Een hoop miserie.. en nu dit nog!



Plaats reactie
Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Een hoop miserie.. en nu dit nog!

Bericht door Softebanana » 15 november 2012, 21:49

Beste mensen,

ik ben sophie 25 jaar, en al 5,5 jaar samen met mijn man waarvan 3 jaar getrouwd. Daar mijn man shizofrenie heeft hebben wij onze kinderwens uitgesteld tot hij er klaar voor was. Ook heb ik het afgelopen anderhalf jaar 2 maal een trombose in mijn been gehad. Na een mislukte operatie eerder dit jaar en achteruitgang van mijn man zijn ziekte hebben we ons deel miserie al gehad.
Omdat hij er door begint te komen en ook klaar is voor een kindje ben ik begonnen met de 'check - ups' voor ik stop met de pil. Omdat mijn man en zijn broer in hun kindertijd testosteronspuiten moesten hebben en zijn broer onvruchbaar is wou ik zijn sperma toch eens laten checken voor de zekerheid. Bij zijn broer waren ze er niet op tijd bij, hij ziet er op volwassen leeftijd nog steeds een beetje een tiener uit. Maar mijn man heeft echt zijn mannelijke trekken, dus zoveel zorgen maakte ik mij niet. Ik verwachte misschien wat verminderde vruchtbaarheid, ook door al die verschillende medicatie voor zijn shizofrenie.
Tot we gistermiddag een telefoontje kregen, alle waarden in zijn zaad waren 0. Niks.... Heel mijn wereld stortte in. Iedereen in mijn omgeving kent me als degene die geobsedeerd is door babys krijgen. En nu zou mijn grootste droom niet uitkomen... Na een uur hysterisch te zijn en op bevel van de dokter een kalmeerpil te nemen ben ik nu wel uitgehuild, de hele nacht niet geslapen...
Ik heb gisteren in de late middag wel al een afspraak gemaakt voor mijn man en mijzelf in de fertiliteitskliniek in st jan in brugge. Dus misschien is er nog een sprankeltje hoop?
Want eerlijk, zijn sperma was vroeger een 'witte kleverige brei' maar in het staaltje zat alleen een waterachtige substantie. Ik lees op internet ook dat er alle mogelijke oorzaken kunnen zijn als er geen zaadcellen in het sperma zitten.. Maar ik durf geen hoop te hebben. Wij hebben alle miserie van de wereld al over onze nek gehad, nu nog eens dit erbij. Ik durf bijna niet hopen op toch eens positief nieuws...

Ik weet het allemaal niet meer, ben radeloos voor de moment :cry:
Mijn pil heb ik nu wel in de vuilbak gesmeten, ik neem er voor al het geld van de wereld geen meer in!

Groetjes
Sophie

marie-jo-lijntje
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 december 2012, 20:05

Bericht door marie-jo-lijntje » 20 december 2012, 19:28

Hallo Lieve Sophie!!

wat een tragisch verhaal!!!
ik zie ook dat er nog geen enkel antwoordje is gekomen op je lange brief..
daarom wil ik wel eens de moeite doen om te antwoorden!!
ondertussen zijn we denk ik zo'n dikke maand verder..
Hoe gaat het nu met je?
ik kan me voorstellen hoe je wereld in elkaar zakt als blijkt dat je kinderwens int water dreigt te vallen!
hier net hetzelfde meegemaakt een aantal maanden terug!

een 3tal jaar terug zijn we bewust gestopt met de pil..
ik dacht dat als alles goed ging ik na maand of 3 zwanger zou zijn.. toch niet..
na 1.5j de stap gezet naar de dokter..

bleek dat ik niet op natuurlijk wijze mijn eisprong had.. dus dat werden 5 pogingen met Clomid pillen en een pregnyl spuit om eisprong op te wekken..

na 2.5 (terug jaar verder) werd EINDELIJK na lang zagen mijn vriend zijn sperma getest.. bleek dat ze ook te traag waren en zeer slechte kwaliteit!!!
onze wereld storte ineen..
ik ben zelf het allereerste IVF kindje in belgie geweest en wist uit de woorden van mijn mama te ontdekken dat IVF heel wat inhoud..
dus ik had schrik!! maar alles voor onze grote kinderwens!!

tegen dat alles in orde was zijn we uiteindelijk begin november gestart en heb ik op 14 december een perfecte embryo terug geplaatst gekregen!
mocht dit niet gelukt zijn.. dan zou ik zeker niemand afraden om hiermee te beginnen en zal ik vol moed aan een 2de poging beginnen!

laat je dus vooral niet ontmoedigen door wat vrouwen hier op dit forum dikwijls schrijven want in brugge Sint jan (waar ik ook ga nu) hebben ze heel veel respect voor je!

Ik heb zelf een paar jaar in een psychiatrie gewerkt.. dus ik weet goed wat shizofreni is!
Hopelijk besef je goed waar je aan begint, want shizofreni kan erfelijk zijn!

maar.. zoals ik al zei.. neem het hef in handen en ga ervoor!! jullie liefde zal sterk genoeg zijn voor dit hele proces aan te kunnen (want ohja.. je moet als koppel zeer sterk in je relatie staan om hier heelhuids door te komen!)

je man moet vooral respect tonen voor je.. want je gaat een paar weken zelf door een donkere periode van hormonen (en ja je bent al wa gevoeliger en mss humeuriger) en daarom moet hij je vooral hierin bijstaan en je respecteren!!!!

maar ik zou zeggen

GO FOR IT GIRL :)

Je kan me altijd terug antwoorden ik controleer een paar keer per dag deze site!!!

Liefs xx

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 21 december 2012, 11:59

beste marjolijn,

dank voor je reactie, voelde me wat in de steek gelaten daar ik op dit forum geen respons kreeg maar ondertussen al in andere topics toch wat gehoor gekregen.

Ondertussen waren we op 6december al bij de uroloog geweest die direct een TESE voorstelde(op 19dec). Tussen de consultatie bij de uroloog en de TESE was er de intake bij dokter segaert in brugge op 14dec. We hebben er heel veel info gekregen, ook over de erfelijkheid van de shizofrenie. Er is een kans van 1 op 4 dat ons kindje het ook zou hebben later, was even slikken hoor! Ook bleek de IVF procedure voor mij enorm risicovol doordat ik de bloedstollingsziekte factor V leiden heb (al 2 tromboses gehad hierdoor).

We hebben er veel over gepraat en uiteindelijk hebben we als koppel de beslissing genomen zoiezo voor een donor te kiezen, enerzijds door de risicos voor mij maar ook anderzijds de erfelijkheidsfactor van mijn man! Dan Zou gewerkt worden met IUI zonder toevoeging van hormonen (toch om te starten)
We hebben dan de TESE afgebeld en zijn nu in afwachting van het gesprek bij de psycholoog op 28 dec, volgende week vrijdag dus. Ik hoop dat ze hen niet zullen blindstaren op de shizofrenie van mijn man, want we hebben er beide heel goed over nagedacht om een gezin te stichten. We hebben ook een stabiele relatie van bijna 6 jaar en zijn ook al 3,5 jaar getrouwd, 2 jaar geleden een eigen huis gekocht en opgeknapt. Ook verzorgen we al 4 jaar onze 3 katjes en al 2 jaar ons hondje. Natuurlijk zijn er periodes geweest met psychoses en die waren natuurlijk niet makkelijk, die zullen er in de toekomst mss ook soms komen, maar dat weet ik en ik kan er redelijk goed mee om en ook waat ik perfect hoe ik moet reageren als ik 1 zie aankomen. Met zijn psychiater hebben we ook een heel goeie band en we mogen altijd bellen, zelfs int weekend en als hij in verlof is.

Hopelijk krijgen we groen licht, en kan ik dan ook aan mijn onderzoeken beginnen, hopelijk is dan bij mij ook alles ok...

En wat een verhaal ook van jou zeg, ook 1 van lange adem pffffffff
En wanneer mag je een test doen om te kijken of je zwanger ben, volgende week denk ik zeker? Spannend! :D


vele groetjes,
sophie

marie-jo-lijntje
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 december 2012, 20:05

Bericht door marie-jo-lijntje » 23 december 2012, 18:50

Softebanana schreef:beste marjolijn,

dank voor je reactie, voelde me wat in de steek gelaten daar ik op dit forum geen respons kreeg maar ondertussen al in andere topics toch wat gehoor gekregen.

Ondertussen waren we op 6december al bij de uroloog geweest die direct een TESE voorstelde(op 19dec). Tussen de consultatie bij de uroloog en de TESE was er de intake bij dokter segaert in brugge op 14dec. We hebben er heel veel info gekregen, ook over de erfelijkheid van de shizofrenie. Er is een kans van 1 op 4 dat ons kindje het ook zou hebben later, was even slikken hoor! Ook bleek de IVF procedure voor mij enorm risicovol doordat ik de bloedstollingsziekte factor V leiden heb (al 2 tromboses gehad hierdoor).

We hebben er veel over gepraat en uiteindelijk hebben we als koppel de beslissing genomen zoiezo voor een donor te kiezen, enerzijds door de risicos voor mij maar ook anderzijds de erfelijkheidsfactor van mijn man! Dan Zou gewerkt worden met IUI zonder toevoeging van hormonen (toch om te starten)
We hebben dan de TESE afgebeld en zijn nu in afwachting van het gesprek bij de psycholoog op 28 dec, volgende week vrijdag dus. Ik hoop dat ze hen niet zullen blindstaren op de shizofrenie van mijn man, want we hebben er beide heel goed over nagedacht om een gezin te stichten. We hebben ook een stabiele relatie van bijna 6 jaar en zijn ook al 3,5 jaar getrouwd, 2 jaar geleden een eigen huis gekocht en opgeknapt. Ook verzorgen we al 4 jaar onze 3 katjes en al 2 jaar ons hondje. Natuurlijk zijn er periodes geweest met psychoses en die waren natuurlijk niet makkelijk, die zullen er in de toekomst mss ook soms komen, maar dat weet ik en ik kan er redelijk goed mee om en ook waat ik perfect hoe ik moet reageren als ik 1 zie aankomen. Met zijn psychiater hebben we ook een heel goeie band en we mogen altijd bellen, zelfs int weekend en als hij in verlof is.

Hopelijk krijgen we groen licht, en kan ik dan ook aan mijn onderzoeken beginnen, hopelijk is dan bij mij ook alles ok...

En wat een verhaal ook van jou zeg, ook 1 van lange adem pffffffff
En wanneer mag je een test doen om te kijken of je zwanger ben, volgende week denk ik zeker? Spannend! :D


vele groetjes,
sophie


Alle ik ben blij dat er nog een andere uitweg is voor jullie kinderwens!
want eens die er is (de kinderwens) geraakt dat moeilijk uit je kop zenne ;)

ik ga ook bij die dokter (een kleine dikke man met grote bril he)

Alle ik wens je alle succes toe!! ;)

ik mag donderdag gaan naar CRG voor bloedonderzoek en dan s'middags bellen ze ons op voor het resultaat..
iets te laat voor kerst maar mocht het positief zijn is het een mooie start van het nieuwe jaar!!

xxx

Softebanana
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 november 2012, 21:40

Bericht door Softebanana » 23 december 2012, 19:57

ik zal duimen voor je!

dokter isabelle segaert is denk ik geen kleine dikke man hoor hihi

groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten