PCO verdwijnt na eerste zwangerschap???



Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

PCO verdwijnt na eerste zwangerschap???

Bericht door Charlotte2009 » 6 november 2009, 12:01

Hallo,

Ik heb een vraagje voor mensen die de diagnose PCO kregen en daarna zwanger werden. Hadden jullie nog PCO nadat jullie bevallen waren van jullie kindje? En in dezelfde mate? Mijn huisarts heeft zelf PCO en zei dat deze aandoening vaak spontaan verdwijnt nadat je zwanger bent geweest. Mijn gynaecoloog zei echter iets anders... Ervaringen?

Groetjes Charlotte

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 6 november 2009, 12:27

Hey Charlotte,

Mijn gyn (fertiliteitsarts) zei dat PCO idd een stoornis is die plots kan komen en ook opnieuw kan verdwijnen. Hij zei dat de meeste vrouwen er mee te kampen hebben op het moment dat ze een kinderwens hebben en eens die kinderwens vervuld is, bestaat de kans dat PCO effectief verdwijnt. Want het is een stoornis in je hormoonhuishouding dus ergens wel logisch dat dit kan veranderen door bijv. een zwangerschap zou ik denken. Hopelijk heb je hiermee een antwoord op je vraag.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 6 november 2009, 13:11

Hey Charlotte,

Ik denk ook wel dat het kan verdwijnen. Zoals Fien zegt het is een verstoring in de hormoonhuishouding. Na een zwangerschap kunnen je hormonale waarden sterk wisselen van voor de zwangerschap. Dus volgens mij: waarom niet?

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 7 november 2009, 15:59

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal het weten te zeggen als er iets verandert na de bevalling.

Groetjes Charlotte

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 7 november 2009, 17:47

Graag gedaan hoor!
Proficiat en veel succes voor de bevalling!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 14 december 2009, 8:56

bij een miskraam na 3 maanden verdween pco niet bij mij ... Maar dit kan natuurlijk bij iedereen verschillend zijn. Misschien dat het na een voldragen zwangerschap wel kan hoor!
Laatst gewijzigd door Emmake op 22 oktober 2010, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

sybe
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 april 2008, 14:42

Bericht door sybe » 23 december 2009, 13:35

Ik vrees dat ik er toch ook nog last van heb hoor.
Ben nu 7 maand geleden bevallen. Ons zoontje is er gekomen na een behandeling met clomid en pregnyl.
Ik geef wel nog borstvoeding, dus dat heeft ook weer een effect op je cyclus.
In januari ga ik een nieuwe afspraak maken voor weer een behandeling te starten. Dan weet ik meer.
Al denk ik dat de plots terugkerende acne, geen goed teken is. :(

Groetjes

mimilasouris
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 januari 2010, 23:08

Bericht door mimilasouris » 9 maart 2010, 11:15

Hoi,
Ik heb ook PCO syndroom en ben 7 jaar geleden na Clomid zwanger geworden. Mijn zoontje zit intussen al in het eerste leerjaar.

Intussen proberen we al een jaar voor een tweede, en ook met Clomid lukt het nu niet meer. Mijn PCO is dus toegenomen na mijn bevalling. Mijn huisarts en gyneacoloog hadden me ook verteld dat ik "wellicht" spontaan zou zwanger worden. Niet dus.

Ach, we zien wel....

groetjes,
mimi

ctje1
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 19:10

Bericht door ctje1 » 16 maart 2010, 12:54

Ik word na een zwangerschap wel makkelijker terug zwanger, alleen als die volgende zwangerschap relatief snel na de vorige volgt. Dit omdat mijn cyclus dan terug op gang is.
Maar dat valt dan wel terug stil.

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 16 maart 2010, 14:54

hallo,

ben uiteindelijk ook wel vlug weer zwanger geworden na de miskraam (na 3 pogingen), maar wel nog steeds met menopur!

cara
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 maart 2009, 7:38

Bericht door cara » 16 maart 2010, 15:39

Ik heb geen PCO, maar heb wel veel symptomen die erop lijken. Mijn gyn had gezegd dat ik na een zwangerschap misschien terug een eigen cyclus zou krijgen, de fertiliteitsarts dacht dat dit niet zou gebeuren.
Nu ben ik in januari op 18 weken bevallen.
Veertien dagen geleden moest ik op controle bij de gyn en ik had verwacht weer te moeten starten met spuiten. Alleen zat er een gerijpte eicel klaar. Nu zijn gisteren mijn maandstonden doorgekomen en is het gewoon hopen dat ik nu weer een eicel kan laten rijpen. In dat geval is er kans dat ik vanaf nu inderdaad een gewone cyclus zal krijgen. Anders is het weer de mallemolen in. Maar in elk geval, het gebeurt dus soms dat je cyclus zich herstelt.

Duifke
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 12:00

Bericht door Duifke » 13 augustus 2010, 14:21

Hallo allemaal,

mijj werd inderdaad ook verteld dat er een kleine kans is dat na een zwangerschap PCO kan verdwijnen.
Maar helaas, mijn dochtertje is 2 jaar en we zitten al weer sinds december in de mallemolen om weer zwanger te worden. De zwangerschap die we in januari hadden na een IUI behandeling liep in maart stuk en sindsdien is er weinig veranderd.
Mijn bloedwaarden geven weinig tot geen verandering aan met 4 jaar geleden toen we voor het eerst in het ziekenhuis terecht kwamen.

Ik wens jullie veel succes!!

Groetjes, Bianca

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 13 augustus 2010, 21:07

Hallo allemaal,

Ik heb hier zelf de vraag gezet of je, met PCO, na een zwangerschap wel terug een normale cyclus zou hebben. Mijn huisarts dacht van wel, mijn fertiliteitsarts dacht van niet. Nu ben ik 6 maanden geleden bevallen. Ik heb nog altijd geen maandstonden (heb wel tot 5.5 maand borstvoeding gegeven). Ik vrees dus dat ik ook nu geen normale cyclus zal hebben. Langs de ene kant vind ik het momenteel wel gemakkelijk om geen maandstonden te hebben (toch een klein voordeeltje :) Langs de andere kant vind ik het wel jammer dat een volgende zwangerschap waarschijnlijk ook niet op een spontane manier zal gaan....

Groetjes Charlotte

Duifke
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 augustus 2010, 12:00

Bericht door Duifke » 14 augustus 2010, 22:45

Hoi Charlotte,

Door de borstvoeding blijven je regels ook weg.
Ik kreeg ze pas zo'n 11 maanden na de bevalling. Mijn dochtertje heeft zo'n jaar borstvoeding gehad, 'n half jaar bijna volledig en daarna ben ik gaan afbouwen. Vanaf 9 maanden kreeg ze alleen nog 's ochtends borstvoeding en dat werd steeds minder. 3 dagen naar haar eerste verjaardag wilde ze zelf niet meer aan de borst.
Borstvoeding vertraagt het krijgen van de regels dus wel.
Destijds vond ik dat van de ene kant ook wel erg fijn, maar doordat ik PCO heb was ik toch ook wel benieuwd of de regels vanzelf weer zouden komen. Gelukkig wel, al duurde mijn cyclus in het begin wel erg lang (6 a 7 weken).

Het komt uiteindelijk toch wel, geef je lichaam de tijd om te herstellen en op orde te komen. Men zegt 9 maanden zwanger is 9 maanden ontzwangeren, zeker met borstvoeding klopt dat.
Succes!!

Groetjes, Bianca

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 15 augustus 2010, 17:52

Dag duifke,

Merci voor je antwoord. Ik maak me momenteel nog niet zoveel zorgen, maar net zoals jij toen ben ook ik nu heel benieuwd naar hoe het zal zijn. Spannend, maar ik wacht rustig af. Groetjes Charlotte

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast