Recente diagnose van PCO.

jessie

Bericht door jessie » 2 maart 2010, 0:31

hey tine ,
bedoel je dat je misselijk was als je je eisprong had?
ik wist niet van te voren dat de dosis te hoog was , ik heb gewoon 1OO mg clomid ingenomen ipv 50 mg.
ben jij dan zwanger geworden door die 3 eitjes toen?
en waren ze alle 3 bevrucht?
bedoel je dan ook dat je rapper een miskraam krijgt door een overstimmulatie?
eigenlijk wil ik wel stiekem vrijen want we hebben echt zo'n grote kinderwens.maar ik weet ook dat het ook beter is van niet.
denk je dat de kans groot is dat de 5 bevrucht zullen zijn?
ik weet het allemaal niet meer.
ik ben echt ten einde raad :(

TineVR

Bericht door TineVR » 2 maart 2010, 9:21

Hi Jessica,

een meerlingenzwangerschap lijkt mssch leuk, maar kan toch grote complicaties inhouden: verhoogde kans op miskraam, groeiachterstand, vroeggeboorte, ... Ik had 2 ietwat grotere follikels (17mm) en één kleintje. En we hebben het maar één keer gedaan in die tijd en het was al direct prijs. Na mijn mk heb ik complicaties gekregen en voorlopig zijn we er nog steeds niet helemaal uit of er nu een 2e buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft plaatsgevonden. En neen, ik zou toch zeker met 5 rijpende follikels dit risico niet nemen.

Als je zo goed reageert op Clomid zou ik de moed toch niet opgeven maar nu afwachten en een volgende maand proberen. Na mijn overstimulatie heeft mijn fertiliteitsarts besloten over te gaan op een lagere dosis Clomid in combinatie met spuitjes om te fine-tunen. Is dat bij jou geen optie? Zeker als je zo'n mooie reactie hebt op Clomid?

Ik was niet alleen misselijk bij mijn eisprong, maar ook al daarvoor. Ik had ook een bijzonder opgezette buik, en super emotioneel, niet tof. Zoiets wil ik liever niet meer meemaken.

jessie

Bericht door jessie » 2 maart 2010, 11:23

ik moet terug naar de gyn gaan als ik mijn maanstonden heb.en dan zien we wel maar ik zal waarschijnlijk naar een fertiliteitscentrum doorverwezen worden.
dat zei hij toch , hij zei alleen dat het vervelend was dat ik even gestopt ben met clomid want hij verwijst maar door na een jaar proberen.
ik heb ook een heel opgezette buik ben af toe misselijk maar dat heb ik elke maand met clomid.
waar ik enorm last van heb zijn warmteopwellingen dat is tegenwoordig echt niet meer normaal.
ik hoop dat ik niet teveel pijn ga hebben met mijn eisprong want ik voel hem elke maand heb dan steeds steken zo maar wat gaat het zijn met 5 eitjes :(.
we zien wel , ik zal zeker niet vrijen deze week , maar het doet pijn om te weten dat er 5 zijn dan heb je toch een kans op 5.

sorry meid maar ben even niet mee , dus je hebt een mk gehad en daarna een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?als ik het goed begrijp.
groetjes

TineVR

Bericht door TineVR » 2 maart 2010, 11:43

tis nogal ingewikkeld.. ik heb na mijn vorige Clomid behandeling overstimulatie gehad, met 3 rijpende eitjes. Toen doorverwezen geworden nr ferti-arts. In de tussentijd ben ik zwanger geworden. Dat is bij de ferti-arts ontdekt. Dan mk gehad op 6 weken. Na stripje anticonceptie pil genomen te hebben, controle echo + bloed. Op de echo was nog iets te zien, maar niet uit te maken of het nog embryonaal weefsel was of resterend bloed dat niet meegekomen was met ms. In bloed ook gezien dat HCG nog positief was. Conclusie: ofwel 2e buitenbaarmoederlijke zwangerschap (niet zichtbaar op echo) ofwel vruchtzakje niet volledig meegkomen bij spontaan ms. In de tussentijd nog 2 andere bloedtesten gehad: HCG nog steeds niet 0. Geen fraai verhaal dus. Ik weet nog steeds niet wat er precies scheelt en het is 7 weken geleden ondertussen..

jessie

Bericht door jessie » 2 maart 2010, 11:49

jeetje tine wat erg voor je :(
ik zou in jou situatie compleet doorslagen denk ik.
wat moet je nu doen?of gaan ze nog testen bij je doen of zo?
kunnen ze dat dan niet zien dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.
das keigevaarlijk :(
ik hoop dat het snel allemaal in orde komt voor je.
dikke knuf

koala

Bericht door koala » 2 maart 2010, 15:09

ondertussen zijn mijn MS doorgekomen!
Net alsof ze zaten te wachten om me helemaal horendol te maken maandag en nu nog even komen treiteren.
Maar op zich ben ik ook wel content, dat wil toch ook weer zeggen dat het ook min of meer normaal verloopt.
Ik heb er vandaag wel enorm veel last van.

Och ja, het is ook weer een nieuw begin en dus een nieuwe kans! Al deed het gisteren toch ongelooflijk goed om eens goed te bleiten en al jullie berichtjes te lezen! Merciekes!!!

@Jessie, ik zou dan toch ook de raad van de gyn volgen ook al is dat niet altijd even leuk. Maar beter een maandje langer wachten dan misschien problemen waardoor je nog veel langer moet wachten.

vero81

Bericht door vero81 » 2 maart 2010, 20:46

hoi lotgenootjes
Jessie: ik zou het ook moeilijk hebben om niet te vrijen, droom ook wel stiekem van een meerling. maar 5 zijn er echt wel veel, dus niet doen.
Ann: och wat wordt er gespeeld met je gevoelens!
maar enfin, een nieuwe maand is nu begonnen Ann en binnen 14 dagen is je volgende kans er hopelijk. niet te veel denken en gewoon naar het volgende gaan.

Ik heb vandaag plotseling een bloeding (zowa vuil bloed en niet echt zoveel als ms). ben op dag 12 en gisteren had ik 1 dominante follikel van 15. Hebben jullie dit al voorgehad? ik moet morgenvroeg terug op fm bij gyn. ben eens curieus...

groetjes en iedereen nog veel moed gewenst!
Veronique

Lesley

Bericht door Lesley » 2 maart 2010, 21:19

Ik heb dan vandaag van mn schoonmoeder mn pregnyl gehad. Heb wel niets gevoeld, dus ze kan da precies wel goe :)
Zoals ik het hier lees, heeft bijna iedereen meerdere fm's gehad. Mijn gynae heeft gewoon vrijdag fm gedaan (toen 10,2mm en 1tje nog kleiner) en gezegd da we dinsdagmorgen gewoon spuit mochten zetten en deze maand niet te veel hopen. Volgende maand moet ik dan 100mg nemen.

Mijn ventje ziet t wel wa minder zitten... We hebben wa 'woorden" gehad over hoe ver we zouden gaan voor ne kleine. We willen heel graag kinderen, maar hij vindt dit (clomid+pregnyl) al ver gaan en zou zeker ni verder gaan. Het is nog niet door de gynae gevraagd, maar hij wil zichzelf ook niet laten testen. :? Ik weet niet goed hoe ik daarmee moet omgaan...
Ik denk niet da ik mij (nu al) kan neerleggen bij een kinderloos leven. Ik weet zelfs ni of ik da ooit kan.

Yelinke

Bericht door Yelinke » 2 maart 2010, 21:28

Ben een tijdje hier niet komen lezen, maar merk dat er weer nieuwe leden zijn bijgekomen voor het PCO clubje. Aan iedereen alvast heel veel succes!

Mijn vorige cyclus heeft niet geresulteerd in hetgeen ik gehoopt had, MS is ondertussen achter de rug en we zijn opnieuw gestart met Clomid, 1OO deze keer. Zaterdag mag ik naar de gyn voor een follikelmeting. Ik verwacht daar nog niet te veel van, vorige keer duurde het ook langer dan normaal vooraleer er een grotere follikel tot stand kwam.

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM
Lesley: 24,5jaar: 3 x cyclocur, 1e maal clomid, 26/02 pregnyl
Yelinke: 30 jaar, 1e ronde Duphaston/Clomid50/pregnyl 2de ronde Clomid1OO 6/03 follikelmeting
Laatst gewijzigd door Yelinke op 3 maart 2010, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

jessie

Bericht door jessie » 2 maart 2010, 23:38

@koala en Vero :
ik weet het dat het niet mag , maar het is enorm moeilijk.
het zou misschien is kunnen dat ze bevrucht worden zelf zonder vrijen want een paar dagen geleden hebben we nog sex gehad en ze zeggen dat sperma 3 tot 5 dagen kan leven.
ik hoop gewoon dat er eentje bevrucht mag zijn en dan ben ik de gelukkigste van de wereld.
maar sex hebben deze week zal er niet inzitten want ja wat moet je beginnen met een 5 ling.
ik zou dit nooit aankunnen...

en meiden ik duim voor jullie
groetjes

Yelinke

Bericht door Yelinke » 3 maart 2010, 22:25

@ Lesley: wat lastig dat jullie woorden gehad hebben. Het is natuurlijk wel belangrijk om te praten over jullie volgende stappen en jullie moeten er beiden kunnen achterstaan. Maar ik kan volledig volgen dat je nog niet klaar bent om geen verdere stappen te zetten als dit nodig blijkt te zijn. Mijn man en ik zijn er zelf ook nog niet uit hoever we willen gaan. Wij zitten in hetzelfde schuitje, ook bezig met Clomid en Pregnyl, ook voor mij lijkt dit nog niet het einde van onze tocht. Maar hoever we willen gaan, weet ik eigenlijk zelf ook nog niet ...

TineVR

Bericht door TineVR » 4 maart 2010, 8:31

Hey Lesley & Yelinke,

hier hetzelfde. Mijn wederhelft heeft zich wel laten testen en bij hem was er gelukkig geen probleem. Dus in principe moeten we bij mij voorlopig 'alleen' het gebrek aan eisprong-probleem oplossen -aangezien een innesteling enzo mogelijk gebleken is begin dit jaar.

Maar wij hebben ook wel al over verdere stappen gesproken, moest het nodig zijn. We hebben dit gedaan toen we allebei niet gestresst waren, niet tijdens de behandeling, niet na een teleurstelling ofzo. Het is voorlopig nog niet aan de orde, maar voor ons allebei lijkt adoptie een mogelijkheid. Ik heb veel last van de behandelingen en nog steeds van mijn miskraam (lichamelijk en in mijn kopke) en denk niet dat ik veel meer zal doen dan dit. Je weet het natuurlijk nooit tot je er effectief voor staat, maar ik vind het nu al zot genoeg.

Waar ik het ook wel zeer moeilijk mee heb is dat hij soms niet lijkt te verstaan hoe lastig ik het heb met die behandelingen, met de druk van de agenda -het feit dat je iedere dag goed moet weten welke dag op je schema het is-, met de bijna 2wekelijkse doktersbezoeken enz. Hij zegt tegen mij dat ik er niet de hele dag mee bezig moet zijn, en moet kunnen loslaten en aan iets anders proberen denken. Daar hebben wij wel wat woorden over gehad. Hij is ook totaal geen voorstander van dit probleem aan buitenstaanders te vertellen -zijn ouders en vrienden weten nog helemaal van niets- maar ik kan dit gewoon niet. Van mijn naaste familie weten een paar mensen het (ouders en zus), en een paar vriendinnen. Ik moet af en toe mijn gedachten eens kunnen uitstorten. Hij totaal niet, en dat vind ik wel vreemd soms.

koala

Bericht door koala » 4 maart 2010, 12:47

hey allemaal,

ik ben ondertussen weer begonnen met Clomid maar zit nu al 1,5 dag thuis met migraineaanval. Wat een hel is, ik voel me nu even beter, heb net wat gegeten en hoop er straks vanaf te zijn.

@Lesley en anderen: ja het weegt op je relatie he! Maar zo'n behandelingen zijn ook emotioneel slopend en zwaar. En ik kan er gelukkig wel over babbelen met mijn vriend. We willen allebei heel graag kinderen, beseffen nu pas sinds die negatieve test hoe graag. En dus hebben wij ook besproken hoever we willen gaan. Als al die behandelingen niet lukken, dan willen we zeker adoptie proberen. We zijn er zelf over aan het denken om de procedure al op te starten. Want dat is ook een lange en emotioneel zware procedure.
En ik snap soms wel dat ze er minder problemen mee hebben als wij. Ze zijn er uiteindelijk ook niet zo nauw bij betrokken he! Zij moeten geen hormonen bij krijgen en hebben er dus ook geen last van. Ze leven wel mee en zijn wel bezorgd maar voor hen verandert er nog niet echt veel he!
Mijn vriend heeft zich wel laten testen en bij hem was er ook geen probleem. Bij ons weten ook een aantal mensen wat we doormaken (ouders, schoonzus, aantal collega's en aantal vrienden). En dat heb ik ook wel nodig die steun als het even niet loopt zoals verwacht.

vero81

Bericht door vero81 » 5 maart 2010, 20:55

Hoi Dames,

Ook bij ons loopt het relationeel soms heel moeilijk.
Ik ben mij ervan bewust dat een man alles anders ziet als wij,maar een beetje begrip zou toch het minste kunnen zijn.
Mijn man vindt dat ik er veel te veel op gefocust ben. Dan komt hij met verhalen naar boven van mensen die met die hele behandeling gestopt waren en kort daarop zwanger geraakten. Hij vindt de gyn ne geldwolf en is overtuigd van het feit dat die hormonen een effect hebben op je gezondheid. Vanmorgen was het klusjesuur en hij wou niet klussen! Dan schiet ik dus in ne franse colère hé! ben ik er 14 dagen voor spuiten aan het zetten en dan zegt meneerke doodleuk dat hij geen zin heeft... Hij moest gaan werken en had echt geen tijd en was doodmoe.
hij is dan maar niet gaan werken (zogezegd ziek) en uiteindelijk is het er dan toch nog van gekomen. Ook ik vind die verplichte nummerkes niet leuk, maar ja...

Ik heb mijn ventje toch kunnen overtuigen om zijn zaad te laten testen na veel gezaag. Ook bij ons weet de dichte familie en close vrienden het. Op mijn werk mijn baas en beste collega, op zijn werk bijna iedereen. Ik spreek er, buiten met mijn beste vriendin, ook niet spontaan over.
groetjes
Vero

ons lijstje:
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur, NOD:19/03
Yelinke: 30 jaar, 1e ronde Duphaston/Clomid50/pregnyl 2de ronde Clomid1OO 6/03 follikelmeting

Yelinke

Bericht door Yelinke » 6 maart 2010, 22:38

Vandaag bij de gyn geweest. Er waren vooral kleintjes te zien, maar ééntje die ietsepietse groter was met z'n 10mm (wat eigenlijk nog te klein is voor dag 11 van mijn cyclus). Maandag opnieuw bellen met m'n eigen gyn (was nu bij gyn van wacht) voor een nieuwe afspraak deze week. En zo blijven we bezig ...

ons lijstje:
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur, NOD:19/03
Yelinke: 30 jaar, 1e ronde Duphaston/Clomid50/pregnyl 2de ronde Clomid1OO

Plaats reactie