hallo Tine,
dankjewel. ik was hier inderdaad liever niet geweest, al véél liever in verwachting geweest van een kindje. Je begint eraan en in al je naïeviteit denk je dat het wel snel zal lukken, maar we merkten het al gauw..
vroeger was ik ook zeer onregelmatig. In mijn klas waren alle meisjes jaloers. Ik had het letterlijk maanden niet, en dan was het daar, maar dubbel zo pijnlijk. Met de pil is dat verholpen geweest. Ik bloedde veel minder hard, en het deed niet meer zoveel pijn. Sinds oktober ben ik gestopt met de pil, en aangezien ik wist dat ik vroeger zo onregelmatig ben, ben ik direct beginnen temperaturen om een zicht te krijgen op mijn cyclus.
mijn eerste eisprong had ik na 19 dagen, en 8 dagen daarna mijn menstruatie. mijn tweede eisprong na 36 dagen. En sinds dan niets meer... gelukkig konden we bij een goede gynaecologe terecht, die onmiddellijk een echo heeft gedaan, en daar was het blijkbaar overduidelijk. Ik ben ook geen typische patiënt; geen vet haar, geen overbeharing, geen overgewicht, geen acne (ook niet in mijn puberteit), en voor zover ik weet zit het niet in de familie (mijn moeder heeft 9 kinderen...)
het is allemaal verschrikkelijk frustrerend. We hadden er ons op ingesteld dat we eindelijk konden beginnen proberen, en nu is het opnieuw wachten. Wachten en wachten...
en iedereen geeft maar goede raad; het komt wel, als je je er niet zoveel zorgen in maakt. Zij hebben gemakkelijk praten...:s
wij hebben behang... het kruipt niet zo gemakkelijk! kan er beter eens mee lachen, hé
we begrijpen het ook niet zo goed. waarom mogen we geen clomid nemen als die cyste er is...? beschadigt die een eventueel vruchtje?
jullie ook veel sterkte!
Irith