Recente diagnose van PCO.



Plaats reactie
jessie
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 februari 2010, 21:29

Bericht door jessie » 25 februari 2010, 12:52

hallo ik ben jessica 24 jaar .
we zijn al 2 jaar bezig om zwanger te raken.
een jaartje geleden is er pco bij mij vastgesteld en neem nu ook al een paar maanden clomid en metformine.
tot nu toe nog steeds niets.
vorige maand heb ik mijn vriend eindelijk kunnen overtuigen om zijn zaad te laten testen
wat echt niet plezant was voor hem maar ben blij dat hij het gedaan heeft.
de resultaten zijn niet wauw zei de gyn maar wel goed genoeg
nu moeten we 1 maart terug om te zien welke stappen we verder gaan ondernemen.

groetjes jessica

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 25 februari 2010, 13:00

Hi Jessica,

welkom in ons clubje. Niemand zit hier vrijwillig maar we vinden wel steun bij elkaar, zo in't zelfde schuitje. Hopelijk hoef je hier niet te lang te zijn.

Je zegt dat je al een paar maanden Clomid neemt, maar zonder succes. Wil dit zeggen dat er op follikelcontrole nooit reactie gezien is? Welke dosis moet je nemen? Hoeveel rondes heb je al moeten doorstaan?

groetjes!!

jessie
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 februari 2010, 21:29

Bericht door jessie » 25 februari 2010, 13:08

TineVR schreef:Hi Jessica,

welkom in ons clubje. Niemand zit hier vrijwillig maar we vinden wel steun bij elkaar, zo in't zelfde schuitje. Hopelijk hoef je hier niet te lang te zijn.

Je zegt dat je al een paar maanden Clomid neemt, maar zonder succes. Wil dit zeggen dat er op follikelcontrole nooit reactie gezien is? Welke dosis moet je nemen? Hoeveel rondes heb je al moeten doorstaan?

groetjes!!
Hey Tine dankje :)
ik bedoel zonder succes omdat ik nog steeds niet zwanger ben :(
clomid werkt goed bij mij ik heb follikels :)
ik heb 6 maanden clomid genomen met dan een stop periode en nu ben ik weer aan men 3 de maand maar mijn dosis is nu 100 mg ipv 50 mg.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 25 februari 2010, 14:27

Hey Jessie,

Welkom in het PCO-clubje, alhoewel je hier liever niet zou zitten denk ik :? Maar hier helpen we je er wel door hoor!

Ik snap niet goed waarom je gynaecoloog de dosis verhoogt als je op een lage dosis wel reageert... Ik vraag mij dit af omdat ik hetzelfde heb voorgehad. Ik reageerde goed op 50mg en raakte maar niet zwanger. Uiteindelijk zijn we naar een fertiliteitscentrum geweest en daar hebben we ICSI moeten doen.
Ga jij naar een gewone gynaecoloog of naar een fertiliteitsarts?

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

jessie
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 februari 2010, 21:29

Bericht door jessie » 25 februari 2010, 16:21

hey cassyke ,
euhm eigenlijk omdat ik dat zelf heb gevraagd.
maar het is maar de eerste keer deze maand dat ik 100 mg neem.
ik heb eigenlijk een slechte periode achter de rug en ben niet regelmatig op controle geweest bij de gyn.
daarmee dat ik nu 1 maart ga gaan om te zien wat we uiteindelijk gaan doen.
ik ga dus bij de gyn , we zijn enkel naar uz brussel geweest om het zaad van mijn vriend te laten testen.
groetjes jessie

http://www.baby-hoop.com

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 25 februari 2010, 18:04

@Jessie, ook van mij van harte welkom bij ons PCO clubke!

Toch goed dat je vriend ook zijn staal heeft laten testen, zo weet je toch dat je niet voor niets al die hormonen inneemt he! Mijn vriend heeft dat ook laten doen voor we aan clomid en dergelijke begonnen.

Veel succes de eerste maart!

Bij mij voorlopig niet veel nieuws te melden, MS zijn er nog altijd niet. Dus nog altijd tot wachten tot maandag

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 25 februari 2010, 18:15

Hey An: heb je geen test meer gedaan? Kan je jouw nieuwsgierigheid bedwingen? Straffe madam!!

@Jessica: wanneer was je begonnen met Clomid deze keer, wanneer weet je meer?

jessie
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 februari 2010, 21:29

Bericht door jessie » 25 februari 2010, 18:32

@koala :
thx koala :)
ja normaal moest mijn vriend zich eerder laten testen maar hij schaamde zich echt.
ik begrijp het wel maar daarmee dat het zo lang heeft geduurd.
ik hoop dat ik 1 maart eindelijk weet wat we dan gaan doen en ik vraag me af of door mijn clomid te verhogen deze maand er misschien toch een kans is ...
we zien wel
wanneer moet je normaal je ms krijgen?.ben je al overtijd?

@tineVR :
bedoel je welke dag deze maand?
als je dat bedoeld dan was mijn laatste nod op 14/02 en ben clomid gestart de 18de.
grtjs

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 25 februari 2010, 18:42

@Tine, nee ik heb nog geen test gedaan. Misschien morgen toch nog maar eens komen. Ik ben weer aan het hopen maar durf me er nog niet al te hard over te verheugen want ja als het dan toch niet is.

@Jessie; weet het eigenlijk niet zo goed. Ik moet ook duphaston nemen en normaal gezien krijg ik 5 dagen erna mijn MS, dat was normaal gezien zaterdag en nog altijd niks. Ik heb maandag een test gedaan maar die was negatief. En nu moet ik van de gyn wachten tot maandag en als er dan nog geen MS, dan gaat ze mijn bloedwaarden testen.

vero81
Berichten: 39
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 23:34

Bericht door vero81 » 25 februari 2010, 19:51

Hoi nieuwe leden en anciens,

Ook ik blijf gewoon verder sukkelen. Mijn eerste cyclus met Menopur is gestart. Ben zaterdag om mijn begindosis geweest naar de ziekenhuisapotheek. Heb vantweekend weer een echt baal-weekend gehad. huilbuien en depri... nu er terug bovenop.
Waarom gaan jullie naar een fertiliteitsarts en niet naar gyneacoloog? stuurt de gyn jullie zelf door of is dit op eigen initiatief? ik ben bij gyn.
@alle menopur-gebruikers: waar zetten jullie liefst je spuit? wat is het minst pijnlijk? ik heb telkens een rood plekje op mijn buik. jullie ook? ik zet ze alleen maar in buik, omdat ik daar toch een goe penske heb om vast te pakken (toch nog een voordeel aan een buikje :D )

@Ann, ik vind je verhaal ook heel merkwaardig. De gyn gaat er dus gewoon van uit dat de pillen niet werken? waarom ben je niet op follikelmeting geweest?
Duphaston moest ik ook alleen maar nemen als er geen eisprong was. Heb je de pregnyl zelf gezet dan?
@jessie: je wordt steeds minder gevoelig voor de clomid. misschien daarom dat ze de dosis verhoogt heeft nu? afwachten en van kortbij opvolgen!
@Tine: waarom moet je nu die pil nemen? mijn beste vriendin heeft ook rond 20 januari een miskraam gehad en heeft 2 weken geleden al gewoon haar regels gekregen. Zij neemt wel niets.
ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Repelsteeltje, 27j, Clomid,pregnul,utro,KID1, 25/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 25 februari 2010, 20:00

Hi Vero,

lang verhaal, maar na > 6 weken na mijn spontane miskraam is mijn HCG nog steeds positief. Er moet dus nog een stukje achter gebleven zijn, nochtans was mijn baarmoeder 'leeg' vlak erna. Een maand na mjin mk bleek er alsnog toch nog 'iets' te zitten -was zichtbaar op de echo-, vermoedelijk is dat nu de oorzaak van die HCG. We hebben eventjes gevreesd voor een 2e, buitenbaarmoederlijke zwangerschap -die dus ook gevaar opleverde voor mijzelf-. De gynae wil geen curretage doen omdat die meer kwaad zou doen dan goed. Tot zo lang moet ik een zware pil nemen om alle hormonen 'plat te leggen'.

Ik weet niet goed hoeveel langer en hoeveel cycli ik dit nog aankan. Ik begin er al aan te denken om er allemaal mee te stoppen... ik weet het allemaal niet meer.

Ik ga nu bij een fertiliteitsarts omdat mijn oorspronkelijke gyneacoloog het te moeilijk te regelen vond. Ik reageer ofwel helemaal niet (100mg) ofwel teveel (150mg, heel erg overstimulatie). Ik moet dus veel meer op controle kunnen gaan en had nu moeten beginnen met de spuitjes. Maar dat zit er nu dus totaal niet in voor de komende tijd..

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 25 februari 2010, 20:04

Hier was er vanochtend niet veel te bespeuren. Een 5tal ienieminie follikeltjes. Mja, k zal maar geloven dat dag 10 nog wat vroeg was en dat de Clomid toch zijn werk doet (ik betrouw die pilletjes echt voor geen haar).
Zaterdag nieuwe meting, hopelijk is er dan iets meer te zien.

Koala, dat moet echt een vreselijke periode zijn, al dat gewacht. Wij blijven lustig verder duimen hé.

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM

jessie
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 februari 2010, 21:29

Bericht door jessie » 26 februari 2010, 2:14

@koala : ik duim voor je meid :)
ik hoop op een goed teken...

@Repelsteeltje :
waarom vertrouw je die pillen niet als ik dat mag vragen.

@vero81
hey vero wat bedoel je van kortbij volgen?

groetjes

http://www.baby-hoop.com
http://baby-hoop.skynetblogs.be/

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 26 februari 2010, 7:36

@Vero: geen idee waarom ik die duphaston toch moet innemen. In dat opzicht vertrouw ik nog volledig op mijn gyn (ik zit ook nog altijd bij gyn maar ze heeft blijkbaar ook ervaring als fertiliteitsarts).
Ik zet mijn pregnylspuit zelf, ook in mijn buikje. En dat doet even pijn maar daarna voel ik er niks van. Ik moet er wel maar eentje zetten.

@Repelsteeltje, zeker nog niet wanhopen op dag 10 hoor. Ik had toen ook nog niks. Ik heb maar bij dag 18 een follikel van 17 mm, daarvoor was er nooit iets te zien.

@Tine, jij hebt echt wel pech he! Hopelijk werkt die zware pil snel en kan je weer met een behandeling beginnen (al brengt dat natuurlijk ook weer emoties met zich mee, want verdorie die hormonen, ze kunnen toch rare dingen doen he). Ik duim alvast voor je tot 10 maart wanneer je terug moet.

En nu ga ik een dagske werken en mijn gedachten proberen te verzetten :?
En dan nog een weekend me bezig houden. Voor iedereen een goed en ontspannend weekend gewenst!!!!

Lesley
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 oktober 2009, 7:57

Bericht door Lesley » 26 februari 2010, 8:00

Hallo iedereen,

Ik moet sebiet voor de 1e maal mn pregnylspuit laten zetten. Ben wel nieuwsgierig, vind het best spannend. En dan morgenavond een 'romantische' avond maken. Met wel eerst voetbal enzo, maarja. Hoop dat ik er niet te veel last ga van hebben, van die spuit. Heb nu al last van clomid, blijkbaar zien de mensen het zelfs :? Ach ja, tis (hopelijk) voor een goede zaak.

ons lijstje:
TineVR, 29 jaar: microgynon pil, controle bezoek gynae: 10 maart
Koala, 34 jaar: 1e ronde Clomid/pregnyl, wachten tot ma, dan nieuwe afspraak voor bloedwaarden
Repelsteeltje, 27j, Clomid50,pregnul,utro,KID1, 27/2 FM
Vero81: 28 jaar, 3x clomid/glucophage/pregnyl, ovariële drilling, 3x clomid/pregnyl/glucophage, 1x menopur 26/02: FM
Lesley: 24,5jaar: 3 x cyclocur, 1e maal clomid, 26/02 pregnyl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten