Eerste ronde chlomid



Claartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 juli 2014, 1:13

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Claartje » 5 augustus 2014, 20:06

Hey Klaartje...

Ik heb vandaag wat beter nieuws gehad ja :) ik heb twee mooie follikels zitten! Heb vandaag een spuit pregnyl gekregen of hoe het ook mag heten en nu is het hopen dat ons werk mag lonen!

Ikzelf heb vorige keer ook pas drie weken na mijn pregnyl spuit mijn regels gekregen.. Zat toen aan een cyclus van 61 dagen omdat het lang duurde eer de clomid aansloeg... Waarom dat zo lang duurt weet ik ook niet, maar is wel om gek van te worden! Want de hoop stijgt met de dag, ook al weet je dat je er best niet te fel op hoopt :)

Groetjes!!

hanneke1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 juli 2014, 20:07

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door hanneke1987 » 5 augustus 2014, 21:50

Hoi!

Proficiat Nieke :D Hopelijk mogen wij rap volgen :wink:

Met pregnyl heb ik geen ervaring dus geen idee, maar je gynaecoloog zal wel uitleg kunnen geven.

Hier ondertussen de 2e ronde gepasseerd. Er was wel een eitje gegroeid en gesprongen, maar zonder zwangerschap tot gevolg. Helaas :( Nu zit ik op dag 7 van de 3e ronde, mijn Clomid pilletjes zijn dus weer ingenomen. Hopelijk dus weer een mooi eitje binnenkort!

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 6 augustus 2014, 16:09

Net terug van mn afspraak bij de gynae..

Mijn lange cyclus kwam door een biochemische zwangerschap (hcg te laag om positief te testen op urinesticks) met een miskraam als gevolg..

Ik was liever niet geweest en gewoon met het gedacht van een lange cyclus rondgelopen te hebben.

Vrijdag sta ik gepland voor een HSG.. Ben eens benieuwd..

Nieke165
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 april 2014, 12:35

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Nieke165 » 7 augustus 2014, 13:23

Hey,

@klaartje: veel succes met de HSG. Ik heb dit ook laten uitvoeren en ze kunnen daar al heel veel mee zien. Ze hadden mij gezegd om 1u vooraf een ibuprofen te nemen en daardoor bleef de pijn bij mij beperkt tot 'ambetante krampen'. Ook achteraf viel de last hiervan mee. Als je andere verhalen leest, krijg je soms schrik (ik had dat toch).

@Claartje: 2 mooie follikels, dat is wel al een goed teken. Ik had voordien ook gemerkt dat de Clomid niet onmiddellijk aansloeg. Maar het laten afwachten, kan dus wel lonen. Het is niet gemakkelijk om er in te blijven geloven, ook ik heb het hoofd verschillende keren laten hangen, zeker als er weer maar eens een vriendin, familielid of collega afkomt met de aankondiging van een zwangerschap waarbij het van de 'eerste' keer gelukt is. Maar de steun van mijn partner en de hartverwarmende reacties op dit forum hebben daar wel erg bij geholpen.

Ik hoop dan ook dat het voor ieder van jullie ook snel lukt of dat de gyneacoloog toch tijdig verdere stappen aanraadt, want daar hangt natuurlijk ook veel van af.

groetjes

Lindsay8
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 augustus 2014, 0:17

Eerste ronde chlomid

Bericht door Lindsay8 » 12 augustus 2014, 0:26

Hallo,

Vandaag gestart met mijn eerste ronde.
Hopelijk is deze zware last, rap voorbij en kunnen we genieten
van de zwangerschap, jullie ook hé trouwens.

Mijn verhaal:
Wij zijn reeds 8 maanden aan het proberen mits ik nog maar 3 keer
willekeurig mij ms heb gekregen. Toch eens laten onderzoeken.

Vandaag is dus ook PCO vastgesteld, en de beste van dit verhaal is dat een
dicht familielid 3 dagen ervoor ook is vastgesteld met PCO.

Gelukkig weten we van elkaar dat de kinderwens er is, dus hebben we veel
steun aan elkaar.

Tot de partner is het nog niet echt doorgedrongen dat ik nu moet hormonen nemen,
maar dit komt nog wel. We hebben ook een super druk leven en afwisselende uren,
dus eigenlijk is het slecht nieuws bij goed nieuws, zo weten we dan zeker tijd moeten
vrij maken om te "klussen", want anders zouden we zeker nog langer moeten wachten.

Ik heb nog maar jullie commentaren gelezen, en voel me al een stuk beter
en geruster dat ik niet alleen op deze aardbol ben die daar constant mee bezig is.

Gisteren was ik super ongerust, wat als ik volledig mijn kinderwens in de kast mocht steken.
Met die gedachte was ik dan ook in slaap gevallen.

Claartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 juli 2014, 1:13

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Claartje » 1 september 2014, 14:13

Hallo allemaal...

Even een update..
Na vorige keer twee mooie follikels te hebben gehad en heel veel hoop jammer genoeg weer de teleurstelling.. En wat komt het toch telkens weer harder en harder aan.. Pfff.. Ik heb even getwijfeld om aan een volgende poging te beginnen maar mijn man heeft me toen eens goed vastgenomen en gezegd dat we er samen voor moeten blijven gaan.. Ik zit nu op dag 10 dus de Pilletjes clomid zijn weer ingenomen, morgenochtend naar de echo, maar ik ga niet met veel moed.. Emotioneel is het zeer zwaar geworden, ik heb nu twee weken verlof en van dat thuis zitten begin je nog meer na te denken..

Ik hoop dat het bij jullie beter lukt??

Groetjes

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 23 oktober 2014, 9:01

Hoi dames

Het is weer eventjes geleden...
We hebben het ondertussen psychisch heel zwaar gehad. Deze situatie legt zo veel druk op je relatie... Er spoken nog steeds heel veel vragen door mijn hoofd...
Maar na een paar dagen intensief met elkaar praten gaan we er weer samen sterk voor.
Ik zit nu in mijn 5de ronde clomid.. Nog 1 ronde te gaan en dan is het op naar de volgende stap...
Gaat het ons OOIT lukken?!

Jullie allemaal nog veel sterkte en succes gewenst, elke keer ik een kaarsje brand, brand ik een voor jullie mee!

Claartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 juli 2014, 1:13

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Claartje » 23 oktober 2014, 15:56

Heyhey..

Heel veel succes klaartje, hoop dat je geen volgende stap nodig hebt..
Ik heb drie rondes Clomid achter de rug en mijn gynaecoloog heeft besloten over te gaan op iui.. Twee pogingen iui met clomid en daarna twee pogingen iui in combinatie met spuitjes... Als ik binnen die vier keer niet zwanger bent wordt het ivf.. Ze gaat snel over naar volgende stappen maar mss levert dat wel het snelste resultaat, hoop ik toch..

Ik ben vandaag terug begonnen met Clomid, dinsdag moet ik naar de echo, dus ik ben heel benieuwd of het nu vlot gaat gaan om een rijp eitje te hebben...

Veel succes allemaal, hopelijk komen jullie dromen snel uit..

Groetjes

MissRoXy
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 20:05

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door MissRoXy » 26 oktober 2014, 20:12

Hoi Allemaal.

Ik ben al een 2tal weken alles hier aan het doorzoeken..
Ik heb ook pco en heb net mijn eerste ronde clomid achter de rug + pregnyl spuit.
Wat een heel gedoe he seg..
Ik ben nu 9 dagen na mijn Pregnyl spuit en heb vandaag al een test gedaan. die was negatief..
Morge is dag 10.. maar zat er constant aan te denken..
Omdat ik er onregelmatig ongesteld ben weet ik dus ook niet wanneer ik over tijd ben.
Lastig dus..
Zou het kunnen dat ik gewoon te vroeg ben geweest om te testen?
En wanneer doen jullie je zwangerschapstest dan?

GRoetjes!

DN
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 april 2010, 23:05

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door DN » 27 oktober 2014, 14:56

Hallo!

Ik begin vermoedelijk binnenkort ook met clomid. Ben ondertussen 4 maand gestopt met de pil en heel vaak bloedverlies gehad (bijna wekelijks!!). Vorige week op consultatie geweest, op de echo was er een follikel van 14 mm te zien. Gynae was superenthousiast (ik ook een beetje :)), ik moest enkele dagen later terug om te kijken of hij gegroeid was maar had ondertussen terug bloedverlies! Op de echo was er ook niks veranderd, waarop ze bloed hebben getrokken. Volgens de waarden in mijn bloed zou ik in de tweede helft van mijn cyclus zitten, maar dat stemt dus helemaal niet overeen met wat er op dit moment gebeurt in mijn lichaam. Gynae zei dat ik helemaal ontregeld ben en ik moet nu een pilstrip opnemen in een week tijd en tijdens mijn menstruatie moet ik nog eens op consultatie (en dan starten met clomid???). Ik weet nu al geen weg met mijn emoties...

Groetjes

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 2 november 2014, 10:31

Hallo dames,

Hoe gaat het ondertussen met jullie allemaal?

Ik moet vandaag mijn laatste pilletje nemen van clomid en dan trg beginnen met progynova...
Ook heb ik veel nagedacht gehad en ben eigenlijk beetje boos, gefrustreerd en vol met vragen!
Ik hoor van veel koppela dat hun behandeling wordt ingekort. En de enigste reden daarom is leeftijd.
Ik hoor altijd; "je bent nog jong, je hebt nog tijd!" Ik walg van die uitspraak. Ja ik ben idd nog jong ja. Maar omdat ik 24 ben is mijn kinderwens dan minder groot dan iemand van 35? Of is de emotionele en fysieke belasting minder zwaar?? Waarom moet onze lijdingsweg dan langer zijn?? Ik vind het zo oneerlijk!!
Paar maanden terug vroeg ik aan mijn gyneacoloog of ze na 3/4 beurten niet direct over willen stappen naar kunstmatige inseminatie. Kreeg ik als antwoord: "nee want de testuitslagen van uw man zijn zaad waren uitstekend dus het zou de kans op zwangerschap niet erg verhogen."
Nou ben ik de zesde!!! maal bezig met clomid en zou dan moeten overstappen naar insiminatie... Nou ik kan je zeggen dan begin je er niet echt hoopvol aan...
Laatste keer dat ik bij mijn gynae was vroeg ik vluchtig wat meer uitleg over insiminatie zei ze dat als de 6de behandeling mislukt was ik maar eens op raadpleging moest komen en dan kregen we alle papieren mee...
Volgende week moet ik op FM en zal mijn gedacht dan wel eens zeggen.. Het is tijd om voor mezelf op te komen want ik ben alles zo kotsbeu...

Zo dat moest even van mijn hart, sorry :)

Ik wens jullie allemaal nog veel geluk in jullie behandelingen!!


DN: hopelijk komt je cyclus nog goed maar als je toch start met clomid vraag ons gerust om raad! ;-)

Missroxy: normaal gezien kan je vanaf 2 weken na je pregnylspuit testen. Ik heb ook al gehoord dat als je vroeger test een vals positieve test kan hebben omdat de hormonen vd pregnyl spuit nog teveel aanwezig zijn.

Claartje: blij voor jou dat je weg al wat wordt ingekort! Ik hoop dat het snel prijs mag zijn!

Lindsay8: ik wens je heel veel succes met je behandeling! Goed dat je iemand dichtbij je hebt staan waarmee je alles kan delen. Dit is zeker iets waaraan je je kan optrekken!

Krike
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 november 2012, 12:03

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Krike » 3 november 2014, 8:20

Hallo,

Wij zelf zijn gestart ik denk nu toch al 2,5 j geleden met de eerste ronde clomid, die sloeg niet aan, 2e ronde direct prijs, helaas wel een mk, ik was daar toen zo kapot van dat we alles achter ons gelaten hebben omdat ik zo boos was toen... Ben toen uit frustratie door de vele pukkels, hevige menstruatiekrampen en de hatelijke tijd van het wachten op mijn regels terug aan de pil gegaan.. Ongeveer een half jaar na die mk dan toch maar weer gestopt omdat ik toch nog altijd graag een kindje wou... Maar zonder naar dokters te gaan eerst even proberen.

Plots kreeg ik een cyclus van 35-40 dagen en na enkele maanden was t vanzelf prijs.

Nu 30 weken zwanger :)

nemo85
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 november 2014, 10:43

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door nemo85 » 8 november 2014, 11:23

Hallo,

Mag ik mij hier toevoegen? Het PCOforum is blijkbaar niet zo actief, maar ik wil toch ook even mijn verhaal kwijt.
Ik heb hier al veel meegelezen en had gezworen aan mezelf om hier niets te schrijven, maar nu ga ik het toch eens doen, net omdat ik mezelf al veel heb herkend in anderen hun verhalen en er nu mensen zijn die zich mss in mijn verhaal kunnen herkennen.

Ik ben in maart 2013 gestopt met de pil, na 6 maanden nog steeds geen maandstonden, dus afspraak bij gynaecoloog.
Duidelijk beeld van PCO, dit hadden ze mij ooit op mijn 17de al eens gezegd zonder veel uitleg, dus het was ook niet schrikken om dit te horen. Gynaecoloog raadde aan om eerst een beetje af te vallen en daarna te starten met clomid. Kheb een half jaar een diëtiste bezocht, niet superveel afgevallen, kben ook geen volhouder op dat gebied... en in januari 2014 met clomid gestart. Kheb alle mogelijke dosissen geprobeerd zonder resultaat. Doorverwezen naar fertiliteit in april 2014, vriendlief werd ook getest: alles OK bij hem, bij mij werd HSG onderzoek gedaan, ook alles prima. Ze zeiden ons dat we nog alle kansen hadden, dus met frisse moed begonnen aan menopur + pregnyl in mei/juni ongeveer.

Op dit moment zit ik in de vierde ronde, ik heb héél veel menopur nodig, kheb al elke ronde ongeveer 22 à 23 dagen spuitjes gezet vooraleer ik pregnyl mag zetten, kmoet elke ronde gemiddeld 5 keer naar het ziekenhuis voor follikelmeting en al dat gedoe begint zwaar te worden. Vandaag is het dag 23 en er is nog geen ei te zien, maar hormonenwaarde stijgt wel, dus de komende dagen zal er wel één doorgroeien normaalgezien. ik ben momenteel 112,5 met 150 aan het afwisselen en voel me een opgeblazen kikker. (die afgevallen kilo's zijn er al lang in het dubbel terug bij) Stel dat het deze ronde niet lukt , dan mogen we overschakelen naar inseminatie (hopen dat dat niet nodig is natuurlijk) en moet ik clomid bijnemen zodat het hopelijk wat sneller vooruit gaat.

Zoals de meeste hier ervaar ik ook de emotionele rollercoaster: het 'commando', de wachtweken waarin je lichaam je voor de zot houdt, de hoop, de teleurstelling, op de eerste dag van je maandstonden al onmiddellijk je eerste spuit terug moeten zetten (dit vind ik vreselijk), de ene aankondiging na de andere, de 9 maanden van anderen zien voorbijvliegen , mensen die polsen wanneer we eraan zullen beginnen, ...

Ik ben al enorm geduldig geweest en positief gebleven in mijn gedachten, maar het begint wel moeilijk te worden om dit te blijven doen, merk ik... vandaar dat ik hier eens langskom en we er samen tegenaan kunnen!!!

Veel succes allemaal!

Klaartje
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:20

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door Klaartje » 11 november 2014, 18:21

Hoi hoi

Even een kleine update; afgelopen zondag naar de gynae geweest voor eerste FM op dag 14 in mijn cyclus. Normaal gezien heb ik meestal een follikel van 20mm rond deze tijd. Maar toen ik de echo zag...wat een joekel!!
Ik had een follikel van maar liefst 27mm!!
De gynae vermoedde dat het om een cyste ging maar had een bloedafname gedaan of ik al hormonaal aan het ovuleren was.
Paar uur later kreeg ik telefoon met de melding dat mijn hormonen toch goed zaten en geheel onverwacht mijn pregnyl mocht zetten meteen om het er toch op te wagen.
Dus zondag namiddag pregnyl gehad en ondertussen ons "huiswerk" gedaan en nu is het weer 2 weken spannend afwachten..

Krike: proficiat met je zwangerschap! Ik hoop dat we snel mogen volgen.

Nemo85: welkom! Natuurlijk mag jij je hier toevoegen! Ik hoop voor jou dat het ook nog zo lukt. Wij starten nu de volgende ronde ook met inseminatie. Het is toch allemaal zo een heel gedoe.. Alvast veel succes ik duim mee voor jou!

nemo85
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 november 2014, 10:43

Re: Eerste ronde chlomid

Bericht door nemo85 » 11 november 2014, 19:39

Merci dat ik hier welkom ben :) Waauw Klaartje, zo groot! , veel succes bij het vreselijke wachten...

Hier dag 26, zaterdag was er nog steeds niets te zien. Dus verder met menopur, elke dag 150. Vrijdag terug follikelmeting. Allé hoppa!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast