slaagkansen zwangerschap met PCO?



Tienta
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 november 2008, 18:20

Bericht door Tienta » 5 november 2008, 18:30

Hallo,

Ik ben sinds maart gestopt met de pil, maar mijn maandstonden bleven uit. Ben dan begonnen met chlomyd, na eerste ronde werd ik meteen op hoogste dosis gezet, maar niks hielp. Mijn gyn raadde aan om te beginnen met spuitjes, en verwees me door naar fertiliteitscentrum. Daar ben ik gisteren op consultatie geweest, en kreeg te horen dat een drilling beter is. Weet iemand van jullie waarom sommigen spuitjes krijgen en ze mij zo'n drilling aanraden? Wat is het voordeel van het ene tov het andere?
Ik geraak al dat wachten zo moe, nu gaat er weer meer dan een maand voorbij zonder dat er iets gebeurt...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 15 december 2008, 8:50

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel anderhalf jaar in behandeling met vruchtbaarheidstechniekeen. Bij mij werd ook PCO vastgesteld. Ik heb al een laparoscopie achter de rug, ovariële drilling, Clomid cyclussen, 2x IVF met 4x terugplaatsing.
Steeds weer krijgen we negatief nieuws te verwerken.
Er zijn een mooi aantal follikels, genoeg bevruchte eicellen, goede kwaliteit maar de innesteling wil nooit lukken.
Wij gaan nu overstappen van fertiliteitscentrum, in het intake gesprek zei de nieuwe prof dat mensen met PCO een mindere slaagkans hebben bij IVF.
Weet iemand precies hoe dit zit en hoe dit komt?
Als de eicellen/embryo's goed zijn, zou er toch niets meer van de PCO aandoening in de weg mogen staan?
In hoeverre kan PCO de innesteling beïnvloeden?
Zo veel vragen, ik hoop dat iemand me kan helpen....
Thanks

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 30 juni 2009, 16:54

Dag Sterretje,

Ik heb ook PCO. Mijn lichaam reageert goed op Clomid en ook op Menopur. Ook wanneer ik een koolhydraatarm dieet volg heb ik een vrij regelmatige cyclus. Toen we na een half jaar nog niet zwanger waren zei onze gyn dat dit niet aan PCO kan liggen. Alle andere testen waren positief dus we werden onverklaarbaar subfertiel genoemd. Onze gyn zegt dat PCO niets te maken heeft met innesteling en dergelijke, enkel met het rijpen van de eicel. Ik heb ook gehoord dat na een eerste zwangerschap de PCO soms spontaan verdwijnt. Dit vertelde mijn huisarts die PCO heeft en 3 kinderen. Na haar eerste zwangerschap had zij regelmatige cycli.

Grts Charlotte

Ciska
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 januari 2008, 22:00

Bericht door Ciska » 16 juli 2009, 22:23

hallo,

Ook ik heb (had) PCO.
Ik ben totaal onverwacht zwanger geworden, zonder maandstonden en dus ook zonder te weten dat ik overtijd was.
Ons zoontje is intussen 3 jaar geworden en sedert de bevalling heb ik een regelmatige cyclus.

Sisterdew
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 juni 2008, 21:50

Bericht door Sisterdew » 17 juli 2009, 10:39

Hallo Ciska,

Ik wist niet dat dat kon. Heb ook PCO en spontaan zwanger geraakt, wist ik niet dat ik zwanger was de eerste weken.. .

Hoop dat ik na de bevalling idd ook terug een regelmatige cyclus krijg!

Groetjes!

Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Bericht door Lady-V » 1 augustus 2009, 17:12

Hoi

Ik heb ook al enige tijd een lange cyclus... Heb bloed laten trekken en blijkt dan mijn prolactinegehalte 26 is... Wat toch niet zo hoog is want het moet tussen de 0 en de 25 zitten...
Ik heb nu heel pijnlijke borsten, vooral aan de zijkant, en ben ook misselijk geweest... Heeft iemand hier ervaring mee?

ctje1
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 19:10

Bericht door ctje1 » 2 september 2009, 15:33

Ik heb ook pco. Heb clomid genomen ivm mijn eerste zwangerschap. Tweede kindje is spontaan gekomen.
Nu voor het derde kindjes was mijn cyclus terug niet op gang. Na een miskraam en het verlies van onze baby tijdens de zwangerschap, heb ik terug een cyclus.
Eenmaal de zwanger geweest, loopt alles een tijdje terug vlot.

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 3 november 2009, 17:18

Hoi,

ik lees deze rubriek na een hele tijd nog eens opnieuw en ik zie mezelf er tussen staan toen ik schreef dat ik voor het eerst met Menopur startte.

Dat was in november vorig jaar...
Mijn derde cyclus met Menopur is gelukt en ik ben in januari zwanger geworden!
3 weken geleden ben ik bevallen van een wolk van een dochter!

Geef de moed niét op meisjes!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 8 december 2009, 11:01

Hey allemaal,

Misschien om ook even wat moed te geven: ik heb ook PCO maar ben ondertussen toch al twee keer zwanger geweest. Eentje werd een miskraam en van het tweede ben ik nu net zwanger. Dus zwanger worden met PCO zou wel moeten lukken, nu nog zwanger blijven. Maar dit zou idd niet aan de PCO liggen (miskramen).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten