Pcos meer kans op miskraam?



Plaats reactie
Miemme
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 oktober 2013, 14:50

Pcos meer kans op miskraam?

Bericht door Miemme » 9 maart 2015, 16:08

Hallo dames,

Even kort mijn verhaal na de diagnose pcos in de medische malle molen gestapt. Clomid geen reactie, menopur overstimulatie dus ivf. Na 3 terugplaatsing zwanger in september. Maar in november werd een missed abortion vastgesteld, miskraam om 9 weken. In januari groen licht gekregen om opnieuw te beginnen, en na de tp van 2 cryos, bleek ik terug zwanger. Vorige week kreeg ik een tweede echo en bleek er groeiachterstand te zijn en een onregelmatige hartslag. Gyne vermoed dat ook deze zwangerschap slecht zal aflopen. Morgen moeten we terug op controle, ik probeer niet te hoop en vrees dat het terug als de vorige keer zal zijn. Een missed abortion op 9 weken. Dit zou dan de tweede maal zijn op een zeer korte tijd. Ik las ergens dat vrouwen let pcos meer kans hebben op een mk? Hoe komt dit? Zijn er nog vrouwen met pcos die in hetzelfde schuitje zitten?

Dikke kussen Miemme
Nov 13: pcos vastgesteld, Dec 13: clomid resistent,Mrt 14: start menopur= overstimulatie, Juni 14:Ivf 1 nt zwanger, Aug 14: cryo nt zwanger,Sept 14:2 cryo's zwanger mk 9 w* (nov '14), Jan 15: 2 cryo's zwanger mk 9w* (mrt '15), Juli15: IVF2 = zwanger

Miemme
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 oktober 2013, 14:50

Re: Pcos meer kans op miskraam?

Bericht door Miemme » 13 maart 2015, 13:36

Niemand?
Nov 13: pcos vastgesteld, Dec 13: clomid resistent,Mrt 14: start menopur= overstimulatie, Juni 14:Ivf 1 nt zwanger, Aug 14: cryo nt zwanger,Sept 14:2 cryo's zwanger mk 9 w* (nov '14), Jan 15: 2 cryo's zwanger mk 9w* (mrt '15), Juli15: IVF2 = zwanger

Jana F
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 januari 2014, 16:55

Re: Pcos meer kans op miskraam?

Bericht door Jana F » 17 maart 2015, 14:06

Haai Miemme,

Je bent niet alleen hoor...alleen kan ik geen antwoord geven op je vraag hoe dit komt.
Hier ook PCO en ondertussen 3 miskramen op de teller. Wel een gezonde dochter na het eerste miskraam. (kijk maar in mijn banner)
Ik stelde de vraag onlangs nog aan mijn fertiliteitsarts of PCO geassocieerd is met een verhoogde kans op miskramen en ze zei: 'ja, maar clomid ook en kijk, daar heb je toch een kindje mee kunnen krijgen'
Ik heb blijkbaar ook een schildklier die raar doet als ik zwanger ben en dat is ook geassocieerd met een verhoogde kans op miskramen. Daar moet ik nu medicatie voor nemen en dat zou die verhoogde kans alvast terug normaliseren, maar sowieso zit de schrik er goed in voor een volgend miskraam...
't is niet niks he, die miskramen.
Hoe was je controle nog afgelopen?

Liefs, J
PCO, mk 10 w, dochter °2012 - IVF1 (2014): neg, 1.1 mk 5wk, 1.2 en IVF2: neg, 2.1 mk 7 w, 2.2, IVF3 en 3.1:neg, - Van Middelheim naar Jette IVF 4: neg (voor t eerst geen cryo's) - pauze - spontaan zwanger °25/6/16 zoon

Miemme
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 oktober 2013, 14:50

Re: Pcos meer kans op miskraam?

Bericht door Miemme » 18 maart 2015, 11:30

Pfff ook heftig.
Het is gewoon zo frustrerend dat er zoveel info elkaar tegenspreekt. Gyne minimaliseerd dat ook een beetje door dan te zeggen ja maar door dit of dit heb je ook een verhoogde kans. Nu we gaan vol goeie moed verder gaan en hopen dat we volgende maal wel een blijvertje hebben!
Nov 13: pcos vastgesteld, Dec 13: clomid resistent,Mrt 14: start menopur= overstimulatie, Juni 14:Ivf 1 nt zwanger, Aug 14: cryo nt zwanger,Sept 14:2 cryo's zwanger mk 9 w* (nov '14), Jan 15: 2 cryo's zwanger mk 9w* (mrt '15), Juli15: IVF2 = zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten