PCOS



Kinderwens7
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 12:47

PCOS

Bericht door Kinderwens7 » 30 augustus 2016, 12:55

Hallo,

Mijn vriend en ik proberen kinderen te krijgen. Ik kreeg de raad van een vriendin om toch zeker op tijd te stoppen met de pil om te kijken of er iets gebeurt in mijn lichaam. Ik heb 2maanden gewacht en ik kreeg gene maandstonden.
Dan heb ik direct een afspraak gemaakt bij de dokter en die leek mij te zeggen dat dit niet zo erg was, vroeger was ik namelijk heel regelmatig.
Nadien heeft hij mij doorverwezen naar een gespecialiceerde gynae omdat mijn hormonen raar deden. Ik nam 10j de pil en hierdoor zou het kunnen zijn dat ik nu PCOS heb.
Toen de gynae zei dat ik dit syndroom had was ik er echt redelijk van verschoten, was er echt niet goed van want niemand had dit verwacht.

Ik heb eerst duphaston moeten innemen en daar kreeg ik dan een bloeding van. Nadien heb ik 5dagen lang clomid moeten nemen en nu zaterdag gaan we naar de follikelmeting en hopelijk zit er iets klaar.

Ik krijg wel enorm veel acne door die clomid, denk ik. Ik weet niet of dit een goed teken is of niet.
Dit is de eerste keer dat ik clomid neem dus kraag zou ik ook wasmeer info hebben over dit alles.

Graag wil ik ook jullie ervaringen weten.
PCO 07-2016
Clomid: 08-2016 tot 11-2016
ICSI 1: 03-2017: Zwanger - 0 cryo's

Kinderwens28j
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2016, 23:15

Re: PCOS

Bericht door Kinderwens28j » 15 september 2016, 22:42

Hallo

Wij zijn exact 1 jaar geleden met de pil gestopt en in april dit jaar werd bij mij ook PCOS vastgesteld. Ik heb dit vermoedelijk reeds sinds mijn puberteit want ik heb nooit normale cyclussen gehad voor mijn pilstop en ook ernstige acne, waarvoor Diane pil.

Ik wil je een hart onder de riem steken, want na 3 pogingen met clomid + pregnyl zijn wij nu 6 weken zwanger. Ik reageerde wel niet op 50 mg maar vanaf 2e poging 100mg wel een ei en poging daarna zwanger!

Wij zijn wel meteen naar een fertiliteitskliniek gegaan, en dat was een goede keuze want bleek dat die pregnyl echt wel nodig was!

Het is nog erg pril en we zijn ons bewust van alles dat nog kan mislopen nu... maar wij zijn al heel blij dat we hier zijn geraakt!

Veel succes!!!

chaperonrose
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 september 2016, 10:39

Re: PCOS

Bericht door chaperonrose » 21 september 2016, 17:07

Hallo,

Ik ben gestopt met de pil in januari 2013 en ik had bijna nooit mijn maanstonden voor maanden en veel pijn in de buik. Ik was in het buitenland voor 1 jaar voor mijn werk dus ik heb gewoon gewacht dat ik terug in Belgie was om te horen wat er scheelt. Ik kreeg dezelfde diagnostiek: PCO en was niet goed van.
In het begin vond ik het niet zo fijn met clomid (acne, crampen ) maar het werkt wel, meestal samen met pregnyl of ovitrelle, om een ovulatie te krijgen (en zwanger te worden). Bij ons was dat niet genoeg (en achteraf gezien heeft clomid redelijk weinig bijwerkingen in vergelijking met andere medicatie) maar hopelijk voor jou lukt het wel binnenkort!
Veel succes!!!
Pil gestopt in januari 2013 - PCO vastgesteld zomer 2014
mei - november 2015: 7 IUI
Januari 2016: IVF 1 - 18 follikels, 5 bevrucht, 1 tp, 4 in cryo - MK na 7 weken
Juni - Okt 2016: 4 TP met cryo - dan rust tot IVF2 (Januari 2017?)

lighthouse
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 oktober 2016, 9:14

Re: PCOS

Bericht door lighthouse » 15 oktober 2016, 17:45

Dag allemaal,

Fijn om hier op het forum een beetje rond te lezen en lotgenoten te vinden.
Ik ben nieuw hier en deel dus eerst even mijn verhaal.

Ik ben 28 jaar en 7 jaar samen met mijn vriend (ondertussen echtgenoot). 7 maanden geleden stopte ik met de Nuvaring, na 13 jaar ononderbroken hormonale anticonceptie, om voor een eerste kindje te gaan. Ik kreeg vrij snel na de anticonceptiestop één keer mijn regels, maar daarna niet meer. Ook begon ik weer meer puistjes te krijgen, waar ik vroeger ook erg veel last van had. Daarom ging ik vorige week naar de gynaecoloog, ik was eigenlijk zenuwachtig omdat ik dacht dat ik me aanstelde, maar de gynaecoloog zei dat ik echt niet langer had moeten wachten want dat dit echt niet normaal is. Na bloedname en vaginale echo werd ook bij mij de diagnose PCOS gesteld. Eigenlijk ging er al snel een belletje rinkelen, want in mijn puberteit had ik ook al te veel mannelijke hormonen en veel last van acné, waardoor ik toen al snel op hormonale anticonceptie gezet werd.

Voorgestelde behandeling: nu eerst 5 dagen Provera, en toch al een afspraak maken bij de fertiliteitskliniek voor over twee maanden, om dan wellicht met Clomid te starten.

Ik voel me zenuwachtig en ben ongerust, ik kan niet stoppen met er over nadenken en lezen op internet, en het gevoel van 'wat als.. ik nooit zwanger zal kunnen zijn?'. Ook heb ik het gevoel mensen hierover in vertrouwen te willen nemen (bijvoorbeeld mijn moeder), maar ik denk ook dat ik liefst nog even afwacht, tot na de effectieve start van de fertiliteitsbehandeling.

Zeker omdat PCOS een probleem is dat zich eigenlijk al sinds mijn puberteit stelt, vraag ik me af wat ik nog kan doen behalve de hormonale behandeling. Ik heb helemaal geen overgewicht, beweeg regelmatig (maar ben ook weer geen echt sportief type), en eet redelijk gezond (maar kan mijn dagelijks stukje chocolade bv. niet laten). Ik lees vanalles over voedingsadvies op internet, heeft iemand van jullie hier ervaring mee en eventueel advies wat ik zou kunnen doen? Omdat het probleem zich al zo lang stelt, ben ik eigenlijk bang dat ik er nooit vanaf zal geraken!

Bedankt om mee te lezen... en allemaal veel succes en goede moed bij dit moeilijk proces!
Afbeelding

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: PCOS

Bericht door Katka » 16 oktober 2016, 16:21

Ik ben binnenkort ook 28, ondertussen ronde 3 met clomid achter de rug. Ik heb PCO-achtige eierstokken (zo wordt het blijkbaar genoemd) . Ik herken die angst "wat als ik nooit zwanger zal zijn" enorm goed. de toekomst is inderdaad niet te voorspellen en bij elke ronde zonder succes groeit deze angst. Wij zijn clomidkuren gestart bij de gynaecoloog zelf en gaan binnenkort een afspraak maken in de fertiliteitskliniek.

En troost je, ik heb ook geen overgewicht, sport heel regelmatig en let op mijn voeding. Ik heb wel veel last van een slechte huid. Gewoon aanleg/pech denk ik...

In ieder geval succes aan iedereen hier!
Afbeelding

lighthouse
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 oktober 2016, 9:14

Re: PCOS

Bericht door lighthouse » 16 oktober 2016, 16:37

Dag Katka, bedankt voor je reactie!
Inderdaad, het is precies toch zo dat sommige vrouwen er meer 'aanleg' voor hebben dan andere. Ik heb ook van jongs af al een slechte huid, en aan mijn levensstijl kan het volgens mij niet echt liggen, ik eet bv heel vaak volgens de principes van Pascale Naessens.
Ik wens je heel veel goede moed en succes en hoop dat de Clomid zal aanslaan! Hopelijk kunnen we elkaar snel proficiat wensen.. :)
Groetjes xx
Afbeelding

Katka
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 september 2016, 17:30

Re: PCOS

Bericht door Katka » 16 oktober 2016, 16:43

Bedankt! De clomid slaat hier gelukkig aan, heb elke keer al een goede follikel gehad en eisprong met pregnyl. Nu enkel wachten tot het eens prijs is ;-)
Afbeelding

Flower88
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 oktober 2016, 18:51

Re: PCOS

Bericht door Flower88 » 19 oktober 2016, 22:38

Dag meiden,

Ik heb ook pas (eind augustus) ontdekt dat ik pcos heb. Bij mij ook pas uitgekomen na het stoppen met de pil, maandenlang uitblijven van de maandstonden,...

We zijn nu bijna 2 maanden verder, ondertussen bloedonderzoek van mij en van mijn man gedaan, 14 dagen terug de pil moeten gebruiken om mijn maandstonden te laten doorkomen en nadien nogmaals een bloedonderzoek van mij tijdens de maandstonden. Als laatst wou mijn gynaecoloog ook een hsg onderzoek doen... Hij zei dat hij daarna pas alle resultaten wil bespreken en starten met een behandeling.

Maar jammer genoeg heb ik mijn hsg onderzoek al smekend, tierend, jankend moeten stoppen!!! De gynaecoloog is zelfs niet door mijn baarmoederhals geraakt!!! Het deed ONGELOOFLIJK veel pijn!!!!!!!!!! ONGELOOFLIJK!!!!! Ik ben er nog steeds mentaal zo slecht van! Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad en zoveel afgezien!

De gynaecoloog zei dat mijn baarmoederhals veel te smal was en dat we dit onderzoek onder narcose moeten doen.

Is dit normaal? Of ben ik de enige die zoveel pijn heeft gehad? Het was precies alsof ze me aan het afslachten waren :((((

Nu moeten we wachten tot 6 december voor de hsg onder narcose en zonder hsg wil hij niet starten met een behandeling. Dat is dus nog eens 1,5 maand wachten om maar te kunnen beginnen...

Ik heb ongelooflijk veel stress en bang van alles meiden.

Help.......... :(

lighthouse
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 oktober 2016, 9:14

Re: PCOS

Bericht door lighthouse » 22 oktober 2016, 19:07

Dag Flower88,

Wat een stresserende periode voor jou. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van een HSG onderzoek, kan je eens uitleggen wat HSG precies is? Echt niet fijn dat je zoveel pijn hebt gehad tijdens het onderzoek, hopelijk lukt het wel goed onder narcose. Had je al eerder pijn gehad tijdens inwendige onderzoeken bij de gynaecoloog (vb. wanneer ze een uitstrijkje nemen of inwendige echo doen)?

Een kleine update hier: ik heb intussen 5 dagen provera genomen om menstruatie op te wekken, laatste pilletjes waren gisteren, maar voorlopig nog geen ms te zien. Half december afspraak bij fertiliteit om Clomid op te starten.

Veel goede moed en veel geduld gewenst allemaal.
Afbeelding

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: PCOS

Bericht door Soph » 7 november 2016, 11:28

Hey,

Ik heb begin deze maand ook te horen gekregen dat ik met zekerheid "een milde vorm" van PCOS heb.
Ondertussen zijn we al 1.5 jaar aan het proberen. Waarvan 10 maand opvolging door mijne gewone gynaecoloog.
Deze maand hadden we onze eerste afspraak in UZ Jette (fertiliteitskliniek) en belde de arts me de dag nadien op om te bevestigen dat ik idd PCOS heb.

Jammer genoeg nog wachten tot 12 december (2e afspraak) om te horen welke medicatie ofwel IUI.
Ik heb wel reeds 6 maand clomid genomen waar ik in principe goed op reageerde maar toch niet voldoende was.
De arts raadde me aan om al op mijn voeding te letten.

Dr. De Vos van UZ Jette sprak me al kort aan over inspuitingen, is dat dan die Pregnyl?

grtjs
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Soof
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 november 2016, 17:54

Re: PCOS

Bericht door Soof » 7 november 2016, 17:58

Hallo allemaal,

Na lang twijfelen heb ik toch maar een forum opgezocht. Mijn man en ik zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden. Sinds mei weten we dat ik PCO heb en sindsdien krijg ik Clomid. Inmiddels zit ik op 150 mg. Afgelopen maand leek alles super positief. Ik had een slijmvlies van 8.1 mm, een ei van 25 mm en een progesteronwaarde van 49! Toch ben ik afgelopen zaterdag ongesteld geworden. We waren allebei super teleurgesteld. Vandaag weer Clomid opgehaald en te horen gekregen dat ik de komende drie maanden hiermee thuis aan de slag kan, zonder controles. Super fijn natuurlijk, maar ook spannend! Is iemand van jullie al thuis aan de slag? Hoe gaat dat?

Liefs, Soof

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: PCOS

Bericht door Soph » 16 november 2016, 13:53

Hey Soof,

Ik ben met Clomid ook thuis aan de slag gemoeten.
Eerlijk gezegd vond ik dat echt niet fijn! De eerst maand follikelmeting etc en zei gyn dat de medicatie aanslaat (slijmvlies ok, follikel ok e.d) en ik dus thuis mocht testen.
Bij mij werkte dit heel fel op mijn gemoedstoestand. Een tijdje dagelijks in potje plassen voor ovulatietesten is niet zo leuk en ik had heel vaak vals negatieve testjes (wat blijkbaar normaal kan zijn bij PCOS). Het voelde dan ook iedere dag aan als een grote teleurstelling.
Ik vermoed dat ik heel vaak de Clomid verkeerd gestart ben omdat het totaal niet duidelijk was wat dag 1 van mijn cyclus nu was, laat staan dag 3.

Nu zijn we gestart in Jette (12 december weten we pas meer welke behandeling enz) maar ik heb wel direct tegen de arts gezegd dat ik dat absoluut niet meer wou!

Voor mij dus een no go! maar misschien gaat het jou meer af!

Grtjs!
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Kinderwens7
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 12:47

Re: PCOS

Bericht door Kinderwens7 » 25 november 2016, 10:54

Het is al een tijdje geleden dat ik hier geweest ben maar wow zoveel reacties.

Ik ben eigenlijk enorm blij dat ik niet de enige vrouw ben met zulke problemen.... Maar dat denk ik ook elke keer als ik in de kliniek aan het wachten ben op het onderzoek.

Even een update:
Ik heb elke keer goed gereageerd op de clomid dus er was altijd wel een eitje.

1ste cyclus: 1 eitje - niet zwanger
2de cyclus: 1 eitje - niet zwanger
3de cyclus: 2 eitjes - nog weekje afwachten.

Wat wel nieuw is in de 3de cyclus is dat ik nu utrogestan moet opsteken, dit om het baarmoederslijmvlies dikker te maken, blijkbaar is dit ook een problem.

Na de 2de cyclus heeft mijn vriend ook een onderzoek moeten doen en die resultaten waren ook niet schitterend. Hij moet nog een bijkomend onderzoek doen en als het daar slecht is spreken ze direct over IVF. En daar ben ik toch een beetje bang voor.

Nu met de 3de cyclus ga ik er al van uit dat het niets zal zijn, nog week afwachten.
PCO 07-2016
Clomid: 08-2016 tot 11-2016
ICSI 1: 03-2017: Zwanger - 0 cryo's

Kinderwens7
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 12:47

Re: PCOS

Bericht door Kinderwens7 » 25 november 2016, 11:03

Nog een vraagje...

Wie gaat er allemaal naar het ziekenhuis in Jette ?
PCO 07-2016
Clomid: 08-2016 tot 11-2016
ICSI 1: 03-2017: Zwanger - 0 cryo's

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: PCOS

Bericht door Soph » 25 november 2016, 11:41

Heeey,

Wij gaan sinds vorige maand naar Jette. 1e afspraak gehad, 12 december volgende afspraak.

grtjs
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten