geen zaadcellen, waarschijnlijk icsi met tese



Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 10 december 2010, 22:26

Maar meid toch :cry: wat een tegenslag, niet te schatten, neem maar rustig de tijd om het te verwerken met jullie tweetjes. Het is me wat he al dat gedoe maar je hebt het geprobeerd he, jullie kunnen het je later niet verwijten dat je het niet geprobeerd hebt. Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd en pak het er maar eens van. Laat het maar ff bezinken allemaal... In de week had ik een goeie klant bij me en die mevrouw wist van mijn ma van ons probleem af en ze begon spontaan te vertellen dat bij hen 20 jaar geleden dezelfde diagnose gesteld werd. Ook ongewild kinderloos, we hebben samen staan bleiten. En dat mag he meid ge moogt uw gevoelens wel eens laten zien he maar kijk uit bij wie. Hier kan je rustig ventileren we zijn er voor u he!!! Dikke knuffels, Tinne

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 13 december 2010, 13:08

hallo meiden,
ik reageer wat laat, ik had de reacties niet in mijn mailbox ontvangen en ik keek hier zonet en zag dat er ondertussen toch nog wat reacties zijn bijgekomen. wij liggen wat stil momenteel hé, onderzoeken in regionaal ziekenhuis zijn ongeveer afgelopen, enkel nog wachten op mijn bloedresultaten, maar dit zal 2 maanden duren, tot in januari dus. eind januari heb ik pas een afspraak kunnen bemachtigen in Jette. duurt dit van jullie ook allemaal zolang? waar ik wel meer en meer last van begin te krijgen zijn mijn 'domme' maandstonden, iedere maand meer bijwerkingen, hoofdpijn, depri, nu ook nog overgegeven en zelfs diarree (hopelijk is dit toevallig een plaag!). Dit wordt wel lastig, zeker nu we zeker niet direct zwanger zullen worden. Als puber was ik ook heel erg ziek van mijn menstruatie, overgeven enzo, dus bang dat het meer en meer terugkomt, maar ja ...

@Nalatje: bij ons zijn er ook geen zaadcellen gevonden, er zal normaalgezien tese worden uitgevoerd om te zien of ze daar hopelijk nog iets vinden. Mijn vriend is een jaar of 10 gelden ook geopereerd van een spatader, hopelijk hebben onze problemen daar niets mee te maken, maar wie zal het zeggen hé. Hebben jullie lang moeten wachten vooraleer je nr Brugge kon? In Jette zeker 2 maand wachtlijst!Succes alvast!
@firence: zo jammer dat ze niets gevonden hebben! is er geen verdere mogelijkheid via mesa of zo? hebben jullie nu nog verdere plannen?sterkte!
@tinne: voor mijn part mogen die feestdagen ook vlug passeren hoor, zodat we in januari weer wat verder staan hé. ja vroeger waren er niet veel oplossingen hé ivm fertiliteit, de mensen moesten er gewoon mee leren leven, wij kunnen nog proberen hé met de medische wereld.
Vele groetjes aan allen!

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 13 december 2010, 17:13

Hey Tammie,

Nee voor ons stopt het nu! Wij hebben nog 3 keuzes: ofwel geen kinderen, ofwel KID, ofwel adoptie. Dat laatste is bij ons geen optie. Ik heb al eens rond gehoord bij mensen die bezig zijn met adoptie, al 4 jaar trouwens en dat vind ik toch maar niks.

Bij ons heeft het eigenlijk niet zo lang geduurd in Life Leuven. Begin september hadden wij de allereerste afpsraak bij gyn. ginder. Begin december weten wij al waar we staan.
Life werkt samen met androloog van UZA. Hij heeft bij mijn man een testis biopsie gedaan en nadat deze negatief bleek, tese in december. Bij mij hebben ze ook bloed moeten nemen...maar dat duurde zeker geen 2 maanden. Qua IVF of ICSI kan ik natuurlijk weinig zeggen van de wachttijden.

Groetjes
Firence

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 14 december 2010, 11:20

hey firence,

ja het zijn nu toch ook weer moeilijke keuzes hé. kid is iets en adoptie ook, vind ik en geen kinderen ook hé. ik zou het ook moeilijk hebben om te kiezen wat of hoe. hopelijk geraken jullie vlug uit jullie keuze.

het is inderdaad nogal vlug gegaan bij jullie, bij ons al sinds september in regionaal ziekenhuis, maar ze hebben al enkele onderzoeken gedaan die we dan hopelijk kunnen meenemen naar Jette, dus zo moeten die dan daar niet meer gebeuren, hoop ik toch.

Groetjes tammie

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 14 december 2010, 12:33

Hey Tammie,
Bij mij duurde het ook allemaal erg lang omdat ze met dat bloedonderzoek wat 2 maanden duurt pas begonnen zijn nadat ze bij m'n vriend iets hebben gevonden. Ik weet dat we met het bloedonderzoek van mijn vriend vlak voor Kerst vorig jaar pas wisten of alles ok was of niet (vanaf okt 2 maanden gewacht). De androloog heeft toen speciaal erop aangedrongen bij labo om het snel te doen gaan want het was erg druk bij genetica. Is iets he die stomme maandstonden, ik ben er nu op aan het wachten en sinds die ICSI's ben ik niet meer zo regelmatig als vroeger blijkbaar. Is wel lastig want m'n intake staat ongeveer vast voor 8 januari en als het begin van cyclus weer wat gaat afwijken moet ik ook later beginnen...Pak geen pil vandaar... Van migraine heb ik dit keer geen last wonder boven wonder... Verzorg je goed en veel beterschap. mijn vriend is als jongetje ook geopereerd aan een spatader maar volgens dokter had dit er bij hem niks mee te maken maar ja wie zal het zeggen @Firence: Voor ons is adoptie ook geen optie, als het nu bij de 3de keer weer geen bevruchtingen zijn denk ik dat we naar KID overstappen maar dit ligt voor mijn vriend nog altijd moeilijk. In begin was hij er nie echt voor, na 2de icsi toch al positiever en nu weet hij het niet goed meer. Veel liefs voor iedereen Tinne

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 15 december 2010, 10:11

hey tinne31,
ja van mij was er ook al één en ander binnen van mijn vriend vooraleer ze dan bij mij bloed trokken en echo deden.
Alé heeft die icsi dan invloed op je cyclus van je maandstonden? nu zijn ze ook redelijk regelmatig van mij, alleen mottig en zo ... Hopelijk kan de intake blijven op 8 januari voor je, vinden ze dan een gaatje voor je, moest het toch een dag of zo verschillen? dokter zei ook dat de spatader er niets mee heeft te maken, maar ja ...
groetjes,
tammie

Nejo
Berichten: 27
Lid geworden op: 8 juni 2008, 21:05

Bericht door Nejo » 17 december 2010, 23:23

Hoi allemaal,

ik ben ook terug met nieuws!
Woensdag vond de TESE plaats! Wat was ik zenuwachtig en bang, vooral bang dat het (ondanks het feit dat de uroloog ons een hele grote kans op een goed resultaat had gegeven) toch niets zou opleveren. Want dan zou de pijn voor niets zijn geweest
Maar .... er is wel degelijk iets gevonden :D Na de ingreep kwam hij vertellen dat ze toch enkele rietjes hadden kunnen vullen! Ik hoopte op 3 tot 5 rietjes. We hadden er dus enkelen!!
Voor we naar huis gingen, moesten we papieren gaan tekenen in het labo en daar vertelde men ons dat er maar liefst 14 :!: :shock: :D rietjes gevuld zijn!
De pijn die mijn ventje nu heeft is dus echt niet voor niets geweest! Ik ben zo fier op mijn ventje!
Hij heeft er toch wel last van. Hij zegt dat hij het zeker geen 2de keer gaat doen (maar dat zal met dat resultaat hopelijk ook niet nodig zijn). Maar maandag wilt hij wel gaan werken, al zie ik dat nog niet meteen gebeuren.
Ik durfde niet meer van een nieuwe zwangerschap te dromen, maar met dit resultaat geloof ik er weer in! Dat het nu maar snel januari is, zodat ik aan de ICSI kan beginnen!

Ik duim voor jullie allemaal op een super resultaat en een zwanger 2011!

Prettige Feestdagen allemaal,

een heel tevreden Nejo

Nejo
Berichten: 27
Lid geworden op: 8 juni 2008, 21:05

Bericht door Nejo » 17 december 2010, 23:27

Oeps, heb gezien dat ik eigenlijk nog niet gereageerd had op dit forum!
Ik had een gelijkaardig forum geopend (ervaringen met TESE)!

Mijn partner had bij 2 opeenvolgende sperma-onderzoeken geen bewegende zaadcellen. Vandaar dat we op TESE waren aangewezen. Die heeft dus afgelopen week plaatsgevonden en daar hebben ze dus wel bewegende zaadcellen gevonden!
Ik had de hoop al opgegeven, maar je ziet dat het echt wel kan!

Groetjes,

Nejo

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 7 januari 2011, 11:26

hallo!
@Nejo: wat een goed nieuws. hoelang heeft hij thuisgeweest voor herstel dan na de TESE? wanneer heb je je icsi poging?
wij moeten eind januari naar jette voor onze eerste intake, ben zo benieuwd na al dat lange wachten! mijn man heeft azoöspermie :-(
groetjes en een babyboomjaar 2011 aan iedereen!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 9 januari 2011, 19:52

Hey Tammie,
Kzie da je serieus staat te popelen om eraan te beginnen :) begrijp het wel het duurt allemaal zo lang he. Aangezien het bij jullie toch eerder obstructieve azoöspermie lijkt zoals bij Nejo zal de kans dat ze iets vinden wel groot zijn denk ik. Bij Shiro die nu zwanger is lag de oorzaak ook extern aangezien haar man al 2 kinderen heeft van voor zijn ongeluk. Bij Firence, Repelsteeltje en ik ligt het volledig bij de productie dus dan is de kans al veel kleiner om iets te vinden dan met obstructieve oorzaak. Dus goeie moed he meid ze zullen u in Jette wel goed begeleiden. Ik zie er tegenop tegen de ICSI en al wat er bij komt kijken maar eigenlijk mag ik blij zijn dat we dit nog kunnen doen. Greetz

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 9 januari 2011, 19:55

@ Nejo
Sorry was vergeten om u veel succes toe te wensen met de volgende stappen. Is fijn om te horen dat ze iets gevonden hebben he. Veel goede moed!

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 10 januari 2011, 9:00

hey tinne31,

ja inderdaad, die maanden kruipen precies voorbij, maar ja nog een paar weekjes en we zullen weer meer weten zeker. ben wel wat bang voor die hormonen, pick up en zo. ja is obstructieve azoöspermie, maar wel al wat beschadiging ook, dus hopelijk vinden ze wat hé! heb jij al icsi behandelingen gehad en je man tese? ik zie er ook tegenop maar ja we kunnen niet anders hé.
dat het maar rap eind januari is ...

groetjes!

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 10 januari 2011, 17:50

Hey Tammie,
Tese van mijn man is een jaar geleden ongeveer gebeurd nu ben ik aan mijn 3e ICSI toe. Wij zijn zonder verwachtingen naar Leuven gegaan en hebben onverwacht goed nieuws gekregen toen. Van de 6 strootjes zijn er nu nog 3 over. 3de keer goeie keer zeker...Groetjes

Tammie
Berichten: 355
Lid geworden op: 3 november 2010, 11:54

Bericht door Tammie » 10 januari 2011, 19:27

hallo tinne31,
Ahzo. Hebben jullie nog zaken moeten aanpassen voor de tese, bijv. aanpassen voeding en zo? heeft er ook telkens veel tijd over gegaan? Ja wel goed bij jullie en inderdaad, wie weet, derde keer goede keer! Ik hoop het voor jullie! Vallen de hormonen, spuiten en pick up en zo een beetje mee voor jou? En met het werk enzo?
Sorry voor de vele vragen, het is nog tasten in het duister voor ons.
Groetjes tammie

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 11 januari 2011, 18:45

Hey,
Neen hoor mijn vriend heeft niks aan de voeding moeten veranderen, het is toch wat het is he ofwel vinden ze iets ofwel niets. De eerste 2 keer heb ik niet veel geweten van die hormonen (weinig eicellen)maar misschien is het wel beter dat ik er wel wat van zou voelen. Als je kan probeer er niks van op het werk te zeggen, ik heb hier slechte ervaringen mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten