Recente diagnose van PCO.

Plaats reactie
ICU22

Bericht door ICU22 » 22 januari 2010, 18:07

Bedankt dames,

het gaat al wat beter, maar heb amper 2 uur geslapen...moest er vroeg uit voor een opleiding.
kersenpitjes zijn ook mijn redding! soms één op de buik en één op de rug. Ik heb uiteindelijk wel iets natuurlijks genomen om te kunnen slapen...ik kon echt niet meer.

@fien: naar de androloog moet hij voorlopig nog niet. zij vorige test in UZA was redelijk enkel morfologie maar 9%, maar daarvoor had hij in Middelheim één x 1% en één x 2%. We zijn vrij snel naar UZA verhuisd omdat ik m in middelheim echt niet prettig voelde, kreeg er nooit uitleg. voor mij is het dus 2 tegen 1 slecht, en ik geloof de 'betere' uitslag niet. Even afwachten of het weer ongeveer 9% zal zijn, dan kan IUI...anders IVF, maar ik denk dat we dan meteen voor adoptie gaan (vriendje is er nog niet uit)

XX

ICU22

Bericht door ICU22 » 22 januari 2010, 18:13

Linds,

weet je trouwens al hoe het bij jouw partner zit, ik hop alles ok? of heb ik dit gemist?

simonne

Bericht door simonne » 24 januari 2010, 18:23

hey allemaal,

Toch wel prettig dat al jullie verhalen zo bekent in de oren klinken. Dat doet echt goed dat ik niet alleen op de wereld ben. Mijn moeder is net zo maar de oorzaak ligt ergens anders sinds mijn vader ziek is geweest kan ze geen slecht nieuws meer opnemen en verwerekn en dan negeert ze dit en op juist dezelfde manier als bij jullie. Ik ben gestopt om met haar erover te praten. Het maakt het alleen maar erger. En dan dat kersenpitkussenverhaal is ook zeer bekend maar de gyn zegt dat er toch een neiging is naar endometriose. Maar als ik dit zo hoor komen die symtomen overeen misschien toch gewoon een reactie op menopur en pregnyl??

In ieder geval heb ik gisteren een iui gehad en hoop dat het eindelijk eens mag gebeuren, de assistent was supper lief en dat helpt ook om positief te denken. Ik hoop snel op een reactie van mijn lichaam. moet van de gyn drie weken wachten om te te testen, na 10 dagen wordt ik al onnozel we zullen wel zien.

veel geluk en laat die moeders maar zagen die verwerken dat op hun manier.

groetjes elke

koala

Bericht door koala » 25 januari 2010, 12:33

hey allemaal,

Ik heb normaal gezien een goeie relatie met mijn moeder. Maar ze is natuurlijk bezorgd voor haar dochter. Een paar dagen later heeft ze teruggebeld en hebben we het uitgebabbeld. Het komt natuurlijk harder aan als iemand, die je graag ziet, zoiets zegt dan een collega ofzo.

Zaterdag had ik nog eens met een groep vrienden afgesproken (met allemaal 2 of 3 kinderen). En helaas kon mijn vriend niet mee. Ik heb me wel goed geamuseerd met het spelen met die kindjes en wat bij te babbelen. Ze weten ook allemaal van onze problemen en leven enorm mee. Maar na het eten ben ik toch vroeger doorgegaan, ze babbelden enkel nog over de kinderen en veel kan ik daar niet over zeggen.

Ondertussen ben ik vandaag aan mijn tweede dag clomid, en volgende maandag moet ik weer naar de gyn.

groetjes,
An

Linds

Bericht door Linds » 25 januari 2010, 16:54

@ICU22: Mijn partner moet zijn zwemmertjes nog laten testen. Dat zal voor binnen 2 weken zijn, aangezien hij volgende week geopereerd wordt (niets ernstig) en het dan niet echt de moment is. Hij kijkt er ook echt niet naar uit....

Maar gezien ik al 2 miskramen gehad heb ondertussen, veronderstel ik dat het probleem niet bij hem ligt (allez, daar ga ik zo optimistisch mogelijk vanuit)

Bij ons is het sublieme moment ondertussen voorbij, ik ben aan het wachten op misselijkheid, duizeligheid, ambetant zijn... Kan pas 5 FEB testen, dat duurt nog zo lang :(

Allemaal veel succes met de IUI en Clomid kuren, ik duim voor ons allemaal samen!

Linds

ICU22

Bericht door ICU22 » 25 januari 2010, 18:26

Dag allemaal,

eerst even een vraagje; tot hoe lang na pregnyl kan je pijnlijke/gezwollen tepels hebben? Ik heb een week geleden een spuit gezet en heb nog steeds pijn. Vooral als er tijdens het douchen een straal water op komt.
Zwanger is niet mogelijk, gezien allemaal dode zaadjes...toch hoop ik stiekem dat er zich één levend soldaatje door mijn vijandig 'gebied' gevochten heeft.

Ook goed nieuws: vandaag is ons bod op een huis aanvaard!!!! er is nog superveel werk aan, ik zie er tegenop om dit te combineren met behandelingen maar het is wel een project waar we controle over hebben integenstelling tot al dat machteloos gewacht...
T'is een groot huis met 6 slaapkamers, dan komt natuurlijk meteen die vraag: zullen die niet allemaal leeg blijven?

@ Linds: ik zit mee te wachten: NOD + afspraak UZA op 02/02
@ Simone: ik hoop echt dat de lieve assistent een goede invloed heeft gehad
@ koala: dapper dat je toch bent geweest, je vroegere vertrek zullen echte vrienden je wel vergeven zeker

XXX

Linds

Bericht door Linds » 26 januari 2010, 7:19

@ICU: Proficiat met je nieuwe huis! Veel succes met de renovatie en de werken. Wij hebben in november ook een huis gekocht, en zijn ook volop aan het werken. Is niet slecht om 2 projecten tegelijk te hebben, je kan over 2 dingen piekeren :? waar van 1 toch altijd beter gaat dan de andere.

Bij mij zijn de bijwerkingen van Pregnyl ook redelijk lang voelbaar, maar ik hoop met je mee dat het toch de juiste symptomen zijn :)

koala

Bericht door koala » 26 januari 2010, 12:20

@ICU proficiat met het huis en veel succes met de verbouwingen. We hebben net 2.5 jaar verbouwingen achter de rug en kunnen nu genieten van ons huis.

Ik heb nu met mijn medicijnen ook meer last van gevoelige borsten.

Trouwens, is een van bijwerkingen van Clomid hoofdpijn? Ik ben nu bezig aan derde dag Clomid en heb ook al elke dag last gehad van hoofdpijn. Ik heb last van migraine en dat komt dus wel eens meer voor dat ik dagen last heb, maar het was toch weer een tijd geleden dat het zo erg was.

groetjes,
An

ICU22

Bericht door ICU22 » 26 januari 2010, 12:52

Ik heb geen last van hoofdpijn van de clomid, maar heb eigenijk zelden hoofdpijn (altijd buikpijn). Maar aangezien migraine vaak een hormonale oorzaak heeft zou het me niet verbazen dat het daar mee te maken heeft.

Ik heb momenteel ook last van constipatie, ik vermoed ook door de pregnyl? Ik vind het toch maar een raar idee dat ze urine van zwangere vrouwen bij ons inspuiten! en daardoor ook allerlei kwaaltjes krijgen!

Linds

Bericht door Linds » 26 januari 2010, 14:42

Hoi allemaal! Inderdaad, Pregnyl en Clomid kunnen allebei hoofdpijn veroorzaken, maar constipatie is zeldzaam. Alhoewel, zwangere vrouwen hebben verhoogde kans op constipatie vanaf de 4de maand, dus dat kan toch ook iets te zien hebben.

Op http://195.130.154.23/Fagg/(S(veaf4xzuz ... diumType=H kan je alle bijsluiters nalezen, jammer genoeg niet altijd in een menselijke taal...

Groetekes, Linds

simonne

Bericht door simonne » 26 januari 2010, 18:18

hey allemaal,

ik had inderdaad ook last bij clomid van hoofdpijn maar vooral van lichtflitsen, zo erg dat ik geen auto meer kon rijden. Een voordeel omdat mijn man altijd bob was toen nu kan ik dat excuus niet meer gebruiken jammer.
Nu is het weer eerlijk om beurt.

ICU; dat zal inderdaad wel druk worden, maar je zal die kamers wel vol krijgen met veeeeeeeel geduld, ze stellen een mens nogal op de proef he... geniet van je aankoop en niet vergeten te klinken op de leuke momenten.

linds ik ken dat gevoel ben daar ook op aant wachten en krijg precies wel gevoelige borsten maar dat kan van de utrobollen komen. Bij elke kleine verandering in je lichaam denk je misschien toch???... Maar de teleurstelling is steeds zo groot dat ik maar een beetje durf hopen! Het zou leuk zijn als het toch ineens lukt he misschien samen aftellen naar NOD wanneer is die van Jou??

groetes elke

koala

Bericht door koala » 26 januari 2010, 20:20

hey allemaal,

ik ben het overzicht weer helemaal kwijt, dus misschien nog eens tijd om de stand van zaken op te lijsten met wat iedereen bezig is.

Ik zal beginnen :-)

Koala (34): 6 m methformine, duphaston, kijkoperatie, 1x clomid, pregnyl, 1 febr gyn - boedafname en echo,

ICU22

Bericht door ICU22 » 26 januari 2010, 23:12

Hierbij vul ik het lijstje aan:

Koala (34): 6 m methformine, duphaston, kijkoperatie, 1x clomid, pregnyl, 1 febr gyn - boedafname en echo,

ICU22 (29j): 9 m gn cyclus, 1 x duphaston-clomid-pregnyl, 2 febr bespreking vorige cyclus, plan van aanpak en staal van partner

XX

Linds

Bericht door Linds » 27 januari 2010, 5:46

Mijn aanvulling:

ICU22 (29j): 9 m gn cyclus, 1 x duphaston-clomid-pregnyl, 2 febr bespreking vorige cyclus, plan van aanpak en staal van partner

Linds (27): 4 cycli Clomid + Pregnyl, daarvoor zeeeeer onregelmatige lange cycli, 2 miskramen (1 zonder behandeling, 1 met). NOD 5 FEB, die week staal van partner

simonne

Bericht door simonne » 27 januari 2010, 21:10

ook even aanvullen

Linds (27): 4 cycli Clomid + Pregnyl, daarvoor zeeeeer onregelmatige lange cycli, 2 miskramen (1 zonder behandeling, 1 met). NOD 5 FEB, die week staal van partner

elke (29j);3xclomid,,1xmenopur zonderIUI 1xmenopur met IUI en HSGonderzoek 3dex menopur en pregnyl en IUI NOD niet duidelijk door de utrobollen. Test doen op 7febr.

elke

Plaats reactie