Eerste ronde chlomid



Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 27 mei 2014, 23:36

Hallo iedereen,

Na vele onzekere maanden vol met vragen eindelijk antwoorden gekregen en we kunnen eindelijk weer voorruit! :)

Gisteren ben ik mijn eerste ronde chlomid gestart en sta gepland voor volgende week donderdag voor een FM!

We vinden dit allemaal zeer spannend en eng en nieuw maar zijn blij dat we weer met moed naar onze toekomst kunnen kijken :)
Zijn er hier nog koppels die pas begonnen zijn of koppels met succesverhalen?
Laat maar horen!

En ik wens iedereen in hun toekomstige behandelingen enorm veel succes!

Mme Nina
Berichten: 148
Lid geworden op: 2 mei 2013, 13:01

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Mme Nina » 28 mei 2014, 11:21

Hoi Klaartje,

Zelf heb ik 8 rondes met Clomid en Pregnyl achter de rug. Bij de laatste 2 werd er zelfs IUI aan toegevoegd. Het was best wel een zware periode, maar ik ben blij dat we doorgezet hebben want op dit moment ben ik 27 weken zwanger...

Ik duim alvast voor jou dat de Clomid aanslaat en dat er op de FM 1 of zelfs 2 follikels klaar zitten. Laat je vooral niet ontmoedigen als het wat tegenvalt... maar wees pro-actief (ga actief mee op zoek naar oplossingen) en zorg goed voor jezelf (zowel binnenin als vanbuiten).

Veel succes. Nina
Na 6 hormoonbehandelingen en 2 IUI's verwachten wij een klein wondertje...

L2809
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 juni 2014, 23:37

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door L2809 » 4 juni 2014, 23:40

Hoi Klaartje,

Ik ben ook begonnen aan mijn eerste ronde clomid. Ben voorbije zaterdag op folikelmeting gegaan. Folikel was 11 mm en de assistent-gynaecoloog zei dat dit te klein was en dat het een gemiste maand zou zijn voor mij. Hij schreef me duphaston voor om mijn maandstonden op te wekken zodat ik opnieuw zou kunnen beginnen met clomid.
Vandaag las ik echter op een ander forum dat 11 mm nog niet zo slecht is. Dat er tenminste eentje aan het groeien is en dat dit even kan duren maar dat er wsl wel een eisprong zou aankomen. Pff niet gemakkelijk.. probeer dus al 3 dagen mijn eigen gynaecoloog te bellen om te vragen wat ik nu moet doen maar ze neemt niet op.
Ik wens je alvast veel succes met je verdere behandeling!

Nieke165
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 april 2014, 12:35

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Nieke165 » 6 juni 2014, 16:05

Hallo iedereen, ik heb al 1 ronde Clomid achter de rug, meteen bij FM1 een follikel van 21mm, jammer genoeg niet zwanger. Tweede ronde Clomid gehad en bij FM maandag een klaar van 12 mm, vandaag opnieuw FM maar slechts gegroeid tot 14mm. Morgen vertrek ik voor rustvakantie (lag al vast voor start Clomid), nu was de gynea kwaad omdat ik hierdoor geen nieuwe FM kon doen. Deze ronde is dus voor niets geweest en mag pas terug starten met Clomid na echo. Reactie van gynea deed me wel pijn. Na een jaar proberen en ook overal zwangere vriendinnen en familieleden, zou die vakantie me deugd doen, maar door de reactie van gynea ga ik daar weer over wakker liggen. Erover praten doet me wel deugd. Groetjes nieke

Kimmy005
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 juni 2014, 20:22

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Kimmy005 » 14 juni 2014, 20:24

Hallo !

dinsdag 3 juni gestart met Clomid 50 mg, gedurende 5 dagen. Dan 5 dagen stop en naar gynae. Follikel van 6 mm naar 20 mm gegaan, dus nu volle bak oefenen omdat hij mijn eisprong verwacht. Vrijdag 20/6 bloedafname om te zien of ik effectief een eisprong gehad heb... dinsdag 24/6 hopelijk resultaat...

Groetjes

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 22 juni 2014, 12:24

Hallo allemaal,

We zijn hier weer een x aantal weken verder..

Ik had een follikel van 16mm bij de laatste meting, baarmoederslijmvlies 5mm. Heb nog progynova bij in moeten nemen omdat mijn baarmoederslijmvlies te dun was en ik tussentijdse bloedingen kreeg.

Ik had jammer genoeg wel wat bijwerkingen; vermoeidheid, sneller emotioneel.. Vooral nu laatste paar dagen (vandaag mijn NOD) erg humeurig en emotioneel en futloos...
Iemand hier ook zoveel last van gehad??

Vandaag zwangerschapstest gedaan, deze was helaas negatief... Ik had er echt goede hoop op omdat mijn lichaam echt anders aanvoelde maar zo zie je maar hoe je jezelf kan bedriegen :)

Hopen dat mijn menstruatie vlug doorkomt zodat we kunnen beginnen aan ronde 2!

Heb het soms nog moeilijk met het aanvaarden van de diagnose... Wij moeten al die moeite doen (echo's, hormonen, spuiten..)voor een eisprong terwijl andere mensen gewoon elke maand dit vanzelf hebben...

Langs de andere kant ben ik erg dankbaar dat we de kans krijgen om toch nog een kind te kunnen krijgen.. Het is allemaal heel dubbel..

Nina: Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!! mooi dat je bent blijven volhouden en nu wordt dat beloond!

L2809: Wat een vervelende situatie seg.. En idd 11mm was niet slecht! feit dat er van niets, iets is gekomen is goed nieuws en dat de behandeling aanslaat! Mijn eerste meting was 10mm en na paar dagen 16mm! Hopelijk volgende keer meer succes! Ik duim voor je!

Nieke: Wat een rotopmerking van je gynea! Ik vind dat zo'n mensen toch juist moeten weten wat voor een emotionele impact dit heeft op mensen?? ik moet wel zeggen dat ik de 'emotionele/psychische' begeleiding bij vruchtbaarheidsbehandelingen erg zwak is.. Alles is heel medisch en in stappen.. maar wat er tussen de oren omgaat wordt niet over gesproken.. Heb horen zeggen dat dit bij echte vruchtbaarheidsklinieken helemaal anders is.. Hopelijk kan je op je rustvakantie eens lekker uitwaaien en je zinnen verzetten en opnieuw moet volle moed er terug aan beginnen!

Kimmy005: Wat spannend allemaal voor je! en supergoed dat je een follikel hebt van 20mm! ik hoop dat je binnekort goed nieuws krijgt!

Nieke165
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 april 2014, 12:35

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Nieke165 » 2 juli 2014, 16:38

Hey iedereen,

het is al weer eventjes geleden, dus ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat?

Ik heb ondertussen genoten van een deugddoende vakantie. Ik zit nu enkel nog met heel veel vraagjes en hoop dat ik ze hier even kwijt kan.

De laatste keer was de gynea echt onvriendelijk geweest en zei hij dat ik maar gewoon mijn menstruatie moest afwachten voor ik terug verder kon met een echo om te zien of er geen cystes gevormd waren. Echter, ik heb nog steeds mijn :evil: niet. Dit weekend ga ik voor de zekerheid een testje wagen, maar ik voel en ben er zeker van dat ik niet zwanger ben. Nu durf ik, na het vorige onaangename bezoek, niet goed naar de gynea bellen wat ik dan wel moet doen. Want de vorige keer had ik een cyclus van meer dan 4 maanden en daar wil ik niet op wachten. Zouden jullie wel bellen? Ik weet ook niet goed wat zeggen en ben bang van de reactie van de gynea.

klaartje: ik heb ook wel wat bijwerkingen, vooral misselijkheid, snel moe en futloos. Hopelijk is de 2e ronde al goed kunnen starten. Het is toch elke keer weer spannend.

Kimmy005: heb jij al goed nieuws gekregen of ook al bezig met volgende ronde?

Hopelijk kunnen we binnenkort allemaal goed nieuws melden.

groetjes

hanneke1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 juli 2014, 20:07

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door hanneke1987 » 7 juli 2014, 20:21

Hoi,

Ik heb al heel veel gelezen op dit forum maar nog niets geschreven. Nu denk ik dat anderen in dezelfde situatie me toch een beetje moed kunnen geven, dus riskeer ik het er maar eens op :)
2 jaar geleden ben ik zwanger geraakt na Clomid want ik heb waarschijnlijk zoals de meesten onder jullie PCOS. Toen had ik de eerste ronde geen bijwerkingen van de pilletjes maar toen hadden ze ook geen effect gehad. De 2e ronde had ik wel bijwerkingen en toen waren er 2 grote eitjes en ben ik uiteindelijk al zwanger geraakt. Nu zijn we terug begonnen en de 1e ronde voelde ik weer helemaal niets. Ik had al een vermoeden dat er geen eitje zou klaar zitten, maar de teleurstelling was toch groot toen de dokter het bevestigde. Nu heb ik net mijn 5 pilletjes van de 2e ronde genomen en ik heb toch al weer enkele dagen afgezien: hoofpijn, warmte-opwellingen, duizeligheid, vermoeidheid, ... Hopelijk doen ze dan nu ook weer hun werk, anders zal de teleurstelling nog groter zijn. Binnen 2 maanden gaat mijn man weer naar het buitenland voor een lange tijd en ik kan wel af en toe naar daar gaan maar dat wordt toch wel moeilijk om dan net juist te mikken. Ik hoop dus dat het deze keer of de volgende keer raak zal zijn!

@Nieke, ik krijg mijn regels niet van zelf en moet daar ook pilletjes voor nemen (Duphaston). Misschien eens vragen aan je gynaecoloog? Contacteer hem toch nog maar eens, hij heeft geen reden om ambetant te zijn, hij moet u helpen!!

Veel succes iedereen!

DN
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 april 2010, 23:05

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door DN » 14 juli 2014, 14:37

Hoi!

Ik ben vorige maand gestopt met nuvaring, ongesteld geweest en naar de gynaecoloog geweest aangezien pco enkele jaren geleden al werd vastgesteld bij mij (geen overgewicht, wel heel onregelmatige cyclus). Zij stelde voor om 8 weken de natuur z'n gang te gaan en af te wachten of ik al dan niet ongesteld zou worden. Indien niet mag ik midden augustus starten met chlomid. Na een maand is er nog niet veel gebeurd, buiten praktisch elke dag wat bloedverlies. Ik voel me ook precies weer in de puberteit, met een vette huid (toch meer dan anders) en snel vet wordende haren! Ik wacht nog enkele weken af, maar ik denk dat ik dat voorschrift toch zal nodig hebben. Mijn vriend snapt nog steeds niet ten volle hoe erg ik er eigenlijk wel mee inzit en door de babyboom in de familie krijg ik nu ook constant de vraag wanneer het aan mij is.. Ik probeer mij op te trekken aan de positieve verhalen maar ergens voel ik dat ik maar weinig vertrouwen heb in mijn lichaam..

Wordt vervolgd :)

FantaCola
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 april 2014, 15:18

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door FantaCola » 14 juli 2014, 14:44

Hoi DN!
Hier ook een pco-er met als (enige) symptoom een vet vel! Bah wat haat ik het, en puistjes dat je daar van krijgt :(((
Daarvoor mis ik mijn pil wel! MAAAAAR: alles voor de goede zaak (aka zwanger worden!)
'Aan het werk' sinds aug 2013
PCOS
3 rondes Clomid + natuurlijk proberen
ovariële drilling eind maart 2014
Start Menopur eind juli 2014 + natuurlijk proberen

Claartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 juli 2014, 1:13

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Claartje » 17 juli 2014, 1:22

Hallo..

Ik wil ook wel even mijn verhaal kwijt en misschien steun vinden in jullie verhalen!
Ik ben een jonge vrouw van 23, ik heb samen met mijn man een zoontje van zes.. Nu we een eigen huisje hebben willen we graag een tweede kindje. Maar na een jaar proberen hebben ze in Maart dit jaar vastgesteld dat ik PCOS heb.. Ik begin morgen met mijn derde ronde Clomid.. De eerste heeft niet geholpen, bij de tweede had ik één groot follikel maar helaas is daar geen fijn vervolg aan gekomen, hoewel ik het even dacht want ik heb me een aantal dagen heel misselijk en moe gevoeld. Maar blijkbaar komt dat wel meer voor bij het gebruik van Clomid als ik het hier zo lees? Ik heb even getwijfeld of ik verder zou gaan met de behandeling. Emotioneel vind ik het heel zwaar worden, ik was vroeger altijd zo een vrolijk meisje, en nu staan vaker de tranen in mijn ogen dan een lach op mijn gezicht. Hebben jullie daar misschien trucjes voor om deze vermoeiende reis van onderzoeken, doktersbezoekjes en spannende weken vol verwachtingen makkelijker door te komen?

Ik wens jullie allemaal in elk geval nog heel veel succes toe!
Vele groetjes van Clara

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 31 juli 2014, 11:01

Hallo Iedereen!

Hier de tweede ronde achter de rug (clomid + pregnyl) op dag twaalf een mooie follikel van 24mm! ik helemaal happy!! Spuitje pregnyl gehad en aan het klussen gegaan. 3 Dagen overtijd..negatieve test, 5 Dagen overtijd...negatieve test, 7 dagen overtijd...negatieve test. Ik naar het ziekenhuis gebeld (mijn gyneacoloog zit samen met andere collega's in het ziekenhuis) stelde ze me voor om nog een weekje te wachten en dan zou ik pillen krijgen om mijn maandstonden op te wekken.
Vandaag dag 38 in mijn cyclus, belde deze ochtend terug naar het ziekenhuis: "oh mevrouw dan zou ik toch eerst een echo laten maken om te kijken wat er met het ei is gebeurd, kom volgende week maar woensdag, dan is er nog een annulering bij dokter ???"
Wat frustrerend seg! Nu laten ze me weer een week wachten!! :? ik snap dat die mensen er niet bij stil staan maar ik zie dit als een verloren maand.... en als je al een jaar bezig bent voor een kind is een verloren maand heel erg!

Mijn man zegt dat ik terug moet bellen en eisen dat ze me eerder willen zien, dat ze vorige keer maar niet hadden moeten zeggen dat ik een week moest wachten. Probleem is ook het is niet altijd dezelfde secretaresse die de telefoon opneemt. Helaas ben ik niet zo iemand die op m'n strepen staat...

Op de koop toe melde mijn schoonzus dat ze zwanger was, op een familiebbq, van een 'ongelukje'. Hoe blij ik ook ben voor haar, valt dit me toch heel zwaar...

Verder deze maand last van de volgende kwaaltjes gehad: boos, chagrijnig, extreem moe, misselijk, pijnlijke borsten, puistjes :(


Nieke165: Leuk dat je hebt kunnen genieten van je vakantie alsnog. Normaal gezien als je menstruatie uitblijft en er zijn geen cystes, kunnen je maandstonden opgewekt worden adhv medicatie. Vind het heel raar dat jouw gynae je gewoon laat 'afwachten'. Wat vervelend seg.. Maar ik zou wel bellen en niet 4 of meer maanden verloren laten gaan! En anders van gynea wisselen??


Hanneke1987: hallo en welkom! altijd leuk om mensen 'in hetzelfde schuitje' een hard onder de riem te kunnen steken! Ik duim mee dat ronde twee even succesvol mag zijn als vorige keer!! Hou ons zeker op de hoogte!


DN: Wat een vervelende tijd die 8 weken afwachten.. Ik ken het gevoel, ik heb er ook veel maanden van wachten opzitten voor er een diagnose kwam... Maar hopelijk komt de natuur mss wel terug op gang? en hoef je geen hormonen te slikken! wie weet... En de extra druk van je familie is natuurlijk ook niet leuk... Onze vriendengroep is ook bezig aan een serieuze babyboom en wij krijgen ook continu de vraag 'wanneer jullie?' Mensen snappen niet wat voor een pijnlijke vraag dit kan zijn voor koppels met vruchtbaarheidsproblemen. Vaak reageer ik er gewoon niet meer op :)


Clara: Hallo meid! Wat jammer dat je vorige ronde niet een zwangerschap tot gevolg had.. maar geef de moed niet op! Mijn twee ronde's waren ook helaas niet succesvol. Al is het precies met de ronde meer moeilijker en emotioneler.
Wat je symptomen betreft van misselijkheid, helaas kan dit een bijwerking zijn. Ikzelf heb er ook last van elke keer...
Ik herken veel van mezelf in jouw verhaal, ik ben ook niet meer dezelfde vrolijke 'ik'. Ik voel me eigenlijk sinds de behandeling al even niet meer 'mezelf'... en wat mijn "trucjes"' daarvoor zijn: De dagen/week dat er een dokterbezoek is proberen we ook iets leuks in te plannen: cinema, uit eten, gezellig iets gaan drinken. Dat je tijd pakt als koppel zijnde. Wat mij ooit ook eens deugd doet is als ik alleen thuis ben in bad gaan met heel veel schuim en eens goed doorwenen/roepen ;) ooit moet het er ook allemaal eens uit... En af en toe jezelf eens verwennen. Naar de kapper, je favoriet snoep, dat bloesje dat je al lang wilde... en natuurlijk erover praten. Praten praten praten. Dat helpt bij mij veel :) ik zaag bij mij de collega's de oren van de kop haha :) Hopelijk is deze ronde wel raak of anders een van de volgende! als je deze keer een mooie follikel hebt en je blijkt achteraf niet zwanger te zijn probeer dan blij te zijn dat de behandeling werkt (mooi gerijpt eitje) ipv geen zwangerschap... Veel Succes nog!

Zo dames bij mij wordt het nog even afwachten dus (zucht) ik wens jullie allemaal nog veel succes en hoop binnekort weer van jullie te horen!!

Groetjes!

Nieke165
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 april 2014, 12:35

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Nieke165 » 31 juli 2014, 11:41

Hey iedereen,

het is al weer even geleden dat ik hier op het forum ben geweest, maar zie dat er bij iedereen toch al weer veel te vertellen was.

Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en begin juli toch de gynea gebeld voor een nieuwe afspraak. Er zat een mooie follikel van 17 mm klaar en mocht dus toch nog de spuit pregnyl zetten. En heel voorzichtig positief (je weet nooit wat er nog kan gebeuren), kan ik zeggen dat de tweede ronde clomid bij mij wel geholpen heeft, met een positieve test tot gevolg. Gezien mijn hcg-waarde extreem hoog was naargelang het aantal weken ver ik zou zijn, mocht ik meteen voor een echo gaan. Alles ziet er tot nu toe tip top in orde uit! Ze willen het wel kort op de bal opvolgen en mag binnen 2 weken al weer terug op controle. Nu enkel extreme misselijkheid de voorbije dagen.

Klaartje: ik was zelf ook niet iemand die voor mezelf opkwam, maar door toch te bellen naar de dokter heb ik niet moeten 'afwachten'. Het is niet gemakkelijk en je zit al in zulke rollercoaster, maar soms kan dat ene telefoontje wel het verschil maken. En anders sta je nog evenver als daarvoor. Maar je weet nooit of er toch nog geen snellere annulering is, of toch nog een mogelijkheid.

Ik zou zeker de moed niet opgeven, maar ook ik heb gemerkt dat elke keer het niet gelukt was (ook op natuurlijke wijze), je een teleurstelling moet verwerken. Ik ben ook heel blij met de steun die ik op dit forum heb gevonden. Niemand staat er alleen voor en een bemoedigend woordje kan deugd doen.

Hier gaat het vooral spannend afwachten zijn tot de cruciale 12 weken, dan pas zal ik echt gerust zijn.

groetjes,

Nieke

Claartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 juli 2014, 1:13

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Claartje » 3 augustus 2014, 22:22

Hey iedereen..

Dinsdag was ik op controle geweest na vijf dagen twee tabletten clomid te hebben genomen, zonder resultaat, toen heb ik nog vijf tabletten over drie dagen in moeten nemen en dan zaterdag terug op controle geweest, en er zat een follikel dat aan het groeien was maar nog niet groot genoeg.. Nu heb k de raad gekregen om vandaag zeker te klussen en dinsdag terug op controle te gaan dus het is weer spannend afwachten..

Hey Klaartje,
bedankt voor de tips.. Ik weet het echt even niet meer hoe ik mezelf terug kan krijgen :) ik hou nu ook een dagboek bij waar ik mijn moelijke momenten in opschrijf.. En ik doe mijn best om blij te zijn met het feit dat de clomid toch blijkt aan te slaan.. Maar er zijn ook zoveel negatieve gedachten, en dan zoveel mensen tegenkomen met een dikke buik of een klein babytje is toch altijd met een krop in de keel :) Ik twijfel soms ook of ik er wel mee door wil gaan, of ik mezelf zoveel verdriet wil blijven aandoen.. Mss is het aanvaarden emotioneel minder zwaar.. Klinkt nu mss raar sorry maar ik weet het echt niet meer :)

Nog heel veel succes allemaal!

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 5 augustus 2014, 18:14

Hallo Dames,

even een update...

Bij mij zijn zondag dan toch EINDELIJK mijn maandstonden doorgekomen (zucht)
Heb nu een cyclus gehad van 41 dagen!! Ik snap er NIETS van.

Heb op dag 14 mijn pregnyl spuit gehad en nu pas op dag 41 mijn maandstonden. Heeft iemand dit ook al voor gehad?

Morgen mijn afspraak bij de gynae, hoop dat ze hier wat meer duidelijkheid over kan geven...

Nieke: Proficiat met je zwangerschap! Wat leuk dat je tweede ronde zo'n geschenk brengt! Ik snap dat het bang afwachten is die eerste drie maanden.. maar probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten ;) Ik wens je een mooie en gezonde zwangerschap toe!

Claartje: hopelijk vandaag goed nieuws op je controle! ik duim voor je mee! hou ons zeker op de hoogte!! :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten