PCO en Clomid dosis



Plaats reactie
Kinderwens28j
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2016, 23:15

PCO en Clomid dosis

Bericht door Kinderwens28j » 24 juni 2016, 16:41

Bij mij werd onlangs PCO vastgesteld en ik heb net een eerste kuur Clomid achter de rug. Op de echo was op dag 12 echter nog geen dominant follikel te zien. Mijn fertiliteitsarts had gezegd dat ik met mijn hoog AMH echter veel kans had voor overstimulatie. Helaas ... het omgekeerde. Ik heb 1 pilletje genomen (5d, d3-7).

Ik ben een beetje bezorgd dat we nog een lange weg te gaan hebben, zijn nu al een jaar aan het proberen en het wordt echt wel lang wachten. Zijn er nog mensen met PCO die bij 1 pilletje geen reactie hadden maar wel bij een hogere dosis? Of mensen bij wie Clomid niet hielp?

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: PCO en Clomid dosis

Bericht door Panacea » 24 juni 2016, 18:05

Hoe hoog is je AMH? Ik had er een gigantisch hoog. Helaas ben ik een uitzondering, 80% van de PCO patienten reageert wel op clomid. Met een hoog AMH moeten ze inderdaad voorzichtig zijn. Ik ben gegaan tot 4 pilletjes clomid + metformine zonder reactie. Toen is beslist een drilling van mijn eierstokken te doen (50% krijgt terug spontaan eisprongen na zo'n drilling). uiteindelijk ik nog steeds niet. Heb daarna ovulatie inductie met menopur gekregen. Hier ben ik wel 4 keer mee tot een eisprong gekomen, maar omdat dat heel moeilijk ging, en ik uiteindelijk toch ook 1 keer in overstimulatie gegaan ben, is er overgeschakeld op IVF.

Alvast veel succes, ik wil je niet ontmoedigen met mijn verhaal, want bij de meeste lukt het wel, dus hou de moed erin! ik ben echt een uitzondering, maar het kan dus...
als je nog vragen hebt, shoot!
Afbeelding

Kinderwens28j
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2016, 23:15

Re: PCO en Clomid dosis

Bericht door Kinderwens28j » 25 juni 2016, 22:12

Bedankt voor je reactie. Ik weet niet hoe hoog exact, ze zei dat ik een zeer hoge eicelreserve had. Ik maakte meteen een vreugdedansje maar de arts maakte daar dus een kanttekening bij :) wist ik veel.

Ik moet morgen terug voor een echo, ze willen zien of t eitje toch niet wat later groeit. Ik heb alvast geen verwachtingen. Waarschijnlijk ophogen naar 2 pilletjes daarna. Ik hoop dat ik ook geen uitzondering ben!

Nog één vraagje. Als ze mijn eicelletjes niet kunnen doen rijpen met hormonen, zijn er dan nog andere opties? Ik ben zo bang dat niets zal aanslaan... want voor IVF moeten ze je eicellen toch ook kunnen doen rijpen he? Of hoe ging dat bij jou?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten