PCO en Menopur



noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 12 juni 2009, 17:01

hoi...

Ik had niet gedacht hier zo snel terug te staan, maar ja, veel dingen heb je niet in de hand... ook dit niet... Ik heb gisterenavond van gynae vernomen dat het vruchtje gestopt is met groeien, net nu ik normaal 7 weken ben... Had totaal geen symptomen die wezen richting miskraam, dus het was een klap in ons gezicht... Vorige keer zag het er op echo nog zo goed uit, en ook mijn hcg lag goed... Volgende week dinsdag volgt de curettage, en dan moet ik mijn lichaam 4 weken rust gunnen, in de hoop dat het nu - na een vroege zwangerschap - uit zichzelf een eicel gaat produceren...
Voorbije nacht en dag waren een hel, dat wens ik niemand toe... we kunnen dus opnieuw beginnen...

Hoe staat het intussen bij jullie?

groetjes, noeka

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 15 juni 2009, 9:38

Oh Noeka, ik vind het zo erg voor je! Ik weet niet wat te zeggen, veel sterkte en dan met nieuwe moed herbeginnen!

Hier nog steeds geen rijpe follikel, ben al 12 dagen aan het spuiten eerst 8x 2 ampules en dan al 3x 2.5 ampules. Vanavond FM en hopelijk al eentje die groter geworden is

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 15 juni 2009, 11:17

Oh Noeka, hoe erg voor je!
Woorden schieten hier tekort, ik hoop dat je het een plaatsje kan geven, en gun je lichaam zeker die rust, want die heeft het nodig.
Ik heb ook de eerste keer een miskraam gehad op 7,5 weken, en toch is het daarna bij ons nog gelukt. Dus zeker niet wanhopen.
Ik wens je heel veel sterkte in de komende weken.
Liefs, Zabbie

Argje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 juni 2009, 12:33

Bericht door Argje » 18 juni 2009, 0:09

Oh Noeka, net nu je zo hoopte; wat een ontgoocheling. heel veel sterkte meid, en rust maar goed en gun jezelf de tijd om te herstellen - zowel fysiek als psychisch.

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 25 juni 2009, 22:07

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Intussen gaat het al weer een pak beter met me! Heb heel veel steun gehad uit mijn omgeving, gelukkig maar... Zoiets alleen verwerken, zou niet te doen zijn...
Een curettage bleek niet nodig, het vruchtje was er vanzelf uitgekomen (toch nog iets dat mijn lichaam zelf kan :? ). Nu denk ik dat ik gisteren een eisprong heb gevoeld, zou dat kunnen, zo snel na een miskraam? Zou mijn eerste spontane eisprong zijn, ik ben benieuwd...

@Veerle: amai, al zoveel spuiten achter de rug... heb je intussen al resultaat?

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 26 juni 2009, 9:33

Hey Noeka,
ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat het zwaar slikken is, zeker omdat we er zoveeeel voor moeten doen, maar dan moet je toch weer doorgaan en eens je dat beebje in je armen zal hebben, zal de miserie vlug vergeten zijn

Te'nslotte dan toch na veel spuiten een rijpe follikel gehad, pregnyl gezet maandag 15 juni, en nu ist afwachten, hoewel ik er niet teveel op hoop...heb trouwens ook geen enkel zwangerschapssymptoom....

Veronique
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 maart 2009, 14:00

Bericht door Veronique » 30 juni 2009, 12:04

Hey veerle, en al nieuws?
Ik ben zondag weer gestart met Fostimon, tweede cyclus, meteen 1,5 ampule. Ik neem aan dat ik vrijdag op controle moet. Hoop dat ik het deze keer wat ontspannender kan aanpakken, vorige keer was ik vrij gestresseerd en zenuwachtig.
groetjes

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 30 juni 2009, 12:38

gisteren zijn mijn :evil: begonnen.... nu gaan we eerst op reis naar Sardinië, in augustus starten we met ronde 3 Menopur

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 2 juli 2009, 22:03

oei Veerle, wat erg!! Laat het maar even los meid, erover tobben helpt niet, en als je tobt, gaat de tijd tot de volgende cyclus veel te traag (heb ik gemerkt!) Geniet nu maar van je vakantie! Ik ga dat ook doen! We vertrekken eind volgende week naar Frankrijk, en ik wil er gewoon even niet mee bezig zijn...
Ben wel blij dat ik niet moet spuiten tijdens mijn verlof. Anders is het moeilijk om het los te laten hé. Aan iedereen hier: een fijne vakantie!! Hopelijk de laatste zonder baby'tje of bol buikje ;-)

liefs,
Noeka

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 24 augustus 2009, 19:41

hoi allemaal,

Het is weeral even geleden!! Allemaal een leuke vakantie gehad? Hoe gaat het bij jullie?? Heeft er al iemand goei nieuws???

Ikzelf ben er niet in geslaagd zelf een eitje te produceren na mijn miskraam, dus ben begin augustus weer begonnen met Menopur. Uiteindelijk 3 eitjes. Zondag weet ik of het gelukt is, maar ik denk dat ik niet zo lang ga kunnen wachten met testen... :) Goooooooh die spanning, om gek van te worden...

groetjes, Noeka

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 25 augustus 2009, 8:33

Dag Noeka,

na mijn verlof zou ik in augustus starten met ronde 3 Menopur, toen bleek dat ik spontaan zwanger was in de vakantieperiode :D ik kon het eerst niet geloven, kheb wel 3 testen gedaan, maar het is dus echt waar :D ik zou nu maximum 8 weken zwanger zijn, donderdag mag ik eindelijk naar de gynaecoloog voor een echo, en normaal zouden we dan al het hartje moeten kunnen horen :D
Zo zie je maar, wonderen kunnen echt gebeuren, ik had nooit gedacht spontaan zwanger te raken na 1 jaar zonder spontane eisprong :D :D :D

Ik hoop dat er bij jou ook vlug een wondertje in je buik mag groeien :) :) :)

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 25 augustus 2009, 22:04

Wauw Veerle, super!!!!! Ik ben echt héél blij voor jou!! Dat is inderdaad een wonder seg, zo spontaan, amai!!! Dat geloof ik dat je dat moeilijk kon geloven... zou mij ook onmogelijk lijken... maar zo zie je maar, het leven blijft verrassen!! Ik duim mee voor een fantastische zwangerschap!! Geniet er maar van!!!

En voor mij blijft het nog even spannend tot dit weekend... Ik laat het je zeker weten!

groetjes,
Noeka

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 28 augustus 2009, 20:08

Hoi Veerle,

Hoe was de eerste echo???

Hier slecht nieuws... Gisterenmorgen had ik een licht positieve zwangerschapstest (ik mega happy!!), maar gisterenmiddag zijn mijn maandstonden er toch doorgekomen. Op een paar uur tijd echt van de ene emotie naar de compleet andere, amai! Onmiddellijk naar gynae gebeld, en 's avonds bloed genomen, maar HCG was maar 12. Vermoedelijk wel bevrucht dus, maar reeds heel vroeg afgebroken... pfffffffffffffffff Ze noemen dat blijkbaar een biochemische zwangerschap. Soit, maandag begin ik opnieuw met Menopur, maar eerst nog eens bloed trekken maandagmorgen want HCG moet terug op 0 staan vooraleer ik kan beginnen... Terug naar af dus. Nu zei gynae dat hij mij volgende keer 2 dagen na de bevruchting wel progesteron zou bijgeven, werkt enigszins ondersteunend... dus hoop ik dat de volgende zwangerschap niet meer afgebroken zal worden...

groetjes, Noeka

Luana
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 mei 2010, 23:32

Bericht door Luana » 3 mei 2010, 23:40

Heykes allemaal,

Na bijna een jaartje clomid en pegnyl, ben ik vandaag mogen starten met menopur.

Heeft iemand enig idee hoeveel kuurtjes je nodig hebt om resultaat te hebben?
moet nu 4 dagen menopur spuiten en vrijdag moet ik bloed laten nemen voor de waarden na te gaan.

Heb thans een aangename ferti-arts maar toch voel ik me vaak in de kou staan. Soms word er zo vanuit gegaan dat je alles maar moet weten.

Xxx

Beertje1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 april 2013, 18:48

Clomid

Bericht door Beertje1985 » 16 april 2013, 18:53

Hallo iedereen,

Ik heb momenteel 4 behandelingen achter de rug met Clomid. De laatste 2 keer zijn geëindigd met cysten. Ik heb dan maar beslist om over de schakelen op menopur via een fertiliteitscentrum, maar daarvoor moet ik 3 maanden wachten!

Zijn er nog mensen die hetzelfde meegemaakt hebben?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten