Spermadonatie??



Plaats reactie
Sabine1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 april 2011, 15:55

Spermadonatie??

Bericht door Sabine1978 » 12 mei 2011, 13:41

Beste dames,

Zowel dit forum als het dilemma rond spermadonatie is voor mij allemaal een beetje nieuw. Oorspronkelijk werd er bij mij een obstructie van de eileiders gevonden en, beetje sarcastisch toch, zwanger worden op natuurlijke wijze kan alleen als we al eens zwanger geweest zijn. Dus zijn we bij ivf terecht gekomen en toen bleek dat er ook een probleem is bij mijn man. In augustus zou de eerste ivf behandeling opgestart worden maar de gyneacoloog vond het raadzaam om toch ook al eens na te denken over spermadonatie. Onze eerste reactie was eerder negatief maar ondertussen twijfelen we toch... Zijn er onder jullie koppels die met hetzelfde geconfronteerd worden en eventueel hun ervaring willen delen? Kiezen jullie toch voor donatie of niet? We zijn een beetje bang voor de gevolgen achteraf op dit ogenblik, wat als we kiezen voor spermadonatie en we 'ons' kind niet als 'ons kind' kunnen zien?

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 14 mei 2011, 0:44

Hey Sabine,

Wij zijn nu bijna 2 jaar geleden geconfronteerd met het probleem van m'n vriend en toen sprak de gyne al onmiddellijk van donatie of adoptie. Bij tese hadden we toch eigen materiaal, we hebben kansen gehad maar het heeft niet mogen zijn. Wij zijn nu sinds een maand ongeveer in het hoofdstuk KID gestapt.

Ik begrijp dat jullie nog volop aan het nadenken/twijfelen zijn hierover. Zeker omdat dit in het begin totaal niet aan de orde was en nu is er bij je man ook iets. Is ICSI ook niet mogelijk? De beslissing voor KID neem je niet van vandaag op morgen, wij denken er ook nog heel fel over na, wegen alles af en zo. Wij hebben ons eerste gesprek bij de psy gehad en dit viel heel goed mee. We gaan eens navragen bij LIFE Leuven hoe daar de procedures zijn want we zijn momenteel bij GHB. Greetz, Tinne31

Sabine1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 april 2011, 15:55

Bericht door Sabine1978 » 14 mei 2011, 9:32

Hoi Tinne,

Bedankt voor je reactie!!

Op dit moment weet ik eigenlijk niet zo goed wat mogelijk is en wat niet. Mijn man heeft medicatie gekregen die hij 3 maand moet nemen en dan moeten we terug naar het fertiliteitscentrum voor een tweede staal met hopelijk een ander resultaat. Volgens de gyneacoloog hebben we 70% kans op een positiever resultaat. Wachten tot in augustus zeker dan hé? Maar ondertussen worstelen we met de vraag 'wat als het niet zo is, wat dan'?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten