Weg met de kilo's en hop met de eisprong! :)



Plaats reactie
TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Weg met de kilo's en hop met de eisprong! :)

Bericht door TineVR » 3 november 2009, 19:04

Dames,

zoals jullie zeker meegedeeld is door de gyneo of je hebt het bij info over PCO gelezen, wordt PCO dikwijls in verband gebracht met extra kilo's. Nu kan je een perfect normale BMI hebben, het is vooral het zwemband-vet dat naart schijnt heel slecht is. Bij yours truly van hetzelfde laken een broek.

Zijn er nog onder jullie die zich daarin herkennen en een paar kilo's moeten afvallen? Ik ben van plan te starten met Weight Watchers-punten te tellen, zijn er nog onder jullie die dat doen?

Misschien staan we samen sterker als we elkaar kunnen motiveren?

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 3 november 2009, 20:47

Hey Tine,

Ge weet het he, ik ben ook van de partij! :D
Hopelijk geraken we dat stom buikje kwijt he :wink:

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

dagmar
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 juli 2009, 14:14

Bericht door dagmar » 4 november 2009, 17:31

Dus,een slechte eisprong zou te maken kunnen hebben met te dik te zijn?
Echt?
Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies komt? groetjes Dagmar...

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 4 november 2009, 20:22

Hi Dagmar,

Ik heb het hier enkel over PCO, voor andere oorzaken van onvruchtbaarheid weet ik het niet.

Heel nuttige info heb ik hier http://www.pcos.be/drupal/node/4/#O gevonden. Er staat dat de BMI, en daarnaast de distributie van het vet van belang is.

Op een andere pagina van die site staat dat overgewicht een de symptomatologie sterk negatief kan beïnvloeden, en dat afvallen aangewezen is: http://www.pcos.be/drupal/node/7/#O

Alles hangt natuurlijk af van het aantal overtollige kilos, neem ik aan.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 5 november 2009, 18:43

Hey Dagmar,

Zoals Tine zegt, dit is enkel bij PCO-patiënten (dat we weten toch :wink:).
Eigenlijk is het de PCO dat het overgewicht veroorzaakt. Een storing in de hormonenbalans kan je doen verdikken. Door deze storing ontstaat er ook een soort onvruchtbaarheid.
Maar het zou kunnen dat dit bij andere vruchtbaarheidsproblemen ook voorkomt he...

Greet
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

vero81
Berichten: 39
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 23:34

Bericht door vero81 » 5 november 2009, 21:30

Hoi lotgenoten,

Ook ik heb PCO en ben enkele maanden geleden begonnen met een dieet onder begeleiding van een diëtiste.
Ondertussen ben ik 5 kilo af en staat mijn BMI op 29.
op je voeding letten en bewegen heeft inderdaad een positieve invloed op je pco!
Ik heb ook vroeger weightwatchers geprobeerd! mét resultaat: -12 kg op enkele maanden tijd. Maar spijtig genoeg ben ik met de jaren terug bijgekomen met dan nog wat kilo's erbovenop.

Dus ook voor mij geen chips, frietjes, ijsjes en chocolade!
toi toi toi
Vero

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 6 november 2009, 13:25

Hey Vero!

Je hebt er inderdaad ook last van. Pfff dat is zo stom he, en dat er mensen zijn die zomaar kunnen eten zonder bij te komen. Ben daar eerlijk gezegd een beetje jaloers op :oops: Als ik iets eet dan komt dat er direct bij in gewicht :roll:

Dat vermageren dat is het moeilijkste van heel de zaak! :twisted:

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 16 november 2009, 18:57

Mijn verhaal is ook eentje van kilo's.
Ik heb PCO en (in lichte mate) endometriose.
Mijn gynaecoloog zei me dat overgewicht nooit een oorzaak van vruchtbaarheidsproblemen is, maar dat het zeker een invloed kan hebben op het al of niet aanslaan van een behandeling.
Ik ben daarna 19 kilo afgevallen.
In januari 2009 ben ik via Weight Watchers en veel beweging aan mijn streefgewicht geraakt. Toeval of niet? Ik weet het nog steeds niet, maar diezelfde maand bleek ik - eindelijk - zwanger. Ik ben vijf weken geleden bevallen van ons dochtertje.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 19 november 2009, 22:20

Hey Leeuwtje,

Alvast een dikke proficiat meisje!!!! En hoe noemt het dochtertje? Vind dat altijd leuk om die kindernaampjes te weten :D geeft ons inspiratie he :wink: alhoewel die bij ons eigenlijk al gekozen zijn :oops:
Hopelijk kunnen wij je opvolgen!!!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 18 december 2009, 13:56

Weet je welk dieet vaak wordt aangeraden bij vrouwen met PCO: een koolhydraatarm dieet. Toeval of niet. De twee keren dat ik min of meer zoveel mogelijk koolhydraten liet vallen werd ik zwanger. Ik heb nochthans helemaal geen overgewicht BMI 19 maar ook de fertiliteitsarts vertelde me dat ik een appeltype ben en dat dat vet op de buik dus niet zo goed is. Hij vertelde ook dat ik beter geen kilo's verlies tenzij alleen op mijne buik. Goed ja ik heb het dieet telkens niet veel langer dan een maand volgehouden hoor.
Atkins is daar een voorbeeld van (kan ik niet heel lang volhouden want dan mag je geen boterhammen meer eten).

Ik dacht dat het buikvet ook wat had te maken met de aanmaak van testosteron. En testosteron wil je natuurlijk niet teveel hebben als je zwanger wilt worden...

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 21 december 2009, 10:59

Weet er iemand toevallig een goede website met recepten voor koolhydraat-arme maaltijden? Ik vind dat precies niet zo gemakkelijk om brood/cornflakes te vervangen als ontbijt bv

Weet er iemand of het Montignac dieet een goed idee is voor een PCO'er?

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 23 december 2009, 12:40

een goeie website weet ik niet direct. Maar het ontbijt met brood/cornflakes kan je goed vervangen met yoghurt en fruit en tegenwoordig kan je zelf ook lekkere smoothies maken. Die smaken super als ontbijt.

En daar vind je genoeg recepten van op het internet. Ik probeer wat kilo's kwijt te geraken via de Weight watchers methode, maar ik vrees voor de feestdagen! En nu met die laparoscopie heb ik natuurlijk vooral gerust en gegeten en niet zoveel bewogen, dus die kilo's zullen er nu eerder bij komen dan eraf gaan. Ik zal dus maar goed skiën! :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten