PCOS



Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: PCOS

Bericht door Ellietje » 10 maart 2017, 13:42

BB81, welkom! Spijtig genoeg. :wink:
Wij zijn sinds begin vorig jaar ook bezig met een fertiliteitsbehandeling, eerst in het UZA waar ze mijn torenhoge AMH-waarde compleet hadden gemist en me daardoor niet correct hebben behandeld, en sinds eind vorig jaar in Jette.
Ook ik voelde me meteen een pak beter in Jette, zeker toen ze me zeiden dat ik een gezchikte kandidaat was voor IVM. Zij hebben die techniek mee ontwikkeld dus we zitten er allebei sowieso heel goed. :wink:
Krijgen jullie dan ook in totaal 12 terugbetaalde pogingen idpv 6?
Wist je trouwens dat er een topic bestaat specifiek voor IVM-dames? Misschien ook handig om daarbij aan te sluiten?

Spijtig dat je zo'n pijnlijke PU hebt gehad maar met zo veel eitjes... wauw! Knap dat je het toch hebt kunnen volhouden, en dat onder lokale verdoving.
Bij mij kwamen mijn regels de eerste keer na twee dagen door (na het stoppen met Utrogestan en Oestrogel) en de tweede keer pas na 6 dagen dus best nog even geduld hebben. :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

BB81
Berichten: 59
Lid geworden op: 8 maart 2017, 20:02

Re: PCOS

Bericht door BB81 » 10 maart 2017, 17:24

Dag Ellietje!

Dankjewel voor je reactie.
Heb het hele forum nog niet tegoei uitgespit maar bedankt voor de tip, ik zal mijn bericht ook in de IVM groep posten.
In mijn ziekenhuis (Imelda) hadden ze idd ook de torenhoge AMH waardes over het hoofd gezien, pcos, hartvormige baarmoeder en ook het feit dat ik een cronisch ontstoken baarmoeder had (hetgeen innesteling zo goed als onmogelijk maakt). Met andere woorden veel centjes en veel tijd verspeelt daar :roll:

Bij IVM krijg je idd 2x zoveel kansen als IVF, het is te zeggen, per ronde IVF krijg je 2 IVM kansen. Maar de eerste keer telt dubbel. Joyce legde het als volgt uit: als je voor de mutualiteit 6 vakskes hebt krijg je per IVF kans een stempelke in een vakske. Bij IVM krijg je de eerste keer 2 stempels in 2 vakskes en de pogingen daarna zijn wel dubbel. Dus als ik het juist begrepen heb zouden dat er dan 9 moeten zijn.
Misschien heb ik het ook fout verstaan, nogal veel informatie die je te verwerken krijgt op korte tijd hé :D

Vanochtend trouwens opgestaan met mn regels (wakkergeworden van de krampen eigenlijk). lang leve mn warmwaterkruik en de chocolade vandaag :p
Wat mij wel is opgevallen na het stoppen met de utrogestan en de oestrogel: na amper 2 dagen helemaal niet meer zo hard opgeblazen. Hebben jullie daar ook last van?

Vandaag met het CRG gebeld, moet maandag bloed gaan laten trekken en dan gaan ze uitleggen wat ik moet smeren enz voor direct met de frozen ronde te starten.

ALs ik het goed voorheb ben jij dan met je derde ronde bezig?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten