PCO en maandstonden?



Plaats reactie
beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

PCO en maandstonden?

Bericht door beurtflight » 2 november 2008, 19:12

Hallo,
Wij zijn op 16/01/2007 gestopt met de pil. Maanden hebben ze ons aan het lijntje gehouden en uiteindelijk hebben we verleden dinsdag de stap naar LIFE gezet. Ginder hebben ze mijn bloeduitslagen geannaliseerd en blijkt dat ik PCO heb. Nu het rare van de zaak is dat ik af en toe uitschieters heb van 40 - 45 dagen en het langste was 77 dagen. En voor de rest zit ik steeds rond de 32d. En toch spreekt hij van PCO. hoe kan dit??? Kan iemand mij dit uitleggen?

Hartelijk dank
Eefje :?

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 2 november 2008, 20:44

Wat zou PCO volgens jou moeten zijn?

Niet iedereen heeft PCO in dezelfe graad. Sommigen krijgen hun maandstonden gewoon niet zonder medicatie, andere hebben heel lange cyclussen.

Ik ben van mezelf ook erg onregelmatig, maar mijn arts wou het label PCO er niet op plakken. Misschien ben ik een randgeval, ik herken toch wat symptomen in lichte mate bij mezelf.

Eén van de kenmerken van PCO, zeer veel follikels bij IVF stimulatie, had ik niet. Erg vind ik dat niet meer, want ik heb wel succes gehad met de behandeling.

Ik hoop voor jou hetzelfde.

Hanne.lore

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 3 november 2008, 12:08

Dank je voor je antwoord Hanne.Lore.
Idd, mijn cyclus is een paar keer per jaar langer dan 40 dagen. en de gyneacoloog sprak over vele eitjes op mijn eierstokken. Dan hoop ik ten zeerste dat het een lichte vorm is. 18 november terug op onderzoek. Dan zal ik wel meer weten zeker.

:wink:

Julia
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 april 2008, 23:33

Bericht door Julia » 8 februari 2009, 21:28

Ik had tot hiertoe zo'n drie keer per jaar mijn menstruatie. Duidelijke pco vastgesteld. Ondertussen heb ik al vier maanden na elkaar voor het eerst terug cyclussen van 30 dagen! Ongelooflijk toch. Ik heb een nieuwe afspraak bij de gynae gevraagd om te vragen of het mogelijk is dat pco zich weer spontaan herstelt of zo. Ik vind het in elk geval raar. Bijna nooit menstrueren, cyclussen van 90 dagen en nog meer en nu plots zo'n regelmatige cycli. Bizar. 'k Heb wel menstruatie gedurende zo'n 14 dagen:s dat is dan weer minder normaal.

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 27 mei 2009, 21:54

ik heb ook pco en heb nog nooit in heel mijn leven spontaan mijn maandstonden gehad. Of het was met de pil of ze hebben het opgewekt
ik vraag me dan soms af of dit wel pco is en niet iets anders

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 18 juni 2009, 0:02

PCO wordt gekenmerkd door een aantal mogelijke problemen:
* Op echo zijn er in de eierstokken allemaal kleine follikels te zien ipv 1 (een stralenkrans zoals ze dat noemen)
* in je bloed zien ze dat de hormonen niet in de juiste verhoudingen voorkomen: zeer specifiek is een te hoog testosterongehalte en mogelijks (dus niet altijd) insullineresistentie - ook de andere hormonen nl LH, FSH, zijn niet helemaal correct
* er zijn een aantal lichamelijk uitingsvormen van de aandoening

Bij mij was de echo de bevestiging dat ik PCO had - de bloedwaarden waren pas later bekend maar bevestigden dit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten