slaagkansen zwangerschap met PCO?



mama elske
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 oktober 2007, 11:21

slaagkansen zwangerschap met PCO?

Bericht door mama elske » 5 oktober 2007, 13:29

Lieve dames,

Heeft iemand een idee over hoe de slaagkansen zijn op een zwangerschap wanneer je PCO hebt?

Ik ben nu aan de eerste reeks Menopur bezig... Clomid heeft niet geholpen.

Ik heb zoveel angst dat Menopur niet genoeg zal zijn en ik verder stappen moet ondernemen... En als die dan zelfs niet lukken... Ik mag er niet aan denken.

Graag ervaringen over PCO.

Bedankt!

Nes21
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 juli 2007, 12:11

Bericht door Nes21 » 7 oktober 2007, 13:39

Hi Elske,

Zelf heb ik ook PCO, en ik heb een zoontje van 3 jaar via Clomid ... dus je ziet, zeker de hoop niet opgeven hé.

Nu zijn we al effe bezig voor een 2de kindje. Onze eerste ISCI poging is deze week geëindigd in een miskraam.

Maar het is echt wel mogelijk, je moet er blijven in geloven.

Nes

joshy
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 september 2007, 12:59

Bericht door joshy » 18 oktober 2007, 9:38

Hey,

Hier ook een pco-er. Ik ben eind aug geopereerd, een ovariëlle drilling. Omdat clomid niet werkte. Na de ingreep zou ik beter reageren op de medicatie maar dat is dus niet het geval. Al 2X clomid genomen zonder enig resultaat. De volgende stap is menopur. pffff. Wat mij echt beangstigd is dat er al zo veel mogelijke oplossingen zijn aangewend. Wat als het volgende nu ook weer niet lukt?

Een vraagje aan de pco-ers. Ik heb pco maar ben niet te zwaar. Allé ik ben ook niet echt mager maar heb geen overgewicht. Nu had ik ergens gelezen dat pco ook vaak samen gaat met suikerziekte. Ik vroeg dit aan mijn dokter of dit bij ook het geval kon zijn. Maar ze zei dat enkel PCO-ers die zwaar zijn daar mee te kampen hebben. Maar iki ben wel gisteren te weten gekomen van mijn moeder dat in onze familie zeeer veel suikerzieken waren. Dus denk ik toch wel het vermelden waart de volgend keer ik naar het UZA moet niet?

Hoe zit dat bij jullie met insulneresistentie?

***

emi
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 februari 2007, 16:34

Bericht door emi » 11 december 2007, 15:31

hallo ,
Ik heb ook pco, na een paar keer clomid te gebruiken en ik begon te wanhopen bleek ik uiteindelijk toch zwanger te zijn ben ondertussen 27 weken ver en alles gaat supergoed. dus zeker niet wanhopen want het is mogelijk hoor. Mijn zus had ook pco en zij heeft inspuitingen moeten krijgen en ondertussen heeft zij twee gezonde kinderen van 6 en 4 jaar.

veel geluk en moed
Emi

Michu
Berichten: 32
Lid geworden op: 3 juni 2007, 11:40

Bericht door Michu » 12 december 2007, 22:24

Hey, ben ook een pco-er. Ben in het verleden 2x spontaan zwanger geraakt, maar is allebei misgelopen. Na mijn 2de miskraam 8kg bijgekomen en kreeg er met geen stokken meer van af. Via suikertest viel de diagnose insulineresistentie. Woog toen 74kg. Ben gestart met metformax 850 3x per dag en weeg nu 64kg.
Gyne had bij mij dadelijk een vermoeden omdat ik vetophoping heb op de buik
Groetjes, Ann

hippie
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 mei 2008, 20:00

Bericht door hippie » 4 mei 2008, 16:35

Hey

ik heb ook pco, maar mij liet mijn gyneacologe mij verstaan dat IVF de enige keuze was. Misschien ook om dat ik samen ben met een vrouw, dat kan misschien ook.

Nu goed, ik heb geen suikerziekte, maar ik ben op heel korte tijd wel veel bijgekomen. Dat kwam deels door medicatie die ik moest nemen, maar volgens mijn gyneacologe ook door de pco...

Maar eigenlijk zou ik graag wat meer over pco willen weten... Ik heb ook ergens gehoord dat het in verband wordt met baarmoederkanker... wat is daar van aan? Mijn gyneacologe liet me merken dat kon, maar niet zo vaak, zolang ik mijn hormomenpillen maar neem... Maar eerlijk ik ben er niet gerust in...

fem
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:32

Bericht door fem » 10 mei 2008, 21:37

Hoi allemaal,

ik ben ook pco-er. Ik heb net 2 cycli met Clomid achter de rug, maar 2 keer zonder succes. Kreeg de keuze: ovariële drilling of Menopur. De gyn was voorstander van drilling, dus heb ik daarvoor gekozen. Op 21 mei is het zover. Heeft iemand hier dat al laten doen?

Wat die suikerziekte betreft: bij ons zit dat fel in de familie maar ik heb er nog niets over gezegd tegen de gyn. Dacht dat het niet belangrijk was, maar kan dit toch best doen... Ik ben een eeuwige diëter, maar als het er al afgaat, komt het er gewoon terug bij. En het gaat er heel moeilijk af...

Groetjes!

Nessie
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 april 2008, 19:57

PCO

Bericht door Nessie » 13 mei 2008, 17:02

Hey,

Ik ben diabeet en dit sinds drie jaar. Vorig jaar kreeg ik te horen dat ik PCO heb en dat zwanger worden op de natuurlijke manier niet zal lukken.
Ook ik ben niet dik wel een paar kilo bijgekomen door het innemen van de hormonen..
De arts schreef me eerst clomid voor maar dat bracht weinig of geen reactie teweeg. Ben nu bezig met derde poging. Deze maand 28 dagen menopur ingespoten, nog een geluk dat ik dat zelf kan! Nu is het ongeveer 12 dagen geleen dat ik mijn eerste pregnyl spuit heb ingespoten en volgende zaterdag weet ik meer.

Menopur is wel ok, enkel de vele controles en de onzekerheid maken het wat stresserend. Pregnyl daarentegen is een zwangerschapshormoon wat wel invloed heeft op je gemoedstoestand, wat ups en downs.
Ik wens je alvast veel succes en hopelijk ben je snel zwanger.

Groetjes,
Nessie

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 13 september 2008, 11:48

Hey,

mama elske, ik zit in dezelfde situatie als jij.
Clomid werkt ook niet bij mij (PCO'er).
Maandag start ik met mijn eerste Menopur.

Ik heb ook dezelfde onzekerheid. Wat als dàt ook niet werkt?

sandra24
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 september 2008, 13:38

Bericht door sandra24 » 24 september 2008, 13:40

Hoi,

Ik heb ook PCO en ben inmiddels aan de derde ronde Clomid bezig. 2 oktober moet ik terug naar de gyn. Dan zal ik waarschijnlijk ook een sperma onderzoek vragen om zeker te zijn dat daar geen problemen mee zijn.
We zijn al vanaf januari dit jaar bezig om zwanger te worden en de onzekerheid, angst, frustratie, enz. steekt ook de kop op!!!

@leeuwtje: ik ben van Ieper, dus niet ver van Poperinge he! Naar welke gyn ga jij? Geert Page?

Groetjes
Sandra

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 28 oktober 2008, 17:20

Hoi Sandra,

Nee ik ga niet naar Geert Page.
Die man wil ik nooit meer zien, want hij me een jaar aan het lijntje gehouden.
Toen ik eindelijk durfde overstappen naar een andere gyn (Dr. Verhulst van Ieper), werd tenminste al van het eerste bezoek naar me geluisterd en moest mijn man ook al meteen een test doen. Dr. Verhulst heeft mij tot nu toe al veel geholpen, legt alles zéér goed uit, ik heb vertrouwen in hem. Maar Page, sorry, nooit meer.
'k Wil je niet doen schrikken, maar mijn beste vriendin ging ook eerst naar Page, en haar heeft hij wel 2 jaar aan het lijntje gehouden. Heb je al een kijkoperatie gehad?
Nu ja, jij voelt je misschien goed bij hem, zo gaat dat met artsen, de één is content en de ander niet, maar aan mijn lijf komt hij niet meer.
Hopelijk heb jij meer succes!

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 29 oktober 2008, 14:33

Hoi,

ook ik ben PCO'er en sinds een jaar bezig met hormonen. Eerst Clomid, maar geen reactie, ook niet na de drilling. Nu ben ik met Menopur gestart, en bij de controle op dinsdag bleek dat ik spontaan een eisprong had gehad! Dus nu moet ik afwachten hé :)

Maar je ziet: het feit of je al dan niet reageert op Clomid zegt nog niets over de reactie op Menopur. Nu moet ik 3 weken wachten en ondertussen gebruik ik Uterogestan.

Heel veel succes nog allemaal!

Groetjes!

sandra24
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 september 2008, 13:38

Bericht door sandra24 » 29 oktober 2008, 19:46

Hoi,

Intussen ga ik ook niet meer Page, maar wel naar Dr Jan Quintelier uit Ieper. Ik ga niet meer naar Page omdat hij er bijna nooit was! En Quintelier vervangde hem, dus ja, blijf nu gaan naar hem.
Intussen moet mijn vriend morgen een spermastaal indienen en werd er al een 'overlevingstest' van de zaadcellen uitgevoerd. Dus ja, er werden toch al wat testen gedaan.

Wat houdt die kijkoperatie juist in?

Groetjes
Sandra

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 30 oktober 2008, 20:52

Hey Sandra,

Die kijkoperatie, daar voel je dus zelf niets van, aangezien je volledig verdoofd bent.
Maar ze kijken dus of je eierstokken fysisch in orde zijn, of je cystes hebt (en halen die eventueel weg) en of je endometriose hebt (en in welke graad).
Daar komt het op neer.
Je moet dan wel één nachtje in het ziekenhuis blijven.
Persoonlijk ben ik dan nog 2 weken in ziekteverlof geweest omdat ik heel traag herstelde. Ze maken op drie plaatsen een klein sneetje, en die groeiden wel toe, maar traag.
Maar je moet dus helemaal geen schrik hebben van zo'n kijkoperatie.

sandra24
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 september 2008, 13:38

Bericht door sandra24 » 2 november 2008, 13:20

Hallo,

Ik zou het er ook wel voor over hebben om dat te doen. Op den duur zou je alles doen he, als het maar voor een goed doel is! :wink:
Als ik nu mijn regels heb, worden mijn eierstokken ook onderzoek, maar dan via foto's, of ze wel doorgankelijk zijn en zo.

Groetjes
Sandra

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten