PCO en Menopur



Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 30 april 2009, 12:56

Veerle, wat vervelend voor je. Ik hoop dat het dan zondag wel in orde zal zijn. Ik moet bij het begin van de kuur altijd 2 ampullen beginnen spuiten. Misschien eens aan je gynaecoloog vragen of hij/zij het nuttig vindt om je Metformine te laten nemen, dat zou de opname van de hormonen bevorderen, vertelde mijn gynae. Ik geef het je maar als hint, je doet ermee wat je wil hè?
Wij zijn nu net een week ver in het proces, dus nog 7 keer slapen en dan mogen we testen. Ik weet alleen niet of ik nog zo lang ga kunnen wachten, mezelf kennende...

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 4 mei 2009, 12:38

Hey Zabbie, als het ooit zo ver komt ga ik ook niet kunnen wachten met testen denk ik :D

Zondag toch beter nieuws, er zijn er een heel aantal aan het groeien, maar volgens de gynae is het goed mogelijk dat er nu eentje het voortouw zal nemen...en anders wordt het een escape-IVF... ik ben al heel content dat er toch beweging inzit... :D

Moet dinsdag al terug voor een echo, amai als je dat allemaal begint op te tellen...we gaan ons blut betalen aan echo's :shock:

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 6 mei 2009, 6:47

Hoi Veerle,

wat was het verdict dinsdag?
Ja, om de 2 dagen naar de gynae, is een dure aangelegenheid hhor! :lol: Ik weet er alles van...
Hier spanning alom: morgen mogen we testen. Langs de ene kant voel ik tekenen van zwangerschap (gespannen borsten en dan vooral 's avonds, steekjes in de onderbuik), langs de andere kant ben ik helemaal niet misselijk, geen eetbuien of zo. Heel dubbel eigenlijk. Misschien is het nog wat vroeg om al vanalles te voelen, maar bij de eerste was dat al na een week.
Ik duim voor je meid, dat het mag lukken!

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 6 mei 2009, 13:04

Dinsdag opnieuw zelfde verdict, vele kleintjes die klaarzitten, maar nog geen grote te zien Pffff.... Moet nu 4 dagen 2 ampules spuiten en dan zondag terug voor echo.

Ik duim voor je :D

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 9 mei 2009, 21:40

Donderdag een test gedaan: negatief, maar geen maandstonden. Gisteren nog steeds niet, maar mocht van gynae geen bloedname laten doen. Vanmiddag dan ineens toch mijn regels, pfffff.
Rotdag vandaag...

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 11 mei 2009, 12:26

Hey,

zondag goed nieuws bij de gynae. Ik heb 1 gegroeide follikel van 13mm, nog een paar dagen bijspuiten en het is zover, joepie :D

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 11 mei 2009, 12:27

zappie, das jammer!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 11 mei 2009, 14:04

Hey Veerle,

das idd goed nieuws, dan mogen jullie binnen een paar dagen ook beginnen oefenen...
Veel succes!

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 13 mei 2009, 20:21

oei Zabbie, jammer voor je!!

Ik reageerde blijkbaar wel op 2 ampullen menopur per dag en had 2 rijpende eitjes uiteindelijk...! Je mag dus blijkbaar nooit de hoop opgeven (iets dat ik intussen toch al wel geleerd heb)! Nu zou ik zaterdag ongesteld moeten worden (2 weken na mijn "vermoedelijke" eisprong door Pregnyl), maar heb sinds vandaag héél licht bruinverlies (alleen als ik naar het toilet ga)... Kan dit een innestelingsbloeding zijn? Normaal heb ik immers mijn regels nogal heftig bij het begin... Och, ik wil ook niet te hard hopen, maar vraag het me toch af... iemand ervaring hiermee? :?

groetjes!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 14 mei 2009, 9:08

Noeka,

dat kan een innestelingsbloeding zijn, hoewel dat normaal meer rozig van kleur is. Heb je al andere symptomen van zwangerschap (moe, vaak plassen)? Het is moeilijk om te wachten tot die 14 dagen voorbij zijn hè, ik heb dat zelf ook altijd. Bruinverlies kan normaal zijn hoor. Als je ongerust bent, mss best even afspraak maken met je gynae. Ik duim in elk geval voor je!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 18 mei 2009, 9:14

Veerle,

hoe is het nu met je? Al Pregnyl gehad? Wanneer mag je testen?
Noeka, hoe zit het bij jou? Weet je al iets meer?
Ikzelf ben vandaag bij de gynae geweest: na 6 dagen spuiten totaal geen verandering te zien, dus nu naar 2 ampoules per dag (ipv 1,5) en vrijdag terug op controle. Ook papier meegekregen ter ondertekening voor IUI. Straks om 18 uur afspraak bij de accupuncturist, ik hoop dat hij me kan helpen.

noeka
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2009, 22:57

Bericht door noeka » 18 mei 2009, 21:38

hoi Zabbie,

Ik duim mee voor jou meid!!!
Ik denk dat mijn bloeding van vorige week toch een innestelingsbloeding moet geweest zijn (was inderdaad bruin/roos), want ik ben hoogstwaarschijnlijk zwanger... Ik kan het zelf maar amper geloven, en ben "heel voorzichtig positief", want mijn hcg waarde was donderdag maar 35 (2 dagen voor mijn NOD). Ik was naar de dokter geweest omdat ik een heel licht streepje zag op de zwangerschapstest van 't Kruidvat (hoewel ik nog niet overtijd was). De dokter zei dat die 35 nog niet echt een zwangerschap bevestigt, maar aangezien ik gisteren opnieuw een urinetest deed en nu een duidelijk streepje zag, denk ik wel dat ik kan zeggen dat ik zwanger ben... Soit, ik moet vrijdag opnieuw een bloedtest laten doen, en ik hoop ècht dat mijn hcg al flink gestegen is... Zou wel straf zijn, is immers nog maar de 2e eisprong van heel mijn leven (en ben intussen 27) :-)...

groetjes,
noeka

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 19 mei 2009, 7:45

Hoi Noeka,

proficiat zeg! Je ziet het hè, 1 goed eitje is genoeg. Ik duim echt voor je dat je HCG goed gestegen zal zijn en dat je ten volle mag gaan genieten van je zwangerschap.
Ik ben gisteren bij de accupuncturist geweest en volgens hem is mijn vrouwelijke energie te laag en heb ik dus geen warm nestje om een eitje in te laten nestelen. Maar hij zei wel dat hij me kon helpen.

veerle28
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 november 2008, 12:49

Bericht door veerle28 » 19 mei 2009, 13:38

Hoi,

vorige woensdag eindelijk een rijpe follikel van 19 mm, dus s'avonds pregnyl gespoten en ons huiswerk gemaakt natuurlijk :) en nu afwachten hé.... de 29ste ga ik een testje doen, das dan 2 weken na de eisprong. Ik vraag me af of je nu al iets moet/kan voelen of niet, ik heb wel pijnlijke tepels, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk van de pregnyl, en ik heb nu en dan ook wel steekjes in mijn onderbuik...

amai noeka, das schitterend nieuws!
dit is onze 1ste eisprong en aan de ene kant ben ik heel ongeduldig, maar aan de andere kant ben ik ook heel blij met de twee weekjes rust die we nu hebben, want op de duur is dat wel zwaar als je zoveel naar de gynae moeten gaan...

toy toy toy ik duim voor jullie en mezelf :lol:

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 20 mei 2009, 14:47

Hallo,

ik denk dat een week vrij snel is om al iets te voelen Veerle, omdat het 5 tot 7 dagen duurt vooraleer het eitje in je baarmoeder zit, en je pas daarna HCG hormoon begint aan te maken. Maar alles kan natuurlijk. Ik wens je in ieder geval heel veel succes.
Hopelijk krijgen wij vrijdag ook goed nieuws en kunnen we naar de IUI.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten