TESE UZA



Plaats reactie
Karolien_
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 september 2013, 22:41

TESE UZA

Bericht door Karolien_ » 16 november 2013, 10:28

Hoi

Begin december laat mijn man een TESE doen in het UZA.
Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe zit het met de pijn achteraf? Zal hij lang thuis zijn?
Kan ik er, de dag van de ingreep, bijblijven in UZA of is dat moeilijk?

Liefs

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 18 november 2013, 14:55

hey Karolien

Ik weet niet hoe het in UZA te werk gaat maar in Jette ging het als volgt..

Alles kaalscheren onderaan..
dan naar ziekenhuis volgende dag.. man wordt weggehaald en jij kan in de kamer blijven..
Dan heb je de operatie en dan nadien komt je man terug wanneer hij bij recovery goed wakker was..
Mijn man heeft toch twee tal weken thuis geweest.
eerste week omdat het toch goed moet herstellen.. is tenslotte genaaid en de tweede week omdat hij nog niet mocht heffen en in zijn job moest hij wel wat gewicht heffen.

In de namiddag kwamen ze ons het resultaat ook vertellen.. helaas bij ons negatief, maar is zeker niet bij iedereen zo!

Veel succes en verzorg je ventje maar..
echt chapeau dat ze dit willen ondergaan hoor!!

Karolien_
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 september 2013, 22:41

Bericht door Karolien_ » 18 november 2013, 19:55

Vraagtekens schreef:hey Karolien

Ik weet niet hoe het in UZA te werk gaat maar in Jette ging het als volgt..

Alles kaalscheren onderaan..
dan naar ziekenhuis volgende dag.. man wordt weggehaald en jij kan in de kamer blijven..
Dan heb je de operatie en dan nadien komt je man terug wanneer hij bij recovery goed wakker was..
Mijn man heeft toch twee tal weken thuis geweest.
eerste week omdat het toch goed moet herstellen.. is tenslotte genaaid en de tweede week omdat hij nog niet mocht heffen en in zijn job moest hij wel wat gewicht heffen.


In de namiddag kwamen ze ons het resultaat ook vertellen.. helaas bij ons negatief, maar is zeker niet bij iedereen zo!

Veel succes en verzorg je ventje maar..
echt chapeau dat ze dit willen ondergaan hoor!!
Hoi meid

Thx voor je info!

Onze uroloog heeft hierover niks gezegd eigenlijk.. Van dat kaalscheren bv dachten we wel, maar heeft ie nooit gezegd..
Hij zei ons gewoon dat hij de dag van de ingreep uiteraard niet kan werken, en de dag nadien ook niet -gewoon omdat de dag na een narcose de patiënt het rustig aan moet doen- nadien kan hij terug gaan werken zei hij!
Omdat ik hier heel wat andere verhalen hoor dacht ik dit nog eens na te vragen..

Wou het eigenlijk weten van het UZA zelf, onze androloog sprak over een wachtkamertje waar ze je komen halen en pas na de ingreep ga je -voor een paar uurtjes dan maar- naar je ziekenhuiskamer.
Vandaar dat ik vroeg hoe en of ik er bij kan blijven.. :)

Bedankt nogmaals!

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Bericht door Margot_80 » 19 november 2013, 8:05

Dag Karolien,

Mijn man heeft het vorig jaar laten doen. Het is voor hem zeer pijnlijk geweest en voelt nu nog steeds elke dag pijn door een complicatie tijdens de operatie. Nu heb ik er ook veel over gelezen en dat schijnt eerder uitzonderlijk te zijn dat een man er zo lang last van heeft achteraf.

Ik heb hem naar huis gevoerd zeer traag over elke bultje gereden. Hij is volgende dag gaan werken maar een weekje rust lijkt me geen overbodige luxe...

Wij hadden gelukkig wel zaadcellen gewonnen dus hij is toch blij dat hij het gedaan heeft.
Of je zaadcellen vindt, dat weet je niet op voorhand, maar sommigen proberen het opnieuw en vinden dan wel iets. Waarschijnlijk hangt het af van welke stukje ze wegsnijden?

De meeste mannen lijken er dus wel normaal van te herstellen, maar best is een weekje rust vlak erna. Is gevoelige plaats he..

Mijn man zou het wel opnieuw doen indien nodig.

Veel succes!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 19 november 2013, 20:18

Mijn man ook. . Maar alles hangt ook af of ze moeten zoeken of niet.. of ze in beide snijden..
Wij hadden weinig kans en bij mijn man door de stralen vroeger ook klein ontwikkeld.. dud was wel pijnlijk achteraf.. alle niet dat hij medicatie nodig had maar jeans ofzo dragen was twee weken geen optie.. zag ook blauw..
Dus extra gevoelig..

Veel hangt echt af van persoon tot persoon..
En hoe intensief ze moeten zoeken hebben..

olivia79
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 mei 2013, 14:18

Bericht door olivia79 » 20 december 2013, 22:36

Vraagtekens schreef:Mijn man ook. . Maar alles hangt ook af of ze moeten zoeken of niet.. of ze in beide snijden..
Wij hadden weinig kans en bij mijn man door de stralen vroeger ook klein ontwikkeld.. dud was wel pijnlijk achteraf.. alle niet dat hij medicatie nodig had maar jeans ofzo dragen was twee weken geen optie.. zag ook blauw..
Dus extra gevoelig..

Veel hangt echt af van persoon tot persoon..
En hoe intensief ze moeten zoeken hebben..

Hallo iedereen, Ik heb ondertussen jullie berichten gelezen in verband met de Tese operatie! Vandaag krijg ik samen met mijn echtgenot te horen dat bij hem een Tese operatie samen met een spataderoperatie zou zijn. Wanneer hebben jullie de resultaten ervaren van de operatie? Weet men direct of er sperma met goede qualiteit gevonden wordt? Mijn man zou de operaties allebei in dezelfde dag hebben in januari in het Uza Antwerpen. Wie heeft er ervaring ermee?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Olivia

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 21 december 2013, 8:52

Jep onmiddellijk.. succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten