effect van ovariële drilling



Plaats reactie
Ellieken
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 oktober 2015, 21:33

effect van ovariële drilling

Bericht door Ellieken » 3 oktober 2015, 21:57

Hallo

Op mijn 16e werd bij mij al PCO vastgesteld, maar volgens de gynaecologe zou ik met een pilletje wel zwanger worden. Ik moest me toen geen zorgen maken. Ik heb echter een lange weg afgelegd eer ik zwanger was. Omdat ik al wist dat ik PCO had, is mijn gynaecologe wel telkens snel naar een volgende stap overgegaan, maar ik heb er wel wat doorlopen: cyclocur,clomis, pregnyl, ovariële drilling, kunstmatige inseminatie. We hadden wel geluk bij de eerste inseminatie: geen stress met als resultaat dat ik onmiddellijk zwanger was.

Ik heb ondervonden dat stress een heel nefaste invloed heeft, maar ik denk wel dat ik met mijn lichamelijke problemen ook rekening moet houden. De drilling was wel nodig om een normale cyclus te hebben.

Nu onze zoon bijna 9 maanden is, begint het te kriebelen voor een tweede kindje. Ik wil dit keer niemand van mijn omgeving op de hoogte brengen. Op den duur wist precies iedereen dat en dit gaf me eigenlijk nog meer druk. Wat ik me vooral herinner van die hormonenbehandelingen is dat het mentaal heel zwaar is en ik was zo opgefokt. Ik twijfel heel sterk of ik weer heel die mallemolen wil doorlopen en de natuur mij gewoon geen kinderen gunt...

Mijn gynaecologe zei dat een drilling mogelijk geen blijvend effect had. Ik zou nu één maand de pil nemen en daarna stoppen. Begin december heb ik een afspraak met de gynaecologe en dan hoop ik van te weten of de drilling effect heeft gehad en ik nog steeds een cyclus heb. Zijn er nog mensen bij wie drilling toch een langdurig effect had?

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten