impact van stress op zaadhoeveelheid en kwaliteit



Plaats reactie
ster
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 juli 2011, 14:37

impact van stress op zaadhoeveelheid en kwaliteit

Bericht door ster » 4 juli 2011, 14:52

Mijn vriend en ik zijn bezig met IUI. Maar het 'potje vullen' op het cruciale moment levert bij hem zo'n psychologische stress op, dat het de voorbije keren (2 pogingen hebben we achter de rug) iedere keer 'fout' is gelopen; zéér weinig sperma, en dan ook niet van goede kwaliteit.Terwijl een eerdere sperma-test ikv mogelijke vruchtbaarheidsproblemen, een goed staal had opgeleverd.

Ik begrijp dat het presteren op commando allesbehalve is, en heb alle begrip voor de situatie van mijn vriend op dat moment("dit is je potje, en dat moeten we gevuld om x uur in onze bezit hebben.") Beiden zouden we willen dat we die stress op een of andere manier kunnen verminderen, zodat we volgende keer een hopelijk beter staal kunnen inleveren.
Hebben jullie tips om de stress te verminderen bij het "vullen van zo'n potje" (sorry als het wat plastisch is uitgedrukt)

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 11 april 2012, 15:47

Hoi, hier ist ook stress voor het potje. Niet dat het niet lukt maar tis wel op de tenen lopen, pppfff. Mijn gaf aan dat het niet zo makkelijk is om dat op commando te doen en dat zijn shiften systeem ook wel eens in de weg zit. Nu als hij dit als stress ervaart wie ben ik dan... Dus hebben wij vorige keer een aantal stalen laten invriezen (wat geld kost) maar dan is er wel een staal en dat staal moet je wel binnen doen maar dat moet niet persé de dag van IUI hé.

Mijn man vertrok dan op een stress loos moment voor hem vaak zonder dat ik het wist naar het ziekenhuis voor zijn potje te vullen. Dus als een vers staal leveren niet goed lukt dan is er nog altijd eentje in voorraad. We hebben die stalen nu eerst opgebruikt voor ons 2de kindje (zonder resultaat) het ventje heeft zo zijn tijd nodig om aan de MM te wennen en op die manier hebben we dat wat omzeild denk ik maar.

Groetjes

Hij wou het

Beccie
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 november 2011, 20:00

Bericht door Beccie » 12 april 2012, 21:42

Hey ster en havanne,

Tja het is en blijft niet leuk zo'n 'potje'te moeten inleveren. De 1e keer (dat was in een streekziekenhuis) moest mijn man het maar even op het invalidentoilet doen :roll: ..niet echt stimulerend dus..
Tegenwoordig zitten we in Gent..en daar zijn 'speciale kamertjes'.
Mijn man vindt het ook niet echt 'leuk' maar opzich heeft hij er geen problemen mee.

Maar toch..we hebben de afspraak gemaakt zoveel mogelijk samen te doen (immers een kindje maken doe je normaal ook samen :oops: )
Dus..ik ga mee HET kamertje in hihihi..ooohh wat was ik zenuwachtig de 1e x ..kdacht dat iedereen ons kon horen. We maken er dus maar wat van..ik trek wat leuks aan en 'verzorg' hem vervolgens goed :oops: :oops: en dat in +/- 15 min.
Wat ik hier toch allemaal durf te zeggen..haha..

Wat ik dus probeer te zeggen..maak er wat van..probeer hem te ontspannen en ja..te verwennen.

Misschien heb ik ook wel makkelijk praten omdat wij dat probleem niet hebben, maar misschien heb je er toch wat aan.

Maar nogmaals het is echt normaal om ook van 'het moment' in het kamertje te kunnen genieten. Zo is het eigenlijk oorspronkelijk ook bedoeld toch?!!!!!!

Suc6!! :wink:

liefs Beccie

muizie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 september 2014, 12:04

Re: impact van stress op zaadhoeveelheid en kwaliteit

Bericht door muizie » 19 september 2014, 13:55

Het samen doen lijkt me inderdaad een goed idee en hoe meer hij ervan kan genieten, hoe beter je staal ook is, dacht ik?
Uiteindelijk zal het voor veel mannen in een stress-situatie wel leuker zijn om hun eigen partner als afleiding te hebben ipv het helemaal alleen klaar te moeten spelen in een vreemde ruimte, die al dan niet ingericht is voor zo'n dingen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten