Cyclus duurt langer dan normaal



Plaats reactie
lored
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 mei 2015, 16:35

Cyclus duurt langer dan normaal

Bericht door lored » 10 oktober 2015, 8:36

Hallo,

In april 2014 ben ik gestopt met de pil. Mijn cyclussen varieerden van 31 tot 37 dagen. In februari ging ik naar de gynaecoloog en ik moest onmiddellijk starten met clomid. Daar reageerde ik jammer genoeg niet op en na 5x proberen stuurde hij me door naar de fertiliteitsarts dr van de vijver in het Sint jan in Brugge. Hij vertelde me dat ze eerst een onderzoek van de eileiders willen doen. Ik kreeg de opdracht dat ik moest bellen wanneer mijn menstruatie begon. Nu ben ik nog steeds aan het wachten... Dag 46 ondertussen. Zijn er van jullie die dit ook meegemaakt hebben? Ineens zo'n lange cyclus?

Groetjes,

Lore

Katje77
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 oktober 2015, 18:02

Re: Cyclus duurt langer dan normaal

Bericht door Katje77 » 10 oktober 2015, 20:55

Hoi

Ik ben nieuw op dit forum en zocht voor de eerste keer steun omdat ik er liever met vrienden of familie (nog) niet over praat dat we graag zwanger worden.

Om op jou topic te reageren: Ik ben gestopt met de pil begin juli 2015, kreeg dan de laatste 'pil-regels' en dan voor de eerste keer 'echt' ongesteld te worden op 14 augustus.
Heel blij dat ik toch zo snel mijn maandstonden kreeg, ik las dat dit bij vele vrouwen (ook geen pco'ers) vaak 3 maanden of langer kan duren.
Helaas sindsdien niets meer... en ik zit dus momenteel op 59 dagen. (intussen ongeveer 7 negatieve zwangerschapstesten achter de rug, erg beschamend...maar telkens denk je iets te merken en hoop je dat dat de reden is dat je regels zo lang uitblijven).

10 jaar geleden (ik ben nu 27, bijna 28) werd pco vastgesteld. Ik maakte mij toen niet zoveel zorgen want was op die leeftijd toch niet bezig met kinderen en wist zelfs niet of ik ooit kinderen wilde. Sinds ongeveer 2 jaar is mijn wens zeer groot. Bij mijn vriend kwam de wens veel later maar sinds deze zomer was het dus voor hem ok om eraan te beginnen! Met dat gegeven alleen al ben ik nog steeds super blij. Kunnen eindelijk aan onze droom beginnen.
Ik weet dat er op dit forum vrouwen zitten die al veel langer aan het proberen zijn, maar heb gewoon nog steeds de hoop op een natuurlijke manier zwanger te worden zonder hormonen, maar gezien bovenstaande cyclus begin ik te twijfelen of dit wel zal lukken, want zo kan het wel erg lang duren, en daarbij ook al krijg ik mijn maandstonden weet ik nog niet eens of er een eisprong heeft plaatsgevonden. Hebben ongeveer wel elke 2 a 3 dagen geklust de voorbije 1,5 maand. :oops:

Mijn 'tekstje' werd langer dan gepland, maar graag wil ik iedere lezer van dit bericht nog een enrom veel goede moed wensen en een snelle & prettige zwangerschap. Hopend op een leuk groepje om af en toe eens van gedachten te wisselen ! groetjes, K.

Katje77
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 oktober 2015, 18:02

Re: Cyclus duurt langer dan normaal

Bericht door Katje77 » 10 oktober 2015, 20:57

Hoi Lore,

Ik herlas je berichtje, maar je schrijft niets over pco; is dit bij jou vastgesteld of niet?

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Cyclus duurt langer dan normaal

Bericht door Panacea » 11 oktober 2015, 19:40

Hoi meiden,

Ondertussen een jaar geleden begin bij mij hetzelfde verhaal. In mei gestopt met de pil, eerst nog wat licht bloedverlies en dan maanden niets. In oktober naar de gyn en gestart met clomid. Helaas reageerde ik hier ook niet op en ook doorgestuurd naar fertiliteit. Ondertussen een operatie, 3 cycli met gonadotrophines en een jaar verder met niets. Volgende week gesprek om te starten met ivf.

Maar wanhoop nog niet. Ik ben eerder de uitzondering dan de regel. Er zijn veel vrouwen met pco die veel sneller zwanger worden met hulp en waar de behandelingen snel aanslaan. Het is inderdaad wel niet fijn zo kunstmatig bezig te zijn.

Indien je vragen hebt... ondertussen ben ik al ervaringsdeskundige ;)
Afbeelding

lored
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 mei 2015, 16:35

Re: Cyclus duurt langer dan normaal

Bericht door lored » 11 oktober 2015, 19:54

Hallo,

er is inderdaad PCOS bij mij vastgesteld ...
En sinds deze morgen is mijn menstruatie toch begonnen!
Ik bel morgen naar de fertiliteitsdienst voor een afspraak voor een HSG- onderzoek. (onderzoek naar de doorstroming in de eileiders) Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik las dat het soms voorkomt dat je hierdoor sneller zwanger wordt?

We zullen weer moeten zien hé! 'moed niet opgeven', 'er niet te veel mee bezig zijn' : zinnetjes die makkelijker gezegd dan gedaan zijn :)

Groetjes,

Lore

Katje77
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 oktober 2015, 18:02

Re: Cyclus duurt langer dan normaal

Bericht door Katje77 » 13 oktober 2015, 11:07

Hoi

@Panacea: Wat erg dit te lezen. Vind het wel super dat je er (ondanks je het toch erg moeilijk moet hebben) positief over blijft... Bedankt dat we met vragen bij jou terecht kunnen !

@Lore: Ik heb daar toevallig ervaring mee met HSG of hysterosalpingografie ...
1,5 jaar geleden kreeg ik plots zware bloedingen terwijl ik aan de pil was, en mijn gynaecoloog zei dat ik een polliep had, die onder verdoving weg zou moeten. Omdat ze vermoeden had dat er bij mij een soort tussenschot in de baarmoeder was, dus hartvormigheid van de baarmoeder en dat zou ervoor kunnen zorgen dat je baby niet genoeg ruimte heeft om te groeien, wilde ze dit laten uitvoeren.
Nadien bleek dat ik geen hartvormigheid had (raar dat men dit dan wel vermoedde..) en de polliep die ze gezien had moet om een of andere reden zijn mee weggespoeld tijdens het onderzoek... Ik was dus heel erg blij dat ik niet (terug) onder het mes moest. (Terug omdat ik jaar ervoor geopereerd werd aan mijn baarmoederhals voor HPV-virus, jullie wellicht ook bekend misschien).

Hoe zo'n onderzoek in zijn werk gaat zul je wellicht wel op het internet gezocht en gevonden hebben.
Zonder je bang te willen maken; aangenaam was dat niet. Je krijgt als het ware een soort van weeën, zo voelt het althans zei mijn gynaecoloog. Ik lach wel eens dat ik ondanks ik nooit zwanger geweest ben toch wel het gevoel ken dan van een wee...
Maar ondanks het dus niet prettig is, de moment dat ik het bijna niet meer kon houden van de spanning was het eigenlijk alweer voorbij. Het onderzoek duurt echt niet lang en bij mij waren ze erg vriendelijk en probeerden ze mij op mijn gemak te stellen. je moet dus maar denken dat je er echt heel snel weer zult buiten staan.
En 1 tip: ga na het onderzoek, in de kleedruimte gewoon een paar minuten zitten. Ik deed dit niet, was blij ervan af te zijn en ben heel snel weer buiten gegaan waardoor ik bijna ben flauwgevallen. Dus gewoon even neerzitten in je kleedruimte voor je naar buiten gaat en je zult geen last ondervinden !

Moest je nog vragen hebben mag je ze uiteraard stellen hé. Succes alvast en laat me gerust weten hoe het geweest is.

lored
Berichten: 9
Lid geworden op: 5 mei 2015, 16:35

Re: Cyclus duurt langer dan normaal

Bericht door lored » 14 oktober 2015, 12:52

Hallo,

sinds zondag heb ik mijn menstruatie, dus maandag belde ik naar het ziekenhuis voor een afspraak voor het onderzoek. Slecht nieuws gekregen, want op het moment dat ik het onderzoek zou moeten krijgen, is de dokter net in verlof. En geen andere dokter mag dit blijkbaar doen (is niet met foto zoals de meest bekende manier, maar via een soort vloeistof dat wordt ingespoten ...)

Ik kreeg dus doodleuk te horen dat ik moet wachten tot de volgende keer dat ik mijn menstruatie heb!
Mijn hoop die ik had omwille van dat we weer een stapje dichter zijn bij een kindje, werd nu weer wat uitgesteld :(

Groetjes,

Lore

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten