Pco haarverlies



Plaats reactie
Lieselot1993
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 september 2018, 15:36

Pco haarverlies

Bericht door Lieselot1993 » 23 september 2018, 15:44

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en weer niet zeker of ik hier terecht kan maar hier ga ik:
Ik ben 25 jaar en bij een routinecheckup , na de brief die je krijgt het jaar waarin je 25 wordt, werd PCO vastgesteld aan de hand van mijn symptomen en een bloedname waarin een aantal Androgene waarden verhoogd waren. Nu ben ik alleenstaand en heb ik geen plannen om in de toekomst zwanger te worden en werd dit dus verder niet bekeken.
Ik had slechts 1 serieuze relatie en ben altijd weigerachtig geweest tov hormonale anticonceptiepillen en gebruikte in het verleden altijd condooms, wat altijd goed verliep en een fijn anticonceptiemiddel was voor mij. Nu is mijn menstruatie sinds november 2017 slechts om de 6-8 weken en menstrueer ik ook maar 1 dag. Ook heb ik enorm last van haaruitval (allemaal pcosymptomen dus). Ik heb verder geen last van mijn menstruatie, geen krampen ed (vandaar dat ik nooit "de pil" nam). Ik heb ook geen acne of overgewicht. Door de gyneacoloog werd wel voorgesteld om de pil te overwegen om mijn hormonen te balanceren. Nu vraag ik mij af of er hier dames zijn die de pil namen om de symptomen (voornamelijk haaruival voor mij) te bestrijden en of sir kan werken tegen hormonale haaruitval?
Dankejwel! Indien iemand een goeie gyneacoloog regio west vlaanderen weet, is dit ook welkom!

SarahM
Berichten: 74
Lid geworden op: 8 juni 2018, 10:35

Re: Pco haarverlies

Bericht door SarahM » 27 september 2018, 14:39

Hey Lieselot

Ik heb ook PCOS, gediagnosticeerd in maart nadat ik met mijn pil gestopt was in oktober 2017. Sinds een jaar of vier heb ik is mijn haar héél erg uitgedund. Het is niet zozeer dat het met bakken uitviel, maar het is gewoon veel minder geworden. Mijn paardenstaart is een heel stuk dunner, en mijn haar groeit vreselijk traag. Dat is allemaal gebeurd terwijl ik nog aan de pil zat, dus voor mij was het geen oplossing. Nu ik gestopt ben zie ik ook weinig verschil aan mijn haar. De pil had bij mij enkel een grote invloed op mijn (relatief lichte) acné: tijdens mijn pilgebruik was mijn huid perfect gaaf, nu heb ik geregeld puistjes. Vooral langs mijn kaaklijn - typische hormonale acné dus.

Ik ben voor mijn haar ooit nog naar een dermatoloog in het UZ Gent geweest. Die heeft mij Minoxidil voorgeschreven. Ik vond dat nogal een gedoe om dat dagelijks te gebruiken, en ik zag ook weinig resultaat, dus ik ben er vrij snel mee gestopt.

Ik dacht wel dat ze bij PCOS patiënten zonder kinderwens de pil voorschrijven zodat het baarmoederslijmvlies op tijd wordt afgestoten en niet geaccumuleerd wordt, omdat dit anders de kans op kanker verhoogd. Misschien moet je dat wel eens aftoetsen bij je gynaecoloog.
10/2017 - pilstop
03/2018 - diagnose PCOS
03-05/2018 - 3 rondes Clomid (50/100/150 mg), geen resultaat
06/2018 - OI 1 met Menopur (negatief)
08/2018 - OI 2 met Menopur (negatief)
09/2018 - OI 3 met Menopur (zwanger!)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten