en ik zie dat er bij jullie geen cellen gevonden zijn.al volgende plannen?dit moet ook heel moeilijk zijn voor jullie.
veel groetjes,

Tammie

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 6 november 2010, 23:05

Hey Tammie,

Bij ons hebben ze pas na de tese begonnen met alle vooronderzoeken bij mij. Veel heeft er mee te maken gehad dat we rechtstreeks zijn doorverwezen door gyne naar de androloog in Leuven aangezien we onmiddellijk de oorzaak wisten. Bij genetisch bloedonderzoek moet je toch 6 weken rekenen maar misschien heb je zoals je zei al wel vooronderzoeken zoals hysteroscopie gehad bij de eigen gyne. Er is een hele tijd overeen gegaan vooraleer onze eerste ICSI poging. Mijn vriend is eind januari geopereerd en mijn pick-up was in juni. Het is wel goed nieuws voor jullie dat het om een obstructie gaat dan is de kans om zaadcellen te vinden wel heel wat groter. Nu indien het nodig is van een tese te laten doen zal het gevolg wel ICSI zijn volgens mij aangezien de zaadcellen die genomen worden niet volledig ontwikkeld zijn. Ik wens jullie ook heel veel succes groetjes Tinne

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 8 november 2010, 19:14

hallo tinne31,
wat hielden die vooronderzoeken voor jou allemaal in? ik heb er nog niet zoveel gehad, daar er bij mij waarschijnlijk (hopelijk) geen problemen zijn. Heb es gehoord bij mijn gynaecoloog en mijn bloedonderzoek zal geen 6-8 weken duren oef. Hopelijk moet dit dan niet gebeuren in Brussel (Jette). Jullie hebben dan een half jaar erover gedaan om ermee te starten veronderstel ik? Ik denk ook dat het ICSI zal worden. Is het een beetje meegevallen bij jullie, de TESE en voor jou, de hormonen enzo? Is het gelukt met ICSI?
Bedankt voor je antwoord!
Vele groetjes,
Tammie

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 10 november 2010, 17:27

Hoi Tammie,
Bij mij was het buiten het bloed enkel de hysteroscopie en echo want gelukkig ook (tot nu toe) geen bijkomende problemen bij mij. Pakt maar een goeie dafalgan bij hystero, allez ik had daar toch baat bij gehad denk ik want brufen deed precies nie zo veel af tegen de krampen. Pijn valt wel mee is eerder vervelend gevoel vond ik. Diagnose azospermie aug 2009, tese jan 2010 PU juni dus neem toch maar een jaar ziekenhuis lopen en we waren al een dik jaartje ervoor aan het proberen dus.. Normaal gezien gaan we in januari voor de 3de poging. Deze keer wel zonder voorafgaande pil. Ik begon me pas terug normaal te voelen als ik hormonen kreeg,dat viel bij 2 pogingen hardstikke mee, migraine weg...Heb het wel een tijdje heel moeilijk gehad na 2de PU aangezien er toen geen terugzetting was (niks bevrucht) maar nu voel ik me een pak beter. We zijn er hier om elkaar te steunen he! Groetjes, Tinne

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 12 november 2010, 17:05

Hallo Tinne31,
Het geduld wordt toch wel op proef gesteld hé en wij zijn nog steeds in behandeling in regionaal ziekenhuis. Ben toch wel een beetje bang voor de onderzoeken en alles die ons te wachten staat ... Jullie hebben nog lang moeten wachten na de TESE dan voor de eerste poging. Is niet leuk hé al dat wachten :( Wij weten het van september en zijn nog niet in Jette bezig en ik ben dat wachten al een beetje beu ... Hoe bedoel je zonder voorafgaande pil? Het is toch een lange weg hé. En met het werk, lukt dat een beetje om alles te regelen?
Veel groetjes,
Tammie

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 12 november 2010, 22:38

Hoi Tammie,
Meestal gaan ze alles ongeveer een maand voor Pick-up stilleggen met de pil. Aangezien ik maar 4 rijpe eicellen had bij stimulatie gaan we het de volgende keer in natuurlijke cyclus proberen. Ik voelde me dan ook heel erg slecht met de pil, ik was mezelf niet. Tussen de eerste en de tweede poging nam ik 39 dagen de pil en had ik echte PMS aanvallen, was ik blij dat ik na de basisecho met de menopur mocht starten. Er zat tussen de pogingen maar anderhalve maand ongeveer vandaar dat we het nu een beetje kalmer aan doen en het wat laten bezinken. Al dat wachten, het is erg maar ik vond toen ik uit het regionale circuit was en minder zwangere koppels in de wachtzaal zag (bij androloog al helemaal niet :) ) dat het beter om dragen is en dan heb je het gevoel dat het beter vooruit gaat want dan gaat het allemaal gebeuren he Wat werk betreft ben ik bij de eerste poging blijven doorwerken, tijdens de tweede had ik verlof op voorhand genomen en heb het nodig gehad om de klap te verwerken. Zeker tijdens de wachtweken na eventuele terugzetting of niet wil ik zeker verlof nemen. Gelukkig kon ik heel vroeg voor de echo's in Diest terecht en dan doorrijden naar werk. Goed weekend Tinne

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 15 november 2010, 10:37

Hallo Tinne31,
Goed weekend achter de rug?
Die PMS aanvallen, da kan toch vreselijk ambetant zijn hé, ik zit er nu mee :( migraine sinds gisteren en vandaag zijn de duiveltjes er gezet met nog buikpijn erbovenop. Eind deze week naar de gynaecoloog en volgende maandag naar androloog en hopelijk moeten we dan niet meer in het regionaal circuit vertoeven voor een tijdje. Ik heb werk al een beetje verwittigd in feite, want ik weet ook niet hoe het allemaal zal verlopen en ook zit er momenteel psychisch ook wat door, dus ja.
Bedankt voor je steun, doet deugd!
Groetjes,
Tammie

Nalatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 november 2010, 23:21

Bericht door Nalatje » 27 november 2010, 23:35

Hallo,

Mijn man (25j) en ikzelf (23j) zijn nu al een jaartje bezig aan het proberen voor een kindje.

Een maand geleden zijn we langs geweest bij de gynaecoloog om ons te laten testen.
Ik heb een echo laten doen + bloedtest en bleek dat bij mij alles wel in orde is.
Mijn man heeft zijn potje binnen gebracht en paar dagen later hadden we het resultaat al. Er was geen enkel zaadcelletje in zijn kwakje gevonden.

Uiteindelijk zijn we doorverwezen naar DR. Ampe te Brugge.
Vorige week maandag zijn we voor de eerste keer langs geweest.
Ze hebben bloed van mijn man geprikt en ook een echo gedaan om naar de prostaat enzo te kijken.
Het kwam er op neer dat hij kleine teelballen heeft en een grote slagader??
De week nadien moesten we voor de 2x maal een potje binnen brengen maar dan in Brugge.

Ik vroeg mij gewoon af of er al mensen zijn die het volgende probleem al tegengekomen hebben.
De eerste maal was de kleur van de zaadlozing bruin/oranje achtig, maar de 2x was dat bijna wit van kleur.
Kan dit op iets wijzen?
En is IVF hetzelfde als proefbuisbaby?

Heb zoveel vragen en vind er maar geen antwoord op. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met deze vragen.

Groetjes

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 28 november 2010, 18:33

Hey Nalatje,

Wij hebben hetzelfde nieuws gekregen. Mijn man had eveneens geen zaadcellen.
Wij kregen ook te horen dat zijn teelballen wat aan de kleine kant waren doch niet te klein.
Mijn man heeft het Sertoli-only-syndroom. Hij heeft alles in zich wat een zaadcel tot rijping brengt doch geen stamcellen.
Binnekort moet hij een tese ondergaan om te zien of er toch geen haarden zijn waar stamcellen te vinden zijn. Het is onze laatste kans op het vinden van bruikbare zaadcellen.
IVF is idd hetzelfde als proefbuisbabys.
Veel sterkte en moed!

Groetjes
Firence

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 2 december 2010, 18:43

Welkom Nalatje, weer een koppel dat ermee geconfronteerd wordt, bij topic azoospermia vind je veel info en onze verschillende verhalen...
@ Firence: Jullie gaan voor de tese, dat is goed nieuws, jullie weten gelukkig wat er precies scheelt. Heb je al een datum? Ik heb mijn nieuw schema gehad voor januari, op naar de derde poging :-) Ik heb echt zo iets van laat die feestdagen maar zo rap mogelijk voorbijgaan, ben niet in de stemming echt niet dit jaar :( Als ik de dokter had laten doen had ik voor 20 dec nog PU gehad maar qua werk e.d. valt dat enorm slecht ben deels zelfstandige.
Vele groetjes Tinne

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 8 december 2010, 21:05

Hey Tinne,

We hebben vandaag de tese gehad. Uitslag was nog niet bekend 's avonds omdat het schema door een laatkomer (patient) helemaal omgegooid was waardoor de tese pas om half 12 heeft plaats gevonden.
Hele dag in ziekenhuis gezeten, van 07u tot 19u. Pfff, en nog geen resultaat. Tegenvaller. Maar zowel voor mij als mijn man is er al een last van onze schouders gevallen, gewoon door te weten dat dit het laatste onderzoek is. Geen onderzoeken meer, tenzij er wordt gestart met ICSI of KID. Maar dat is dan weer een ander verhaal ,eh.

Op 17/12 weten we wat het resultaat is geworden. Spannend! Afhankelijk van dit resultaat zullen de feestdagen voor ons mss wel mss niet meevallen. :-)

Begrijp wel dat je zo snel mogelijk terug wil beginnen en dat de feestdagen zo snel mogelijk voorbij vliegen. Ik ga kei hard duimen voor je in januari. 3e keer goede keer?

Groetjes
Firence

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 9 december 2010, 17:53

Hey Firence,

Wat een uitputtende dag voor jullie gisteren en dan nog geen uitslag! :evil: Dat vind ik wel erg voor jullie, al dat wachten en dan nog geen uitsluitsel het is toch wel zenuwslopend... Hoop dat je man er niet teveel van afgezien heeft. Jullie hebben dan nog vrij laat daar gebleven om toch nog iets te weten te kunnen komen waarschijnlijk. Heb je nog met iemand kunnen praten hierover? Toen wij in de dagkliniek hebben zitten wachten (operatie was 10u)was gezegd 14u-15u komt de gyne en weten jullie het, we hebben gewacht tot 17u. Was een bevalling of iets tussengekomen... We durfden in tussentijd niet naar resto gaan want de dokter moest maar eens komen...Het was me wat toen. Is wel lang he 17 december ik duim voor jullie in tussentijd. Liefs, Tinne

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 10 december 2010, 19:14

Hey Tinne,

Ja, tis lang wachten. Heb ondertussen contact gehad met Life en de uitslag is meegedeeld. Negatief dus. Voor ons geen mooi kerstkado.
We wisten dat de kans zeer klein was en we hadden er geen hoop op, maar toch. Het nieuws te horen krijgen dat je geen kindje kunt krijgen samen, het blijft een opdoffer.
Heb me nu wat afgezonderd om mijn gevoelens de vrije loop te laten en mijn ventje wat te steunen! Want ben super trots op hem na wat hij allemaal heeft moeten doorstaan. De tese is goed meegevallen. De pijn valt ook goed mee.
Het valt mij vooral zwaar om naar de buitenwereld toe te moeten doen of er niets aan de hand is, hoewel je je van binnen zo rot voelt en verdrietig.

Maar dit alles neemt niet weg dat ik wel super hard voor iedereen duim bij wie icsi en ivf wel mogelijk is! Want ik hoop voor ieder van ons dat er toch een mooi wondertje in 2011 zal komen!

Groetjes
Firence

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten