Gebruik ovulatietesten



Plaats reactie
Fieke91
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 december 2018, 21:06

Gebruik ovulatietesten

Bericht door Fieke91 » 12 februari 2019, 1:15

Hallo,

Ik vraag me af of hier vrouwen zijn met PCO die ervaring hebben met het gebruiken van ovulatietesten?

Mijn gynaecoloog zei me dat dit verkeerde uitslagen kan geven, maar toch gebruik ik ze om te kijken of ik een eisprong kan vinden.

Zijn ze echt compleet waardeloos bij vrouwen met PCO of kan het toch een hulpmiddel zijn?

Groetjes

Fieke91

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: Gebruik ovulatietesten

Bericht door MenSte » 12 februari 2019, 6:40

Dag Fieke91,

Toen wij begonnen aan onze kinderwens heb ik ook een tijdje ovulatietesten gebruikt. Deze testen toonden echter maand na maand aan dat ik geen vruchtbare dagen had. Mede omwille van deze steeds negatief blijvende testen ben ik naar mijn gynaecoloog gestapt en werd er uiteindelijk PCOS bij mij vastgesteld.

Bij PCOS zijn je hormonale waarden verstoord waardoor je follikels niet goed rijpen en je spontaan moeilijk tot een eisprong komt. Ik denk dus dat je gynaecoloog gelijk heeft en dat de ovulatietesten je niet veel verder gaan helpen, bij mij was dat toch niet het geval.

Indien nodig kan je gynaecoloog je wel helpen met hormonale stimulatie. Je wordt dan opgevolgd en op die manier kan je gynaecoloog duidelijk bepalen wanneer je eisprong er aan komt en je dus vruchtbaar bent. Succes!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten