wisselende kwaliteit en antisperma: welke behandeling?



Plaats reactie
lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

wisselende kwaliteit en antisperma: welke behandeling?

Bericht door lotje83 » 27 september 2011, 11:24

Uit onderzoek is gebleken dat mijn man (onverklaarbaar) antisperma antistoffen heeft, ook het aantal zaadcellen is zéér wisselend. Hierdoor stelt de gynecoloog steeds een andere behandeling voor. Zijn er nog koppels met zo'n wisselend staal, of met antisperma? Wat werd bij jullie voorgesteld?
Dank je voor de reacties.

x

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 2 oktober 2011, 9:26

Oei, is onverklaarbare antisperma zo uitzonderlijk?
:(
x

framboos
Berichten: 237
Lid geworden op: 7 juni 2011, 16:38

Bericht door framboos » 4 oktober 2011, 9:39

Hey lotje, over antistoffen weet ik niet veel. Zie ivm stalen mijn antwoord in het clubje.
Wisselen de stalen echt van goed naar slecht? Bij mijn man is het al altijd laag geweest, maar nog voldoende voor iui. Ik dacht te herinneren dat er boven het miljoen wel nog met iui werd geprobeerd. Maar ik hoor ook van anderen dat ze in andere ziekenhuizen vanaf 5 miljoen al twijfelen of het wel zinvol is.

Het is niet onmogelijk met een minder goed staal, want je hebt er maar 1tje nodig natuurlijk. Bij ons was het ook gelukt met een staal van 3 miljoen. Maar de laaste keer was het lager dan een miljoen en dat doet me ook twijfelen of het wel nog de moeite is... Maar ik geloof nu ook wel dat het de volgende keer weer hoger zal zijn, net omdat het elke keer zo kan verschillen.

Ik ben ook wel benieuwd naar de voorgestelde behandelingen bij anderen die te maken hebben met wisselende stalen.

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 4 oktober 2011, 11:45

Hey framboos,
Het wisselt echt heel erg: 13 milj, 2 milj, 44 milj, en slecht staal bij iui (aantal onbekend).
Onze gyn vond 2 milj onvoldoende voor iui... Ik heb geen idee wat het min moet zijn om iui toe te passen.

bedankt voor je antwoord

x

framboos
Berichten: 237
Lid geworden op: 7 juni 2011, 16:38

Bericht door framboos » 6 oktober 2011, 14:50

Hey lotje,

Opnieuw een slecht staal vandaag, 390.000. Gynaecoloog zei nu wel dat we toch moeten overwegen om over te stappen. Voor hem ligt de grens op 500.000, maar hij zei inderdaad dat sommige gynaecologen de grens op 5 miljoen leggen.

Dus voor ons is de beslissing nu ook genomen om over te stappen naar ivf. Ik weet nog niet goed hoe ik erover denk. Had het eigenlijk niet verwacht, omdat het toch gelukt was 3 maand geleden...

We zullen zien hé

Vele groetjes, framboos

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 7 oktober 2011, 7:05

Hey framboos,

hadden we maar een glazen bol...

Rotgevoel he, je gaat met goeie moed naar iui en nog voor je buiten bent weet je al dat de kans heel klein is...

Ik hoop voor je dat je niet te lang moet wachten nu op afspraak en heel de mallemolen.

liefs

x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten