Recente diagnose van PCO.



Lesley
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 oktober 2009, 7:57

Bericht door Lesley » 26 februari 2010, 8:00

Hallo iedereen,

Ik moet sebiet voor de 1e maal mn pregnylspuit laten zetten. Ben wel nieuwsgierig, vind het best spannend. En dan morgenavond een 'romantische' avond maken. Met wel eerst voetbal enzo, maarja. Hoop dat ik er niet te veel last ga van hebben, van die spuit. Heb nu al last van clomid, blijkbaar zien de mensen het zelfs :? Ach ja, tis (hopelijk) voor een goede zaak.

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM
Lesley: 24,5jaar: 3 x cyclocur, 1e maal clomid, 26/02 pregnyl

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 26 februari 2010, 10:16

Hey Lesley,

Zet jij de spuit zelf of laat je hem zetten? Ik heb hem zelf gezet met behulp van mijn vriend en heb er niet al te veel last van gehad. Buiten dan de zwangerschapssymptonen (misselijk, moe,...).
Succes zaterdagavond!

Lesley
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 oktober 2009, 7:57

Bericht door Lesley » 26 februari 2010, 13:07

Ik moest naar de gyneacoloog om een echo te laten pakken en normaal die spuit te zetten. Die echo was trouwens niet goed :? Had 2 eitjes, maar het grootste was maar 10.2 mm (op dag 14). Dus nu moet ik wachten tot dinsdag om die spuit te zetten. Mn schoonmoeder gaat da doen, die is bejaardenverpleegster. Maar hij zei al da ik ni te veel moest hopen op resultaat deze maand :( Ach ja volgende keer beter zeker.

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 26 februari 2010, 13:36

Hey Lesley,


Nog niet al te hard wanhopen, ik denk dat ik op dag 14 ook maar iets van 10 mm had of zelfs minder en daarna op dag 18 ineens eentje van 17mm. Ik was ook steeds gewapend met mijn pregnylspuit naar de gyne geweest en 3 keer zonder resultaat.

Dus misschien bij jou ook? Hopelijk mag je dinsdag spuiten!

Lesley
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 oktober 2009, 7:57

Bericht door Lesley » 26 februari 2010, 14:11

Ik mag ze sowieso gewoon dinsdag zetten, ik moet niet terug naar de gynea. En dan woensdagavond klussen he :wink: Maar ja, volgende maand dan zien. Heb wel een beetje schrik voor overstimulatie :?

vero81
Berichten: 39
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 23:34

Bericht door vero81 » 27 februari 2010, 22:23

@Tine: ik kan best begrijpen dat je niet veel zin hebt om met een nieuw programma te beginnen. Hoewel ik moet bekennen dat spuitjes wel beter zijn dan pillen: veel minder bijwerkingen en ok, het doet raar om je zelf een spuit te zetten, maar uiteindelijk went het wel.
Ik hoop dat alles zich vlot hersteld, zodat je toch naar iets kunt uitkijken. Maar ook ik en mijn man denken er veel over na waar onze grens ligt. zouden we IVF ooit in overweging nemen en welke invloed hebben die hormonen op ons? Ik las toch ook al over een vergrote kans op eierstokkanker...
@jessie: laat je van kortbij opvolgen door je gyn of fertiliteitsdokter. Dan weet je perfect hoe je systeem reageert op de clomid.
@Koala: al nieuws?
@Lesley: ga je dan niet terug naar gyn? hopelijk is er een follikeltje gegroeid. dat wordt een drukke week volgende week... :)

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM
Lesley: 24,5jaar: 3 x cyclocur, 1e maal clomid, 26/02 pregnyl

vero81
Berichten: 39
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 23:34

Bericht door vero81 » 27 februari 2010, 22:24

@Tine: ik kan best begrijpen dat je niet veel zin hebt om met een nieuw programma te beginnen. Hoewel ik moet bekennen dat spuitjes wel beter zijn dan pillen: veel minder bijwerkingen en ok, het doet raar om je zelf een spuit te zetten, maar uiteindelijk went het wel.
Ik hoop dat alles zich vlot hersteld, zodat je toch naar iets kunt uitkijken. Maar ook ik en mijn man denken er veel over na waar onze grens ligt. zouden we IVF ooit in overweging nemen en welke invloed hebben die hormonen op ons? Ik las toch ook al over een vergrote kans op eierstokkanker...
@jessie: laat je van kortbij opvolgen door je gyn of fertiliteitsdokter. Dan weet je perfect hoe je systeem reageert op de clomid.
@Koala: al nieuws?
@Lesley: ga je dan niet terug naar gyn? hopelijk is er een follikeltje gegroeid. dat wordt een drukke week volgende week... :)

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM
Lesley: 24,5jaar: 3 x cyclocur, 1e maal clomid, 26/02 pregnyl

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 1 maart 2010, 12:25

Nog geen nieuws. Net gebeld naar de gyn. Ik moet deze namiddag naar ziekenhuis voor bloedname en dan mag ik deze avond bellen voor de resultaten.

En nu ben ik echt wel zenuwachtig aan het worden. Ik wil wel hopen maar ik durf nog niet goed. Ze zei zelf ook: "ja, je had wel een onregelmatige cyclus natuurlijk". Dus ja, afwachten maar he! Vanavond weet ik meer!!

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, ma 01/3 bloedname, resultaat?????
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM
Lesley: 24,5jaar: 3 x cyclocur, 1e maal clomid, 26/02 pregnyl

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 1 maart 2010, 20:06

Ik heb ook weer nieuws maar geen goed nieuws! :cry: :cry:
Mijn bloedwaarden waren dus niet goed, er is blijkbaar niet veel gebeurd deze maand, terwijl de bloedwaarden na de Clomid echt wel goed waren. En nog altijd geen MS. En dus moet ik woensdag opnieuw beginnen met Clomid en 11 maart moet ik dan weer terug op controle.

Op dit moment ben ik echt wel serieus teleurgesteld, ik had er al mijn twijfels over maar ja die MS bleven maar uit en dan begin je toch te hopen he! Dus ik blijf hier ook nog een tijdje!

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, woe 03/3 2e cyclus clomid/pregny, controle 11/3
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM
Lesley: 24,5jaar: 3 x cyclocur, 1e maal clomid, 26/02 pregnyl

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 1 maart 2010, 20:09

Hi An,

sorry.. zo erg voor jou. Het is heel erg normaal dat je begint te hopen. Heel heel rot voor je..

Mag jij met Clomid beginnen voor je je regels gehad hebt? Ik heb altijd eerst de pil of Duphaston moeten nemen.

In ieder geval: wees maar eens goed triest, dat mag zeker. Probeer daarna met positieve gedachten aan je nieuwe ronde te beginnen. Het zal er wel eens van komen! Je geraakt nog wel uit dit clubje! :)

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 1 maart 2010, 20:35

hey Tine,


Ja, dat is nu net het rare. Ik heb 5 dagen duphaston genomen en de vorige keren had ik dan altijd mijn MS na 5 dagen en nu komen ze totaal niet door. Dus ik snap er even niks meer van. Ik zal dat allemaal eens moeten vragen aan de gyn als ik terug op controle ga.

En hoe gaat het met jou?

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 1 maart 2010, 20:39

hey An, hoe lang precies is jouw laatste pilletje Duphaston geleden? De eerste keer dat ik het nam (7 pilletjes) heeft het 13 dagen geduurd ik mijn ms kreeg. De 2e keer heb ik er 10 moeten nemen en dan was het veel korter. Maar klaarblijkelijk zijn mijn hormonen niveau's zo laag dat er weinig te verwachten valt van mijn eigen lichaam.. *zucht*

Bij mij nog steeds slecht nieuws: afgelopen dond op bloed controle. >6 weken na mijn mk is mijn HCG nog steeds positief. Ik moet dus afwachten tot het volledig 0 is om terug te mogen starten met de Clomid + spuitjes. Het kan naart schijnt nog wel eventjes duren, want het daalt zeer traag.

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 1 maart 2010, 21:26

Tine, zo jammer voor jou dat zo traag gaat. Hopelijk is het einde in zicht en kan je weer van start met de behandelingen.

Het is echt bizar bij mij. Ik neem nu al 6 maanden duphaston en dan was het 5 dagen erna MS. En nu met de combinatie clomid/pregnyl is mijn lichaam precies het noorden kwijt. Ik heb mijn laatste pilleke 2 weken geleden de maandag genomen.

jessie
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 februari 2010, 21:29

Bericht door jessie » 1 maart 2010, 21:33

vandaag moest ik dus op controle bij de gyn.

ik mocht deze maand mijn dosis clomid verhogen maar dat was eigenlijk niet zo'n goed idee .

de gyn heeft een echo gedaan en er waren 5 follikels met als gevolg dat ik deze week eigenlijk niet mag vrijen omdat ik anders kans maak op een 5-ling.

pffff ik weet echt niet meer wat denken.tzal dus deze maand weeral niets worden.

het word me soms toch effe teveel.

als ik mijn maanstonden heb moet ik de gyn terugbellen voor een afspraak omdat hij dan wilt controleren of alle follikels weg zijn.

hij heeft me wel al gezegd dat het kan zijn dat ik veel pijn ga hebben als ik mijn ovulatie heb.maar als de pijn te ondraaglijk word moet ik hem contacteren.

dus ja deze maand word het weeral niets .

grtjs

www.baby-hoop.com
http://baby-hoop.skynetblogs.be/

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 1 maart 2010, 22:29

Ai Jessica,

dat is indd geen goed nieuws.. en overstimulatie is geen lachtertje.. ik ben daar veel zieker van geweest dan ik effectief zwanger was. Ik ben nu een redelijk straffe madam -humhum al zeg ik het zelf-, maar die symptomen hebben mij toch ziek thuis van t werk doen blijven -was nog niet voorgevallen voorheen. Eindeloos misselijk was ik. Nog nooit meegemaakt. Bij mij waren het maar 3 eitjes die groot waren.

Toch maar opletten deze periode ivm vrijen. Ik ben na mijn overstimulatie zwanger geworden, daarna mk gehad en heb nu nog steeds naweeen erdoor. Vertrouw maar op je gynae en doe wat die zegt..

En een hoe hoge dosis heb je ingenomen? want 5 is écht wel straf veel. Wist je van tevoren dat de dosis te hoog zou geweest zijn?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten