Moeilijkheden met het te aanvaarden

Vlientje

Bericht door Vlientje » 28 augustus 2013, 17:37

Hey MickSha,

Goed dat je al een afspraak gemaakt hebt met de endocrinoloog. Je moet wel nog lang wachten. Bij mij was de wachttijd een goeie maand, en ze zeiden wel dat dat nog meeviel.
Nog niet panikeren hé, als je suikerziekte hebt kunnen ze dat met via bloedtest ook bij de huisarts zien. Je moet er anders eens achter vragen als je je echt zorgen maakt.
Andere tekenen van suikerziekte heb ik bij jou nog niet gehoord. Voorbeelden hiervan is heel erg veel drinken en plassen en plots gewichtsverlies.
Als de dokter vermoed dat je magnesiumtekort hebt, duurt het natuurlijk een tijdje vooraleer dat aangevuld is en je dus verbetering gaat voelen. Ik zou als je ongerust bent toch nog eens contact opnemen met je dokter. Stel nu dat je suikerziekte hebt, is het best dat je daar zo snel mogelijk bij bent.

Veel groetjes,

Eveline

evi81

Bericht door evi81 » 28 augustus 2013, 18:01

PCOS heeft geen kenmerken van trillende handen/voeten hoor. Enfin ik heb PCOS en ik bibber toch niet :)

Da's -in vele gevallen maar niet altijd- overgewicht, extra haargroei en toestanden.

waitykaty

Bericht door waitykaty » 29 augustus 2013, 19:15

MickSha schreef:Heb een afspraak gemaakt bij de endocrinoloog
Mag pas 17 December gaan.
Danku Vlientje voor het me aan te raden.
Heb zo geruime tijd last van trillende vingers / handen nu begint het bij mn voeten ookal.
Maar denk dat dit zeker geen symptoom van Pcos is.
Magnesium tekort zei de dokter ik pak nu promagnor. maar verbetering is er niet integendeel het is aan mn voeten ook begonnen. Begin stillekesaan toch aan Suikerziekte te denken..
Hey,

Mijn vader heeft diabetes type 1 (is de erfelijke variant) sinds hij klein is, ik heb het dus van dichtbij meegemaakt. Type 2 heeft dezelfde kenmeren (is de variant die ook gekoppeld is aan PCOS). Ik word zelf gevolgd omdat het erfelijk is én ik bij een eventuele zwangerschap verhoogde kans heb op zwangerschapsdiabetes.

Als je diabetes hebt val je extreem af, heb je zoveel dorst dat je de kraan zou willen leegdrinken, ga je 20 keer per dag naar het toilet om te plassen (je lichaam probeert met man en macht de suiker die je aanmaakt te evacueren). Als je dan werkelijk een hypoglycemie krijgt (is een gedaalde bloedsuikerwaarde) word je wit, zweten, kan je niet meer praten en val je uiteindelijk in een coma.
Moest je suikerziekte hebben zou je een hele rits van deze symptomen hebben.
Waarom ga je niet 's morgens NUCHTER naar de huisdokter. Je hoeft waarschijnlijk zelfs geen bloed te laten trekken, ze prikken in je vinger en meten je glycemie op een toestelletje. Dan ben je gerustgesteld.
Heb nog nooit van trillende handen en voeten gehoord bij diabetes of PCOS.

Succes

:D

MickSha

Bericht door MickSha » 29 augustus 2013, 19:39

evi81 schreef:PCOS heeft geen kenmerken van trillende handen/voeten hoor. Enfin ik heb PCOS en ik bibber toch niet :)

Da's -in vele gevallen maar niet altijd- overgewicht, extra haargroei en toestanden.
Ik bedoelde dus meer tintelen ipv trillen , dus zoals gelijk je hand slaapt ongveer zo een gevoel en soms ook krampen in de vingers / gewrichten.

MickSha

Bericht door MickSha » 29 augustus 2013, 19:55

waitykaty schreef:
MickSha schreef:Heb een afspraak gemaakt bij de endocrinoloog
Mag pas 17 December gaan.
Danku Vlientje voor het me aan te raden.
Heb zo geruime tijd last van trillende vingers / handen nu begint het bij mn voeten ookal.
Maar denk dat dit zeker geen symptoom van Pcos is.
Magnesium tekort zei de dokter ik pak nu promagnor. maar verbetering is er niet integendeel het is aan mn voeten ook begonnen. Begin stillekesaan toch aan Suikerziekte te denken..
Hey,

Mijn vader heeft diabetes type 1 (is de erfelijke variant) sinds hij klein is, ik heb het dus van dichtbij meegemaakt. Type 2 heeft dezelfde kenmeren (is de variant die ook gekoppeld is aan PCOS). Ik word zelf gevolgd omdat het erfelijk is én ik bij een eventuele zwangerschap verhoogde kans heb op zwangerschapsdiabetes.

Als je diabetes hebt val je extreem af, heb je zoveel dorst dat je de kraan zou willen leegdrinken, ga je 20 keer per dag naar het toilet om te plassen (je lichaam probeert met man en macht de suiker die je aanmaakt te evacueren). Als je dan werkelijk een hypoglycemie krijgt (is een gedaalde bloedsuikerwaarde) word je wit, zweten, kan je niet meer praten en val je uiteindelijk in een coma.
Moest je suikerziekte hebben zou je een hele rits van deze symptomen hebben.
Waarom ga je niet 's morgens NUCHTER naar de huisdokter. Je hoeft waarschijnlijk zelfs geen bloed te laten trekken, ze prikken in je vinger en meten je glycemie op een toestelletje. Dan ben je gerustgesteld.
Heb nog nooit van trillende handen en voeten gehoord bij diabetes of PCOS.

Succes

:D
ja ik had me mis schreven tintelende ipv trillen dus :) had het eens ergens gelezen dat dit ook met diabetes kon te maken hebben slechte doorstroming van het bloed..
wel heb dit ooit eens aan de huisarts gevraagd omdat ik indd dacht dat het hoe je zegt in de vinger prikken.. dat ze dit zo konden testen. toen heeft hij mij een papier mee gegoven en hij zei ga hiermee eens naar de kliniek maar je zal er een ganse voormiddag zitten om allerlei onderzoeken te doen. k dacht ik m'n eigen van ja nee ze :) dus vandaar .
Zoals mijn tehoog aan hemoglobine (rode bloedcellen) word ook geen gevolg aan gegeven, volgens huisarts kan dit geen kwaad. Maar volgens de Gyn moet ik het laten opvolgen door de huisarts. Het zijn zo allemaal die kleine dingetjes en dan die pco der nog eens bij soms word het toch teveel maarja we moeten ons sterk houden eh

:)

BigBird

Bericht door BigBird » 31 augustus 2013, 11:52

Vlientje schreef:Hey MickSha,

Goed dat je al een afspraak gemaakt hebt met de endocrinoloog. Je moet wel nog lang wachten. Bij mij was de wachttijd een goeie maand, en ze zeiden wel dat dat nog meeviel.
Nog niet panikeren hé, als je suikerziekte hebt kunnen ze dat met via bloedtest ook bij de huisarts zien. Je moet er anders eens achter vragen als je je echt zorgen maakt.
Andere tekenen van suikerziekte heb ik bij jou nog niet gehoord. Voorbeelden hiervan is heel erg veel drinken en plassen en plots gewichtsverlies.
Als de dokter vermoed dat je magnesiumtekort hebt, duurt het natuurlijk een tijdje vooraleer dat aangevuld is en je dus verbetering gaat voelen. Ik zou als je ongerust bent toch nog eens contact opnemen met je dokter. Stel nu dat je suikerziekte hebt, is het best dat je daar zo snel mogelijk bij bent.

Veel groetjes,

Eveline
Als je twijfelt of je suikerziekte hebt zou ik eens de symptomen van suikerziekte doorlezen, want dat is nogal een verschil in vergelijking met een magnesiumtekort.

MickSha

Bericht door MickSha » 31 augustus 2013, 19:35

BigBird schreef:
Vlientje schreef:Hey MickSha,

Veel groetjes,

Eveline
Als je twijfelt of je suikerziekte hebt zou ik eens de symptomen van suikerziekte doorlezen, want dat is nogal een verschil in vergelijking met een magnesiumtekort.
Goh ja sommige dingen kloppen sommigen niet
maar ja kga nog eens naar de huisdokter volgende week omdat het erger word met de tintelingen

waitykaty

Bericht door waitykaty » 7 september 2013, 18:19

Hey,

Als je nu eens een nieuwe huisdokter zou zoeken die wat proactiever is? Sommige huisartsen zien zoveel klagers (omaatjes die daar hun leven komen vertellen onder de mom van een pijntje links of rechts) dat als er iemand komt met een echt probleem ze het onderschatten of negeren.
Ik ben eigenlijk een beetje allergisch aan huisartsen, vind dat je vaak slecht geholpen wordt.
Heb er eens ene gehad die zei dat mijn keelpijn kwam door mijn ontstoken amandelen die duidelijk opgezwollen waren. MIjn amandelen zijn er al 30 jaar uit :shock: :D

Plaats reactie