PCOS en een aangepast dieet



Plaats reactie
LLL
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 januari 2016, 11:46

PCOS en een aangepast dieet

Bericht door LLL » 18 januari 2016, 12:11

Eind 2014 werd bij mij de diagnose PCOS gesteld. Ik ben direct daarna gestart met hormoonbehandelingen, eerst clomid en daarna injecties. De medicijnen sloegen bij mij slecht/niet aan. Na een hele tijd van pillen slikken, injecties zetten en heel veel ziekenhuisbezoeken, besloot ik een pauze in te lassen. Ik had ergens gelezen dat sommige vrouwen met PCOS (ook vrouwen zonder overgewicht!!!) baat hebben bij een aangepast dieet in combinatie met voedingssupplementen, dus ik besloot om dat eens te proberen. Na twee maanden kreeg ik voor het eerst in jaren een menstruatie en meteen daarna werd ik zwanger. Inmiddels ben ik al ruim vijf maanden zwanger. Het viel in het begin niet mee om me aan het dieet te houden. Ik moest daarvoor zo min mogelijk snelle koolhydraten eten en het kostte nogal wat uitzoekwerk om recepten te vinden/bedenken met weinig snelle koolhydraten en als ik in de supermarkt rondliep, leek het soms wel of aan alle producten suiker was toegevoegd. Omdat ik zoveel aan het dieet heb gehad en heel graag anderen ook help om dit te bereiken, heb ik besloten een blog te maken met mijn favoriete recepten en tips voor in de supermarkt. Ik ben net pas begonnen, dus er staat nu nog niet heel veel op, maar ik hoop er met grote regelmaat nieuwe recepten e.d. op te kunnen zetten. Als je het ook eens op deze manier wilt proberen, dan neem gerust een kijkje op mijn site. Ik hoop echt dat ik een paar anderen kan helpen op deze manier! Je vindt mijn blog op: pcosmenu.wordpress.com.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten