pco



Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 20 juni 2009, 22:59

Hey Lady V,
normaal gezien ga je er absoluut geen last/nevenwerkingen hebben van 4x bloed te laten nemen op 1 uur - het enigste vervelende is de prik.
Zoals Loeki zegt, 37 d is nog niet zolang. Als ik me niet vergis is je cyclus pas te lang boven de 40 d.
Ik denk dat je even je echo en labo moet afwachten voor verdere diagnose.

Maar natuurlijk doet dit niks af aan het feit dat je niet zwanger geraakt en nu in onzekerheid leeft :wink: .Je hebt precies al een hele moeilijke weg afgelegd. Ik ga heel erg duimen dat je wat meer zekerheid krijgt.

Trouwens, willen we samen een vermageringstoppicje openen want hier zouden ook heel wat kilo's af moeten :oops:

Nog veel succes en sterkte; probeer er toch maar de moed in te houden en anders kom je hier maar lekker eens zagen - dat doet soms zo'n deugd 8)

Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Bericht door Lady-V » 20 juni 2009, 23:40

Hey Loeki

Had veel liever met beter nieuws afgekomen maar t is nu zo...
Hoe ist met jou trouwens?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 juni 2009, 11:31

Goh afvallen... Als je zes kilo bijkomt op twee maanden, kunnen ze toch best even kijken hoe dat komt ook hé? Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat alleen van "teveel snoepen" is, wel? Misschien is er een op te lossen insulinefactor ergens ofzo...

Mja idd Lady-V tis nu zo maar ja, dat verandert niks aan het feit dat het allemaal weer zo lang DUURT hé! Pfff.

De avonturen van Loeki staan bij "zwanger en bang" tegenwoordig hé. Soms ook wel eens bij "zwanger en blij". Ik mag niet klagen. Zovelen willen in mijn plaats zijn, jij incluis. Mja, nog veel schrik hé, al begint het wat te beteren.

Wanneer mag je gaan voor die bloedprikken? En waarvoor dient dat eigenlijk? Moet je dan ook iets eten ofzo om te zien wat je bloedsuikergehalte doet?

Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Bericht door Lady-V » 21 juni 2009, 12:52

Ja, ik heb al een serieuse weg afgelegd. Ben al bezig van in 2006.

Ik denk dat het een combinatie is van alles. Nu de endometriose weg is, heb ik last met de hormonen, teveel prolactine dat weet ik al maar er is nog veel meer aan de hand.
Mijn cyclus is niet altijd 37 dagen, heb er ook langere van 43 tot 63 dagen gehad. Dus die zijn wel lang he. 37 is een gemiddelde..

Die 6 kilo zijn niet van te snoepen, want ik deed niets anders dan ervoor, had mn beweging enzo nog, nam geen pilletjes waardoor je kan verdikken enzo...
Ik ga gewoon t resultaat van t bloed afwachten, om zeker niets verkeerd te doen met maniacaal op dieet te gaan.
Moet de 2e dag van mn menstruatie gaan bloed trekken, ik weet natuurlijk niet precies wanneer dat is, aangezien de schommelingen van mijn cyclus. Heb het gevoel dat heel mijn hormonenhuishouding overhoop ligt. Dat onderzoek is nodig voor de hormonen na te kijken. Het moet 4 keer omdat ik ook stresshormonen heb en die zouden de eerste keer dan meer kunnen aangeven maar moeten zakken de 2 laatste keren, zodat ze een juist en duidelijk beeld hebben van hoe de echte waarden zijn.

Ga 30 juni naar een vrouw die me gaat helpen om alles beter te relativeren en me beter gaat laten omgaan met de stress.
Heb in het begin van het jaar een depressie gehad en ging naar de psychiater. In het begin is dat goed omdat je dan je hart kunt luchten maar ik had t gevoel dat het niets meer opleverde na een tijdje dus ben ik er maar mee gestopt en ben ik mezelf gaan coachen, wat eigenlijk redelijk goed lukt, want heb het zwanger willen zijn aan de kant kunnen schuiven voor mooie en leuke dingen "die ik nu nog kan doen zonder kinderen". De natuur heeft voor mij anders beslist dan zomaar met de vingers knippen en zwanger zijn. Alles heeft zijn redenen he. ik geloof niet in toeval...
Loeki, ben er zeker van dat alles gaat in orde komen bij jou... Dat kan toch niet anders he, je hebt je leed ook al gehad he... Duimen maar!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 22 juni 2009, 9:45

Ah, de cortisol stress test. Yep, das zoveel keer prikken, al van gehoord. Beetje omstreden ook dacht ik want bij een burn-out zijn die waarden net heel laag (alles op bij wijze van spreken). Maar ja, 't kan maar iets zeggen hé!

Diëten lijkt me nu ook niet zo'n geweldige oplossing, als je al gezond eet... PCO gaat ook samen met gewichtstoename soms hé. Pffff... En dat zou komen omdat de endo weg is, kan dat?

Ja, je hart luchten bij zo'n psy is prima hé, maar uiteindelijk moet je 't zelf oplossen. Het praten helpt wel vind ik, maar tot op een zeker niveau hé. Ze kunnen je dan wel aanzetten met bepaalde dingen iets te doen, maar uiteindelijk ligt het bij jezelf. Maar je kan dat positief bekijken ook vind ik, als het bij jezelf ligt, kan je er ook zelf iets aan doen. Als je maar probeert!

Is dat zo'n relaxatietherapeute? Ben daar ook een keertje geweest voor oefeningen.

Merci voor de duimen maar laten we eerlijk zijn hé, iedereen heeft hier zijn leed al gehad, en jij trouwens meer dan mij. Maja, daar gaan we maar niet over discussiëren. Wat mij betreft is iedereen "aan de beurt"!
Kben daar eerlijk gezegd nog altijd heel bang voor. Dat iedereen inderdaad zijn portie leed moet slikken in het leven en dat het mijne nog lang niet gedaan is. Wie weet wat staat ons nog te wachten, daar denk ik liever niet over na... (kdoe het toch maar liever niet :wink: )

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 23 juni 2009, 22:10

Loeki, wat bedoel je met endo?
Ik dacht dat het overgewicht te wijten was door een tehoog testosteron (waardoor de vetophoping zeer typisch mannelijk is nl thv de buik) en/of door insulineresistentie.

Mss ook maar goed dat we niet weten wat we mogen verwachten in ons leven. Ik vrees dat eens je weet welke angsten, verdriet, pijn en tegenslagen je gaat tegenkomen - de moed zal verdwijnen om alles aan te pakken en de zin van het leven gaat verdwijnen. Ik persoonlijk probeer liever alles op zijn tijd door te maken (hoewel die gedachten van "had ik het maar geweten" ook regelmatig door mijn hoofd spoken).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten