Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO



Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 15 mei 2015, 16:30

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 17 mei 2015, 23:12

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

DVO Marijke
DVO Moderator
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 augustus 2013, 10:10

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door DVO Marijke » 18 mei 2015, 9:08

Dag Biggetje, degenen bij wie het 'gelukt' is, komen meestal niet meer op het forum tenzij bij topic 'brusjes in de maak' en 'zwanger'. Je kan best je vraag daar eens stellen...

grtjs, DVO

Gigi1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2015, 16:21

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Gigi1987 » 18 mei 2015, 16:33

Hoi biggetje,
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, het enige verschil is dat mijn gyneacoloog uitdrukkelijk heeft gezegd dat zonder behandeling ik niet natuurlijk zwanger zal worden. Ik zag het oorspronkelijk niet zitten om hormonen te nemen en vroeg wat er zou gebeuren en wat mijn kansen zouden zijn zonder Clomid, en hij zei letterlijk "dan heb je op je 40e nog geen kind" en ik ben er 28.... Ben jij zeker dat je zonder middeltjes en met PCO natuurlijk zwanger kunt geraken? Want ik heb nl die optie niet :( je verkleint je kansen wel vrees ik.
Ik ben meteen met 4 dagen clomid begonnen want had geen ontwikkelde follikels, na deze kuur had ik 1 dominerend follikel van 12mm, dus heb ik 2 dagen clomid bijgekregen en toen had ik 2 follikels waarvan 1 van 19mm. De medicatie sloeg dus meteen aan en ik mocht mijn pregnylspuit zetten om m'n eisprong op te wekken. Nu is het dus afwachten. Het is wel degelijk zo dat je met PCO altijd een dubbele streep zal zien op je ovulatietesten, dus daar kan je niet vanuit gaan. Ik ben sinds 8 feb 2015 niet meer ongesteld geweest maar probeerde wel adhv ovulatietesten te zien wanneer ik vruchtbaar was. Dat gaf een vertekend beeld want ik had volgens mijn bloedonderzoeken nog geen enkele eisprong gehad :s wat temperaturen betreft kan je mss beter eens aan je gynea vragen want als er geen ovulatie optreedt, zal volgens mij, je temperatuur ook niet stijgen :s en mss ligt daar het probleem wel.

Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 18 mei 2015, 17:58

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

Gigi1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2015, 16:21

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Gigi1987 » 18 mei 2015, 22:40

Biggetje, wat is idd een 'lichte vorm', want PCO blijft PCO natuurlijk.. Het feit dat jouw cyclus niet langer dan 35 dagen is, is al wel positiever als bij mij, want mijn gynea zei dat ik niet meer ongesteld zou worden. Klinkt als een vroege menopauze, maar ik ben pas 28 :( maar als ik je goeie raad mag geven, volg het idd goed op met je temperatuur maar als je na 3 maand nog geen positief resultaat hebt zou ik toch terug naar de gynea gaan om evt te bespreken wat je opties nog zijn. In elk geval superveel succes gewenst en niet opgeven! Luister vooral naar je lichaam. X

Annelies1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2015, 12:52

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Annelies1987 » 21 mei 2015, 13:10

Dag dames,

hier ongeveer hetzelfde verhaal.
Sinds augustus vorig jaar gestopt met de ring. Eerste maanden een erg onregelmatige cyclus (tussen 40-45 dagen) en ondertussen sinds begin februari geen menstruatie meer.
Bij de gyne geweest en pco vastgesteld. Ik kon direct beginnen met clomid als ik wou, maar mocht het ook nog op natuurlijke wijze proberen.
Bij de vraag wat de kans op succes was op natuurlijk wijze, zei ze dat als we de komende 5 jaar elke dag zouden klussen, het misschien wel eens zou kunnen lukken. Maar ja, wie heeft daar de tijd voor :)
We hebben de start van clomid voorlopig uitgeschoven naar augustus, omdat we eerst nog een mooie reis maken in juli, waar ik dus geen tijd zal hebben om de follikels te laten opvolgen en ook geen last wil hebben van mogelijk bijwerkingen.
Ondertussen wat gegoogled en verschillende artikels gezien waarin staat dat de juiste voeding en levensstijl ook de symptomen van pco kan beïnvloeden. En nu vertelde mij iemand deze week dat de kuren echt een slechte invloed hebben, zowel lichamelijk als mentaal en dat je er een andere vrouw zou worden en dat veel relaties hierop stuk lopen :o

Dus ben nu benieuwd naar wanneer lotgenoten de stap genomen hebben om op Chlomid over te stappen en wat dit gedaan heeft met hen, en als er vrouwen zijn met pco die ook op natuurlijke wijze zwanger worden.

groetjes,

Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 21 mei 2015, 13:57

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

ruthstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2015, 22:55

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door ruthstra » 25 mei 2015, 23:05

Dag biggetje,

Ik las je verhaal en wou je toch wat moed geven.
Zelf heb ik ook pcos.
In mei 2013 ben ik gestopt met de pil omdat mijn man en ik graag onze kinderwens wilden vervullen.
Ik kreeg begin juni (na mijn laatste pil) nog 1 keer mijn regels en daarna niets meer.
Eind september besloten mijn man en ik een afspraak bij de gyn te maken omdat we het toch maar raar vonden dat er niets gebeurde. De afspraak zou doorgaan begin januari. Omdat ik er psychisch en fysiek doorzat in december 2013 liet ik een bloedtest doen. Bleek daaruit dat ik zwanger was!!! Ondertussen hebben we een gezonde zoon, pracht van een kind!

Geef de hoop dus niet op, mirakels zijn mogelijk!!!!

Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 27 mei 2015, 18:17

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 4 juni 2015, 17:58

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 6 juni 2015, 7:13

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Panacea » 7 juni 2015, 18:19

Hoi,

Graag sluit ik me aan in het groepje.
gestopt sinds mei 2014 met de pil, eerst nog een keer menstruatie, sindsdien niets meer. Vermits ik zelf arts ben, bij mezelf snel de diagnose gesteld. Sinds september in behandeling. Eerst 4 kuren clomid, geen reactie, in maart drilling gehad, nog steeds geen reactie, moest 3 maand wachten van de gynae, dus die zijn nu stilletjes om, volgende week consult.

Wat de vragen betreft kan ik er ondertussen veel beantwoorden, heb me ondertussen verdiept in de literatuur van pcos, dus kan veel beantwoorden, just shoot!

Er bestaan verschillende vormen van pcos, sommigen krijgen wel eisprongen, maar hebben gewoon een onregelmatiger cyclus, anderen krijgen geen eisprong of slechts 1 maal per jaar, daar behoor ik ook toe. Voor die laatste categorie is het zo goed als onmogelijk om spontaan zwanger te geraken, of het is een Lucky shot na 10 jaar proberen ofzo... De eerste groep kan dat eventueel wel.
temperatuur meten kan helpen, na de eisprong stijgt de temperatuur, belangrijk is temperatuur te meten voor je nog maar op staat. Temperatuur moet hoger blijven tot aan je menstruatie, en zakt dus niet. dan heb je pas een eisprong gehad. Normaal gezien heb je exact 14 dagen na je eisprong je menstruatie. In het bloed kan je inderdaad zien of je een eisprong gehad hebt of niet. Dat zie namelijk aan je progesteron niveau, dat hormoon stijgt enkel na een eisprong en zakt weer vlak voor de menstruatie.
Afbeelding

Biggetje
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:20

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Biggetje » 7 juni 2015, 19:28

.
Laatst gewijzigd door Biggetje op 18 augustus 2015, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Start mei 2013,lange pauze ingelast! Pco bij mij,man perfect zaad!
Reeds geprobeerd met clomid en pregnyl,gestopt wegens extreme bijwerkingen.
Nu natuurlijk proberen dmv temperaturen/ovulatietesten (voor zover die betrouwbaar zijn bij pco)

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Toch natuurlijk zwanger proberen worden ondanks PCO

Bericht door Panacea » 7 juni 2015, 23:20

Als ze bij mij ivm zouden voorstellen zou ik ook wel schrikken. Nu als je zoveel bijwerkingen hebt op hormonen is dat denk ik wel de optie met minder hormonen. Het lijkt me alleen ingrijpend, al kan ik daar mis is zijn, nog niet veel over gelezen. Ik ben Door mijn gynae naar life leuven gestuurd omdat ze daar een speciale operatietechniek hebben voor die drilling via de vagina zelf, minder kan op bijwerkingen en ik was de dag nadien al weer aan het werk. Ik vrees dat ik nu terug clomid op mijn bord ga krijgen. Een dik nadeel van zelf arts te zijn is dat je er ook weer teveel van weet, en langs de andere kant weet je ook weer helemaal niets ... ik heb alles zelf moeten uitzoeken, ze gaan er maar van uit dat je alles weet, veel minder begeleiding
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten