Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drilling)



Lynn.91
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 augustus 2015, 23:02

Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drilling)

Bericht door Lynn.91 » 5 augustus 2015, 7:28

Hallo iedereen,

Het kan zijn dat deze topic al besproken is, maar toch zou ik graag nog eens mijn verhaal doen
en kijken als er nog vrouwen zijn die in hetzelfde schuitje zitten..

Mijn man en ik zijn sinds augustus 2013 gestopt met anticonceptie.
Met de hoop in september al zwanger te zijn, en dus geen menstruatie te krijgen.
Tot grote vreugde kreeg ik ook geen menstruatie... Misschien was het al zover?

Niet dus.. Mijn menstruatie bleef maar uit. Bloedtest bij de dokter wees uit dat ik niet zwanger was.
Nog even geduld dus...

november 2013
Nog eens 2 maanden verder en nog steeds niet, het was tijd om een afspraak te maken bij de gynaecoloog!
Na een telefoontje om een afspraak vast te leggen, anderhalve maand wachten...

Januari 2014
De gynaecoloog zei me dat ik best wat zou afvallen en veel geduld moest hebben,
dat ik dan wel weer een menstruatie zou krijgen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik volgde een dieet en viel iets meer dan 10 kg af.
Maar 6 maanden later, nog steeds niets.

juli 2014
Ik was het wachten beu, we waren al bijna een jaar verder en nog steeds geen menstruatie,
laat staan een baby!
Tijd voor een andere gynaecoloog!
Ik belde voor een afspraak, deed kort mijn verhaal en mocht diezelfde week nog gaan.
Hij deed een echo en een bloedtest en kwam zo meteen met de diagnose;

Pcos.

HIer had ik nog nooit van gehoord... Toen we de uitleg hoorden, hadden we zoiets van
'Oké, jammer, een tegenslag, maar blijkbaar waren er veel oplossingen voor. We weten nu
wat er mis is, kunnen er iets aan doen, en binnenkort zijn we zwanger!'

Iets te voorbarig waren die gedachten..

We begonnen dus bij het begin;
Chlomid om de eitjes te doen groeien en om de zoveel tijd een controle echo.

Met goede moed ging ik telkens terug, met elke keer opnieuw de tegenslag dat er niets gebeurde.
Toen pas begon het te dagen:
Misschien word het dan toch helemaal niet zo makkelijk als gedacht...

Na 3 pogingen met chlomid, zonder succes, verwees mijn gynaecoloog mij door naar een fertiliteitscentrum.
Dus ik maakte een afspraak bij de vrouwenkliniek van het UZ GENT.

Eind december 2014
Mijn eerste afspraak in Gent. Hier keken ze nog eens met echo, om hetzelfde vast te stellen als
mijn gynae.. Pcos dus.
Toch wilden ze nog 1 keer proberen met chlomid, zoals gedacht, weer zonder succes.

Daarna zijn we, begin januari 2015 gestart met de prikken, menopur.
Mijn volledige eerste keer,
32 prikken,
had ik laten zetten door het wit-gele-kruis. Dit ging vlot en ze waren heel vriendelijk,
maar toch was het wat ongemakkelijk...
Als ik op een familiefeest moest zijn, ging babysitten, naar vrienden wou gaan... Overal moest ik
dan het wit-gele-kruis laten komen.
We hadden het er natuurlijk voor over, maar het hielp ook niet.

Telkens na een controle echo & bloedprik in Gent (om de 4-5 dagen), moest ik verhogen van dosis.
Het ging van 1/4 van een ampul, naar een halve, naar 3/4, dan een volledige...
en zoverder, tot we uiteindelijk aan 2 ampullen per dag zaten (dat zijn dosissen dat ze al gebruiken voor IVF)

Maar nog steeds, wou geen enkel eitje groeien... niets...

De moed zakte alsmaar dieper..
Zeker toen ze de cyclus wouden afbreken omdat er nog altijd geen reactie was.

Dus we gingen verder, opnieuw medicatie nemen om een menstruatie te laten doorkomen, zoals elke keer voor
een rondje chlomid, menopur.

En we starten met de 2e ronde menopur. Opnieuw beginnen met een lage dosis 1/2 van een ampul deze keer.
Ik had besloten om deze keer mijn prikken zelf te zetten.
Dit ging vlot en was veel makkelijker, ik moest niet meer thuis zijn en wachten op de verpleegster, maar nam
gewoon mijn prikken overal mee naartoe.
En zette hem dan in het toilet, of ergens waar het niet opviel.

Na opnieuw 25 prikken en een stuk of 6 controle echos en bloedonderzoeken, besloten ze dat het niets ging
worden.

Tegen dit punt hadden ze al een paar keer gesproken van eierstok drilling.
Dit gingen we proberen.
Dus we hadden een gesprek met onze behandelende gynaecoloog om de operatie vast te zetten.
Zoals gevreesd ging dit wel met enige wachttijd gepaard...

In maart 2015 hadden we dit gesprek en de operatie werd vast gepind voor 7 mei 2015.

Gewoon afwachten is het ergste... Je weet dat er niets kan gebeuren, je doet er niets aan, je kunt gewoon..
wachten..

7 mei 2015
Eindelijk was het zover, onze baby komt met elke stap dichterbij!
De drilling (ook LEO) genaamd, ging vlot. Ze hadden in elke eierstok gaatjes gebrand, dat de zones
die mannelijke hormonen produceren kapot deed,
in de hoop dat de eitjes dan eindelijk gingen overwinnen en konden groeien.
De pijn viel goed mee en de genezing ging vlot.

Op 18 mei 2015 had ik mijn controle gesprek.
Toen zei de dokter dat ik 5 weken moest afwachten om te zien of mijn menstruatie vanzelf op gang ging komen.
Wat niet gebeurde... Dus ik belde terug en kreeg een afspraak op
1 juli 2015
Ik ging, kreeg opnieuw een echo en een bloedtest.
Maar toen ik thuiskwam die woensdag, kreeg ik buikkrampen en 2 uren later werd in ongesteld!

Voor de eerste keer in bijna 2 jaar, zonder medicatie!

Euforie omschrijft het best dit gevoel.. eindelijk kwamen we er dichter bij, eindelijk een stap in de goede richting!

Dus ik mocht een paar dagen later terug gaan om een nieuw medicatie plan uit te werken.

Opnieuw starten met chlomid, 2 pilletjes per dag om te beginnen, dan terug op controle.
Jammer genoeg was er weer geen groei.
Dus ophogen naar 3 pilletjes per dag.

Op 15 juli 2015
Een woensdag, terug op controle.
Wonder boven wonder...
ze deden een echo en zagen in mijn linker eierstok een eitje groeien!
Ik kon het bijna niet geloven,
kon mijn tranen niet bedwingen...
Eindelijk!!
Toen was hij 14 mm.

Dus stoppen met mijn medicatie en 2 dagen later al terug om de groei goed op te volgen!
Vrijdag 17 juli
Nog niet zoveel gegroeid als gehoopt. 15 mm nog maar, nog even wachten en zondag terug.

Zondag 19 juli
We hadden verwacht weer een mm bij te hebben in groei.
Dus bij de echo meten ze het eitje.
20 mm...
Hij is klaar! Dit vond ik moeilijk om te vatten.
Bijna 2 jaar...
Eindelijk krijgen we een kans!

Die avond moest ik mijn pregnyl zetten om mijn eisprong op gang te doen komen.
En dinsdag 21 juli 2015 binnen gaan voor de 1e keer kunstmatige inseminatie.

(Mijn man zijn zaad was ook getest, en was voor toch een goeie 90% in orde, dus eigenlijk
voldoende om gemakkelijk natuurlijk zwanger te raken, maar met mijn historie wouden ze
de kansen nog wat groter maken door een inseminatie te doen met mijn man zijn gefilterd zaad.
Dan verwijderen ze het zaadvocht en filteren ze er de beste "zwemmertjes" uit)

21 juli 2015

Dag van de inseminatie.
10u30 in de vrouwenkliniek.
Mijn man had blijkbaar een goed staaltje geleverd met 94% bewegelijke zaadcellen.
Het zag er goed uit!
De inseminatie zelf gaf een raar gevoel. Niet echt pijn maar toch vrij ongemakkelijk, drukkend.

En nu was het weer.. wachten...
18 tot 19 dagen voor we een urine test mochten doen, als ik tegen dan nog geen menstruatie had gehad.

Nu zijn we 15 dagen verder, en gisteren is (denk ik) mijn menstruatie begonnen :(
Ik zeg denk ik, omdat het niet veel bloed is. Heel anders dan anders..
Maar ja :-(
Gisteren al gebeld naar Gent en morgen ochtend mag ik terug, dan kijken ze met echo en
normaal opnieuw starten met chlomid, op naar de volgende inseminatie...

Zo, dit is mijn lange verhaal tot nu toe.
Het zou me deugd doen om ook eens iemand anders verhaal te lezen,
die in hetzelfde schuitje zit.
Want hoe hard iedereen dat ik graag zie ook zijn of haar best doet,
niemand kan je zo goed begrijpen dan iemand die hetzelfde mee maakt...

vele grtjs en hopelijk binnenkort meer nieuws...

Lynn

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 5 augustus 2015, 11:35

Hey Lynn,

Ik kan je verhaal volledig begrijpen. ook ik zocht soms op het forum ook wat naar lotgenoten om mijn verhaal te begrijpen. Gewone vriendinnen kunnen wel begripvol zijn, maar echt volledig begrijpen doen ze het nooit. Iedereen lijkt ook zo makkelijk zwanger te worden dat het echt frustrerend wordt. Andere denken, allé, je bent toch niet met ivf bezig, waar maak je je dan druk over... dat je dagelijks moet prikken, om de paar dagen een echo en bloedname krijgt, geopereerd wordt, etc, gewoon om nog maar een eisprong te kunnen krijgen, dat vergeten ze dan precies.

Mijn verhaal lijkt wel wat op de jouwe, wel wat later begonnen dan jullie

In mei 2014 gestopt met de pil

eerste maand nog wat bloedverlies, daarna niets meer, zelfde gedacht als jullie, al zwanger? urinetestjes bleven witter dan wit. In september dan bloed getrokken wegens nog steeds wegblijven van de regels, toen leek het alsof de eisprong op komst was, later werd duidelijk dat het gewoon de PCO waarden waren, zeker toen er na 2 weken nog niets gebeurd was en de bloedwaarden idem waren.

Afspraak bij de gyn, weer wachten, 1,5maand eerste afspraak en was het verdikt helemaal duidelijk. PCO.
Start clomid (want anders zou ik volgens haar nog heel lang op een eisprong kunnen wachten)

Na 2 cycli clomid 50 en 100mg geen eisprong gehad, terug naar gyn, dosis nog meer verhoogd, nu 200mg! Was ik echt ziek van. Maar helaas helaas, nog steeds geen beweging (gyn deed wel geen follikelmetingen, wat ik haar achteraf gezien wel kwalijk nam...), na 2 maand dan doorverwijzing naar een fertiliteitscentrum.

Zelf ben ik dan bij life leuven terecht gekomen, voornamelijk omdat ze daar voor de drilling een aparte operatietechniek hadden,

Ondertussen zijn we al maart 2015: afspraak gemaakt en ik sprong een gat in de lucht: ik mocht 1,5 week later al de eerste keer op consultatie!

In life hebben ze dus een techniek waardoor ze via mijn vagina de drilling konden doen. Daarom vonden ze dat voor mij de volgende stap. Temeer omdat de vorige clomid ronde een cyste veroorzaakt had van 3cm (die de gyn dus niet gezien had omdat ze geen echo meer gedaan had!!!) Ook zou ik daarna een hele goede kans op reactie hebben. Weerom had ik geluk, ik kon de volgende week al geopereerd worden! Eind mei dan drilling gehad (ineens ook hysteroscopie om te kijken of voor de rest alles in orde was-) en ik dus de dag erna al volledig hersteld.

3 maand moest ik wachten op een spontane eisprong, maar ook nu niets! (50%kans hadden ze me gegeven) Ik plande uit frustratie een vakantie waar ik allerlei activiteiten plande die ik niet mocht doen als ik zwanger was.

Eind juni dan terug naar ferti: omdat ik niet reageerde, gaven ze me heel weinig kans dat het nu met clomid wel zou gaan, voorstel direct met menopur te beginnen. Sperma was wel tiptop, dus de eerste cycli zag ze geen meerwaarde van inseminatie tov natuurlijk proberen.

Eerste cyclus met menopur startte dan eind juni, eerst nog duphaston om een menstruatie op te wekken (bloed bloed bloed! jeezes, na maanden geen menstruatie was het heftig)
Eerst ook 1 ampule om de 2dagen: echo: niets
dan 1 ampule/d: echo: 1follikel 12mm, jeej! EINDELIJK een reactie
paar dagen 1amp/d verder: echo: 1follikel 11,8mm: eerste traantjes onderweg naar huis, zo frustrend!
2 ampule/dag spuiten: echo: 14mm! Weer een gat in de lucht gesprongen
Nog een paar dagen later: pregnyl mogen zetten

Na maanden proberen EINDELIJK een eerste keer een eisprong gekregen. Gisteren zijn de :twisted: echter doorgekomen, dus we starten weer van 0.
Gisteren gebeld: vrijdag mag ik terug beginnen spuiten: afwisselend 1-2 ampule


Heel veeeel succes! Laat de rest van je evolutie weten.
Afbeelding

Lynn.91
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 augustus 2015, 23:02

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Lynn.91 » 5 augustus 2015, 17:48

Panacea,

Eerst en vooral bedankt voor je reactie, en om mijn lange weg te lezen, het is een heel boek :wink:
Jij zit idd in hetzelfde schuitje als ik, doet deugd om eens iemand anders verhaal te lezen.
En idd begrijpt je omgeving het toch niet 100%, ook al doen ze nog zo hun best.

Toch raar he dat een behandeling zo kan verschillen, ook al is het dezelfde aandoening.
Ik wist niet dat dat bestond om de operatie op die manier te doen! Wel goed he, dan zie je minder af.
Bij mij was het via 3 kleine insnijdingen (zoals van appendix).

Waar ik ga in Gent zijn ze heel voorzichtig voor overstimulatie, daarom beginnen ze telkens bij het
laagste dat er is van dosis, om dan telkens op te hogen. Kan wel heel frustrerend zijn!
Ik wou dat het allemaal wat sneller ging!
We zijn wel heel blij dat we vroeg begonnen zijn voor kindjes.

Leuk voor je dat het ineens allemaal zo snel ging! Want dat wachten is toch het hatelijkst hé!
En idd, als er dan eens een bloeding doorkomt zijn ze wel hevig en pijnlijk!
Wat we er allemaal niet voor over hebben hé :wink:

Ik heb ook gebeld en mag morgen ochtend terug naar Gent. Ze zullen controle echo doen (en waarschijnlijk
ook terug bloed afnemen) en dan hopelijk terug starten met de medicatie om zo snel mogelijk een nieuw
eitje rijp te hebben, hopelijk lukt het terug.

Zet je je prikken zelf of laat je het doen? Ook af en toe ferme blauwe plekken?

Alvast heel veel succes!!! Ik hoop dat jullie super snel de jackpot winnen :wink:

Grtjs

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 6 augustus 2015, 21:35

Hoi,

Ja , ik zet de spuitjes zelf.
Is normaal dat ze laag beginnen, met pco heb je sowieso een grote kans op overstimulatie :(
Hoe was je echo vandaag? Kan je starten?

Groetjes
Afbeelding

Lynn.91
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 augustus 2015, 23:02

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Lynn.91 » 7 augustus 2015, 8:38

Ja ik ben gisteren begonnen gelukkig meteen
Terug met 150 chlomid. Tot en met dinsdag en
Dan donderdag terug om te kijken als er al een
Eitje klaar zit :)

Aan de ene kant moeten we nu gewoon geduld
Hebben he. Het gaat de goede kant op dus het zal
Wel een keer lukken zeker?

Laat je af en toe ook weten hoe bij jou gaat?

Grtjs

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 7 augustus 2015, 11:06

Ik begin vandaag te spuiten. Vrijdag dan controle echo. Weer eens spannend!

Succes! En nu wachten tot donderdag. hopelijk niet te ziek van de clomid 150mg
Afbeelding

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 13 augustus 2015, 19:39

Hoi lynn,

Hoe is je echo geweest? Hier waren alvast duimpjes present
Afbeelding

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 17 augustus 2015, 12:14

Reeds 2 echo's geen reactie te zien hier :-(
Het woord ivf is voor het eerst gevallen, deze namiddag bellen ze me op
Afbeelding

Lynn.91
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 augustus 2015, 23:02

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Lynn.91 » 24 augustus 2015, 18:24

hey Panacea,

Sorry eventjes niets laten weten, hier gaat het ook niet vooruit :-(
Na de chlomid, zonder effect, gestart met spuitjes, 37,5.
Nog niets dan naar 75 menopur, nu al 6 dagen, vandaag terug geweest
en nog steeds niet, maar ik mag niet ophogen omdat ze het precies niet zeker
zijn. Ik moet woensdag al terug.

Jammer dat het bij jou ook nog niets is! Hebben ze dan nog iets gezegd van die IVF?
Bij mij is daar nog niet over gesproken geweest.

Groetjes

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 24 augustus 2015, 20:19

Hoi,

Geen probleem hoor. Oh niets te zien :( ik ken de teleurstelling maar al te goed

Na mijn bloedname maandag hadden ze gezien dat mijn waardes toch aan het stijgen waren en dat ik toch nog verrder menopur mocht spuiten aan dezelfde dosis (afwisselend 75- 150mg). Omdat je blijkbaar maar 16 ampules per cyclus terug betaald krijgt, heb ik wel een doos zelf bij de apotheek moeten kopen :-(
Toen ik maandag het woord ivf hoorde, heb ik ineens een afspraak bij een accupunturist gemaakt, ik dacht maar alle beetjes helpen. (Normaal ben ik vrij nuchter in die dingen maar accupuntuur heeft toch enkele studies bewezen dat het helpt... )Heb kruiden gekregen en voedingsadvies en ben die volop beginnen nemen. Vrijdag terug echo gehad en een klein mirakel, een follikel van 18,4mm! (Van niets! maandag)
Na het goede nieuws kwam wel de mededeling dat het echt niet normaal was dat ik zoveel (21ampules menopur en 3maal echo) heb moeten spuiten en dat ik eigenlijk echt heel veel moeite moest doen voor 20% kans op zwangerschap. Ze stelt voor om volgende keer ivf te proberen omdat mijn moeite dan ongeveer evenveel zou zijn met meer kans op zwangerschap... Nu laat ze wel volledig de keuze aan ons, als ik nog een keer menopur wil, mag dat ook. Vandaar het slechte nieuws. Mss dat ik toch nog een keer menopur doe, mij lijkt ivf toch nog een steeds meer controles etc...

Goed, hopen dat ik er niet over moet nadenken, zaterdag pregnyl moeten zetten en nu 2 weken wachten...
Morgen eens terug naar de accupunturiste, mss helpt het wel...

Veel succes woensdag, ik duim!
Afbeelding

Lynn.91
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 augustus 2015, 23:02

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Lynn.91 » 31 augustus 2015, 17:14

Hey hey,

Het verhaal gaat verder, woensdag geweest en ze dachten
Een follikel te zien van 16mm. Dan bloed geprikt maar daarin bleek dat
Er toch nog niet veel gebeurde.
Dus dosis ophogen afwisselend 75-112,5 menopur. En vrijdag al terug.

De vrijdag was het een volwaardige dokter (de woensdag was het een dokters assistent, heb ik
Vaak de laatste tijd maar ben er echt niet tevreden van) dus de dokter vrijdag keek
En zag enkel eentje van 13...
Bleek dat de andere dokter woensdag een bloedvat opgemeten had ipv een follikel...

Dan vandaag terug geweest, weer die assistente, nu dacht ze 15mm te zien, maar ze durft
Het niet meer met zekerheid te zeggen (wat is het nut dan van de echo??)

Mijn frustraties lopen op! Dan belden ze met de bloedresultaten daarnet en daar zien ze
Groei, en zelfs bijna een LH-piek... Dus is er dan toch een eitje klaar?? Ik ben even niet meer mee
Hoor. Nuja, morgen moet ik al opnieuw gaan om bloed onderzoek te doen. Dus dan zal ik het nog eens
Allemaal vragen.

Ik hoop superhard dat het van jullie deze keer mag lukken!!!

Groetjes :-)

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 1 september 2015, 7:37

Pfftt hoe frustrerend!
Jij bent nu toch ook al een hele lange stimulatiecyclus bezig! En dat ze dan nog niet eens zeker weten wat ze meten, dat snap ik niet. Alle respect voor assistenten maar ze moeten u wel niet in verwarring brengen.
Heb ook altijd zo'n probleem. Heb een cyste zitten van 17mm net naast mijn eierstok en elke keer dat iemand anders de echo neemt, meten ze die als follikel, elke keer moet ook zeggen dat dat niet in de eierstok zit, vorige keer was er dan verwarring over waar die cyste zat, op mijn operatieverslag stond links, hij zag die "follikel" rechts en geen spoor meer van de cyste. Ik was er toen al zeker van dat dat mijn cyste was, hij wou op mijn bloedname wachten, uiteraard niets te zien in de bloedname. Volgende echo was het duidelijker dat het inderdaad mijn cyste naast de eierstok was rechts ipv links. Volgende keren ga ik ze voor zijn voor ze me weer valse hoop geven als ze weer iets van 17mm rechts meten...

Succes vandaag!
Afbeelding

Lynn.91
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 augustus 2015, 23:02

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Lynn.91 » 1 september 2015, 20:09

Goh amai inderdaad ook frustrerend!
Ik weet ze doen ook maar hun job maar voor ons draait ons leven
Hier nu wel rond he, dus is heel belangrijk..

Vandaag moest ik enkel maar bloedafname laten doen.
Vanaf het LH-hormoon boven de 25 is kun je blijkbaar spreken van een piek.
Gisteren was dat bij mij 23, vandaag 69. Heel goed dus.
Morgen mag ik binnen voor inseminatie. Spannend!

Tot wanneer moet jij nog wachten voor aleer je test mag doen?

Groetjes

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Panacea » 1 september 2015, 20:47

Spannend, succes! het zal dan toch een follikel geweest zijn.
Ik duim voor resultaat binnen 2 weken ;)

Geen idee wanneer ik eigenlijk mag testen. Vorige keer is mijn menstruatie maandag doorgekomen. Pregnyl zit 10 dagen in het bloed, dus in principe zou het morgen uit mijn bloed zijn... als ik me niet kan houden doe ik mss morgen al een bloedtest (kan dat zelf...) ik twijfel nog, want als het dan negatief is, kan het nog beide... mss wacht ik tot vrijdag, mmm
Afbeelding

Lynn.91
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 augustus 2015, 23:02

Re: Kunstmatige inseminatie na chlomid & pregnyl (& na drill

Bericht door Lynn.91 » 4 september 2015, 22:55

En weet je al iets meer? Ik ben heel benieuwd!
Was ook jou 2e kans al he toch?

Grtjs

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten