Zwanger na kuur Duphaston



Plaats reactie
Julieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 januari 2015, 18:10

Zwanger na kuur Duphaston

Bericht door Julieke » 3 januari 2015, 18:46

Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen omdat ik zelf erg veel aan dit forum heb gehad in de periode dat wij aan het proberen waren zwanger te geraken. Er gebeurt zo veel – of net weinig – in je lichaam waarvan je niet weet hoe of wat. Het is fijn om over andere andere ervaringen te lezen en dan iets wijzer te worden.
In februari 2014 ben ik gestopt met de pil. Eerste cyclus was normaal (30 d). Nadien erg lange cycli (56 – 51 – 45 d). Die eerste twee cycli, gebruikten we nog andere anticonceptiva omdat we niet onmiddellijk zwanger wilden worden, maar dan nog vond ik het wachten verschrikkelijk! Ik had de hele cyclus door last van iets dat op menstruatiepijn leek. Was heel verwarrend allemaal.
Na de cylcus van 45 dagen ben ik een hele tijd niet meer ongesteld geweest. Intussen waren we dus wel aan het proberen om zwanger te geraken. Na drie maanden naar de huisarts geweest. Die heeft bloed getrokken. Uitslag deed PCOS vermoeden. Huisarts raadde aan om afspraak te maken met gynae.
Begin december 2014 naar de gynaecoloog geweest. Die bevestigde dat ik aan PCOS leed. Moed zakte al een beetje in de schoenen. Hij schreef onmiddellijk duphaston en clomid voor. Duphaston was om menstruatie op te wekken. Ik was heel erg blij dat we hulp kregen!
Daags nadien begonnen met kuur Duphaston : 10 dagen één tablet. Na laatste pil zou ik binnen de 10 dagen een bloeding moeten krijgen. Die kwam maar niet… Rond dag 7 wel hevige migraine-achtige hoofdpijn gehad en vanaf die dag ook pijnlijke borsten. Ik dacht dat het bijwerkingen van de Duphaston waren.
Na 14 dagen toch maar eens een zwangerschapstest gedaan omdat de pijnlijke borsten maar niet wegebten en ik af en toe steekjes in mijn onderbuik voelde. Bleek ik zwanger te zijn!
Ik moet dus nog een spontane eisprong gehad hebben tijdens mijn kuur duphaston. Duphaston blijkt ook gebruikt te worden bij vrouwen die meer kans hebben op een miskraam om de innesteling te bevorderen.
Heb het nog niet kunnen bespreken met de gynae. Ik hoop dat het in mijn geval geen kwaad kon dat ik Duphaston nam ik de periode dat mijn eisprong is geweest. Mijn oud baarmoederslijmvlies heeft immers niet kunnen afbreken…
De kritische periode duurt nog even, dus het is nog afwachten of alles goed loopt, maar ik wil met mijn verhaal toch maar aantonen dat je niet te snel mag wanhopen! Ik ben 4,5 maand niet ongesteld geweest en bleek ineens zwanger…
Het is gemakkelijk gezegd, maar PROBEER er niet te veel mee bezig te zijn en regelmatig te vrijen… Wonderen gebeuren… :D

Nummer5
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 augustus 2019, 23:36

Re: Zwanger na kuur Duphaston

Bericht door Nummer5 » 14 augustus 2019, 23:41

Gavond,

Het is nu al een paar jaar geleden dat u deze form geschreven heb maar toch heb ik een vraag voor u toen u met duphaston begon was u toen ook gelijk met clomid begonnen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten