Clomid - follikelmetingen



Plaats reactie
Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Clomid - follikelmetingen

Bericht door Katy124 » 12 september 2020, 10:27

Beste allemaal

Graag jullie mening over het volgende :wink:

Ik had deze week op cd13 een eerste follikelmeting, er was nog niet veel te zien, het grootste eitje was 11mm. Dus gisteren cd17 terug. Het was ‘slecht’ want het grootste eitje was nu 14mm, dus het was nog veel te klein volgens de gynaecoloog en ik moest er deze maand niet meer op hopen. Ik neem Clomid 100mg en vorige maand had ik met deze dosis een eisprong op dag 19.

Het groeit dus inderdaad trager dan mijn vorige cyclus. Maar er groeit wel iets? Is dat niet een klein beetje goed nieuws? Mijn gynaecoloog focust altijd zo hard op die eisprong op dag 14, zoals in de ‘perfecte’ cyclus. Is de hoop voor deze maand dan echt verloren, ook al springt het ei op pakweg dag 22? Ik wil niet naïef zijn maar het is al zo moeilijk om positief te blijven, ik wil elke kans benutten.

Heeft er iemand al ervaring gehad met dit soort probleem?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door mich75 » 12 september 2020, 13:58

Katy124 schreef:
12 september 2020, 10:27
Beste allemaal

Graag jullie mening over het volgende :wink:

Ik had deze week op cd13 een eerste follikelmeting, er was nog niet veel te zien, het grootste eitje was 11mm. Dus gisteren cd17 terug. Het was ‘slecht’ want het grootste eitje was nu 14mm, dus het was nog veel te klein volgens de gynaecoloog en ik moest er deze maand niet meer op hopen. Ik neem Clomid 100mg en vorige maand had ik met deze dosis een eisprong op dag 19.

Het groeit dus inderdaad trager dan mijn vorige cyclus. Maar er groeit wel iets? Is dat niet een klein beetje goed nieuws? Mijn gynaecoloog focust altijd zo hard op die eisprong op dag 14, zoals in de ‘perfecte’ cyclus. Is de hoop voor deze maand dan echt verloren, ook al springt het ei op pakweg dag 22? Ik wil niet naïef zijn maar het is al zo moeilijk om positief te blijven, ik wil elke kans benutten.

Heeft er iemand al ervaring gehad met dit soort probleem?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Katy
Perfectie bestaat niet ;)

Als je ei op dag 22 springt is het nog altijd mogelijk om zwanger te geraken, hetgeen wel belangrijk is, is dat je luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) voldoende lang is. Als deze te kort is dan kan heeft een bevrucht eitje niet te tijd om in te nestelen, hiervoor kan wel Utrogestan (progesteron) genomen worden.

Ik zou eventueel naar een andere gyn gaan of naar een fertiliteitscentrum als je wil dat er wat schot in de zaak komt, want als je telkens een maand moet overslaan als het niet 'perfect' is, dan kan het nog lang duren.

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door Katy124 » 12 september 2020, 23:22

mich75 schreef:
12 september 2020, 13:58
[quote=Katy124 post_id=359312 time=<a href="tel:1599899248">1599899248</a> user_id=12974]
Beste allemaal

Graag jullie mening over het volgende :wink:

Ik had deze week op cd13 een eerste follikelmeting, er was nog niet veel te zien, het grootste eitje was 11mm. Dus gisteren cd17 terug. Het was ‘slecht’ want het grootste eitje was nu 14mm, dus het was nog veel te klein volgens de gynaecoloog en ik moest er deze maand niet meer op hopen. Ik neem Clomid 100mg en vorige maand had ik met deze dosis een eisprong op dag 19.

Het groeit dus inderdaad trager dan mijn vorige cyclus. Maar er groeit wel iets? Is dat niet een klein beetje goed nieuws? Mijn gynaecoloog focust altijd zo hard op die eisprong op dag 14, zoals in de ‘perfecte’ cyclus. Is de hoop voor deze maand dan echt verloren, ook al springt het ei op pakweg dag 22? Ik wil niet naïef zijn maar het is al zo moeilijk om positief te blijven, ik wil elke kans benutten.

Heeft er iemand al ervaring gehad met dit soort probleem?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Katy
Perfectie bestaat niet ;)

Als je ei op dag 22 springt is het nog altijd mogelijk om zwanger te geraken, hetgeen wel belangrijk is, is dat je luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) voldoende lang is. Als deze te kort is dan kan heeft een bevrucht eitje niet te tijd om in te nestelen, hiervoor kan wel Utrogestan (progesteron) genomen worden.

Ik zou eventueel naar een andere gyn gaan of naar een fertiliteitscentrum als je wil dat er wat schot in de zaak komt, want als je telkens een maand moet overslaan als het niet 'perfect' is, dan kan het nog lang duren.
[/quote]

Bedankt voor je antwoord! Het is inderdaad wat je zegt, elke maand krijg ik het gevoel dat het al mislukt is op voorhand omdat ik voorbij die 14e dag ga...dan is het moeilijk om positief te blijven. Mijn luteale fase is perfect 14 dagen, dus daaraan ligt het al niet. We blijven proberen!
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door Johanna1991 » 13 september 2020, 19:57

Mij hebben ze trouwens ooit gezegd dat als er één dominante follikel is en die wordt groter dan 9 a 10 mm (ik heb er met mijn PCOS altijd velen rond 6, 7 of 8mm), dat je sowieso een eisprong zal hebben. Het kan dan inderdaad een hele late eisprong zijn, maar van zodra eentje "sterk" genoeg is en de andere kleintjes "wegduwt" om te kunnen groeien, kan het toch bijna niet anders dan springen...

Ik ben geen dokter natuurlijk, maar ik zou zeker de hoop nog niet opgeven!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: Clomid - follikelmetingen

Bericht door Katy124 » 14 september 2020, 21:53

Johanna1991 schreef:
13 september 2020, 19:57
Mij hebben ze trouwens ooit gezegd dat als er één dominante follikel is en die wordt groter dan 9 a 10 mm (ik heb er met mijn PCOS altijd velen rond 6, 7 of 8mm), dat je sowieso een eisprong zal hebben. Het kan dan inderdaad een hele late eisprong zijn, maar van zodra eentje "sterk" genoeg is en de andere kleintjes "wegduwt" om te kunnen groeien, kan het toch bijna niet anders dan springen...

Ik ben geen dokter natuurlijk, maar ik zou zeker de hoop nog niet opgeven!
Bedankt voor je reactie! Ik heb er ook standaard vele kleintjes in beide eierstokken zitten...maar 14mm is dus toch niet zo slecht! Beter een late eisprong dan geen eisprong 😅
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten