Certoli cell-only syndroom



Plaats reactie
damiaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 april 2012, 10:10

Certoli cell-only syndroom

Bericht door damiaan » 8 mei 2012, 12:30

In de teelballen zijn er 2 cellen aanwezig. 2én zorgt voor je baardgroei, zware stem, hormonen,... De andere maakt de zaadcellen.
Bij geboorte waren die cellen niet aanwezig. Al merk je daar helemaal niets van tot je een kindje wil verwekken. Deze diagnose werd bij mij vastgesteld verleden jaar.
Die kwam hard aan, omdat ik al altijd gezond heb geleefd. Nooit roken, matig drinken, geen drugs, veel sporten,... enz. Bovendien kwam de dokter dat melden in een flits want veel tijd hebben ze niet.

Momenteel zijn we in behandeling met donorsperma. Tot nu toe geen succes

Zijn er nog lotgenoten?
mvg
damiaan

wings
Berichten: 234
Lid geworden op: 9 maart 2012, 8:13

Bericht door wings » 9 mei 2012, 10:14

Dag Damiaan,

Ik heb hier nog nooit van gehoord. Het moet een hele klap geweest zijn!
Is toch wel erg dat er zo weinig mogelijkheden zijn voor mannen... Bij vrouwen kunnen ze veel meer "uitproberen" met hormonen enzo.

Hebben jullie lang moeten wachten voor jullie konden beginnen met donorzaad?
Weten jullie iets over de donor?

Heel Veel succes nog!

Liefs

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 15 mei 2012, 22:31

Hey,
Mijn vriend heeft gedeeltelijke certoli-only, bij tese is er kleine hoeveelheid zaadcellen gevonden maar na 4 ICSI's zijn we naar KID overgeschakeld met donorzaad dus. Pas bij opvraging van ons dossier heb ik deze naam teruggevonden daarvoor sprak men gewoon van azoospermie. Wij weten niets over de donor enkel dat fenotype overeenkomt. Veel succes greetz Tinne

Hamster
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 september 2009, 22:01

Bericht door Hamster » 16 mei 2012, 12:59

Hé Damiaan,

Jullie zijn zeker niet alleen! Op deze site zitten héél wat lotgenoten. Er is ook een mailinglijst KID die de laatste weken enorm aangroeide.

Wij kregen in september 2009 het verdict van de onvruchtbaarheid van mijn man. Begin 2010 begonnen we aan behandelingen met donorsperma. Het was een lange weg met 8 IUI's en 2 IVF's met een 1 CRYO-poging. Sinds 3 maanden zijn we de trotse ouders van een zoontje.

En het rare... de laatste weken krijgen we overal te horen "hij lijkt precies op de papa". Wel vreemd, want hij kan nog geen gedrag overgenomen hebben, dus ze baseren zich puur op uiterlijke kenmerken. Soms geeft dit ons een vreemd gevoel. Op andere momenten kunnen we deze uitspraken beter naast je neerleggen.

Groetjes, hamster

firence
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 augustus 2010, 11:32

Bericht door firence » 18 mei 2012, 19:03

Hey Damiaan, mijn man heeft ook Certoli cell-only syndroom. Ook nooit iets van gemerkt, ook gezond geleegd, matig alcohol, geen drugs, altijd sportief geweest,...tot wij aan kinderen wilden beginnen...

Ik kan begrijpen dat dit een serieuze klap voor je moet geweest zijn toen je dat verdict hoorde. Maar zoals eerder gezegd hierboven, er zijn meerdere lotgenoten!

Wij hebben 6 IUI-pogingen achter de rug met donor, ook zonder succes. Nu zijn we bezig met 1e IVF/ICSI poging, op hoop van zegen!

Firence

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten