OhMyGucci schreef:Hallo iedereen,
Ik had enkele dagen geleden al een eigen nieuw onderwerp opgestart maar omdat ik daar geen respons kreeg wil ik graag hier mee inpikken als dat goed is voor jullie

.
Ik heb polycystische ovaria. Vastgesteld tijdens een inwendige echo in april.
Heb 2 cycli Clomid gehad bij mijn gewone gynae maar omdat de follikels cystes werden ben ik doorverwezen naar Genk.
Daar zit ik nu in mijn (intussen) 3e cyclus met Clomid. Dinsdag zijn er twee follikels vastgesteld en gisteren heb ik nog een echo gehad waarop te zien was dat 1 follikel is doorgegroeid.
Ik moet nu vanavond na 17u Pegnyl spuiten. Ben daar wel nerveus voor. Ben bang iets verkeerd te doen waardoor het niet zal werken ofzo, maar we zien wel...
Gisteren hoorde ik de gynae wel tegen de consulent zeggen dat mijn bms 4,5mm was, ik meen altijd geweten te hebben dat dat te dun is. Toen ik het later aan de consulente vroeg zei die dat ik daar niet moest aan tillen en er gewoon voor gaan.
Wel wat raar want toen ik vroeg of Pregnyl misschien nog een positieve invloed had op mijn bms zei ze eerst van niet en toen weer van wel
Anyway, ik hoop hier gewoon wat mee te volgen en steun te vinden.
Ik wens iedereen veel succes!!!
Hello,
Ik hoop dat het gelukt is met de pregnyl? Ik vind die spuit het meest vervelend van de hele behandeling.
Mij is ook altijd verteld dat het baarmoederslijmvlies minimum 7 mm moet zijn. Ik heb wel al verhalen gelezen van vrouwen die zwanger werden met minder.
Clomid zorgt voor de groei van je eicellen maar heeft wel als bijwerking dat je baarmoederslijmvlies niet altijd voldoende aandikt. Het is een gekend probleem.
Normaal gezien zullen ze je medicatie veranderen als je 2 keer na elkaar een te dun baarmoederslijmvlies hebt (<7mm). Ze schakelen dan over op injecties (Menopur, Gonal F,...).
Ik heb 5 cycli Clomid geslikt en mijn baarmoederslijmvlies was telkens net 7.
Nu spuit ik Gonal F en is ze > 9mm.
Ervaring heeft mij geleerd dat je altijd heel veel vragen moet stellen en blijven aandringen. Voor al die artsen is het bandwerk, als het deze maand niet lukt dan lukt het volgende maand wel. Assertief zijn is in grote fertilieitscentra wel aan de orde.
Ik ben er nu na veel aandringen ook achter gekomen dat ik na een inseminatie extra hormonen moet slikken. Ik had het bij de vorige pogingen ook al gevraagd en telkens zij de verpleegster, consulenten, echografist dat het niet nodig was. Nu kom ik bij een andere echografist (diensthoofd blijkbaar) en hij zegt dat het standaard wordt gedaan bij inseminatie en dat het de vorige keren ook had gemoeten
Als ik niet had aangedrongen had ik het weer niet gehad. * zucht*
Heel veel succes gewenst en het zal zeker lukken!
groetjes,