PCO verdwijnt na eerste zwangerschap???



Magalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 februari 2007, 12:16

Bericht door Magalie » 30 augustus 2010, 14:56

Hallo,

Ik heb/had ook PCO en ben na verschillende IUI's, IVF, ovariële drilling en uiteindelijk terug IUI's zwanger geraakt van onze kindjes.

Na de bevalling heb ik een jaar terug de pil genomen en toen onze kindjes 1 jaar waren ben ik terug met de pil gestopt. Nu ben ik 1,5 jaar pilvrij en ik zit nu op een cyclus van ongeveer 35 dagen :D . Ik heb in die anderhalf jaar uitschieters gehad van 70, 65 en 42 dagen, maar de rest schommelde rond de 35 dagen. Niet slecht dus.

Volgende week ga ik terug naar de gyne en wil ik van hem wel eens zien/horen hoe m'n eierstokken eruit zien. Wij denken immers aan een derde :wink: .

Maar het vraagt dus heel wat tijd :roll: .

Veel succes,

Magalie

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 3 september 2010, 17:50

Dag Magalie,

Mag ik vragen of je dan snel terug zwanger was nadat je stopte met de pil? Ik weet niet wat voor een Pco'er best is terug aan de pil of de natuur zijn gang laten gaan? De pil regelt je cylcus toch weer en mijn gynaecoloog zei dat je onmiddellijk na het stoppen met de pil het meeste kans maakt om zwanger te geraken. Wij willen op termijn wel een tweede kindje maar weet ni zo goed of ik nu terug aan de pil ga of niet...

Magalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 februari 2007, 12:16

Bericht door Magalie » 3 september 2010, 22:02

Hallo Charlotte,

Ik ben na onze tweeling nog niet terug zwanger geworden. Na de geboorte wilde ik in geen geval het risico lopen om terug zwanger te raken, dus ben ik maar terug met de pil gestart. Maar na een jaar had ik er echt genoeg van. Ik werd echt gek van al die hormonen! Ook was ik na dat jaar ook wel heel nieuwsgierig of de zwangerschap en/of de ovariële drilling een effect hadden gehad op de PCO. Dat was dus de reden dat ik met de pil gestopt ben. En nu nog eens 1,5 jaar verder beginnen we stilaan aan een brusje te denken.

Ik ben dus heel benieuwd hoe mijn eierstokken er volgende week gaan uitzien bij de gyne en hoop dat we een kans maken om het op een natuurlijke manier te proberen deze keer.

Groetjes,

Magalie

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 22 oktober 2010, 14:59

ctje1 schreef:Ik word na een zwangerschap wel makkelijker terug zwanger, alleen als die volgende zwangerschap relatief snel na de vorige volgt. Dit omdat mijn cyclus dan terug op gang is.
Maar dat valt dan wel terug stil.
Vraagje: Gaf jij borstvoeding dan? Zou dit hierop een positief effect hebben denk je?

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 12 november 2010, 11:43

Ook ik lijk terug een cylclus te hebben. Nog maar 2 keer mijn maandstonden gehad, maar er zat maar 30 dagen tussen. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Misschien wordt cyclus weer langer en langer naarmate de tijd verstrijkt?

Magalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 februari 2007, 12:16

Bericht door Magalie » 29 november 2010, 15:44

Wilde hier toch even komen melden dat wij intussen terug aan de behandelingen zijn begonnen. De PCO zat er jammer genoeg nog steeds.

Vandaag terug eerste IUI gehad na 5 dagen Clomid (1 pilletje) en 2 pilletjes Progynova.

Veel succes aan de andere PCO'ers!

Groetjes,

Magalie

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 1 december 2010, 9:55

Vraagje: zijn jullie terug gestart met anticonceptie na de zwangerschap? Ik zie dat precies echt niet zitten. We willen immers een tweede, en nu 'de pil' nemen, lijkt me zo onnatuurlijk .....

Magalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 februari 2007, 12:16

Bericht door Magalie » 1 december 2010, 10:20

Ik ben na de geboorte van onze kindjes toch na 6 weken terug gestart met de pil. Dit heb ik 1 jaar gedaan en dan was ik al zo zot geworden van die hormonen, dat we nog 1,5 jaar enkel het condoom gebruikt hebben.

Wij wilden echt niet het risico nemen om toch zwanger te worden zo lang we niet zeker waren of we echt wel een derde kindje wilden.

Groetjes,

Magalie

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 3 december 2010, 15:47

Ja, dat begrijp ik goed!
Maar wij zouden eigenlijk wel een tweede willen, en er hoeft niet teveel tussen te zijn ...
Eerst herstellen natuurlijk, want had keizersnede.
Maar dan dacht ik stilaan terug met acu te beginnen om al eens te kijken of ik een cyclus zou hebben. Anders kom ik er nooit achter of het misschien 'natuurlijk' zou lukken ditmaal ...

Magalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 februari 2007, 12:16

Bericht door Magalie » 4 december 2010, 22:21

Dat was bij mij ook een bijkomende reden om na dat jaar te stoppen met de pil. Ik was zo nieuwsgierig of ik een soort cyclus zou krijgen. Die kreeg ik wel, maar blijkbaar was het geen echte. Na opvolging van de laatste twee maanden blijkt dat ik wel een soort cyclus heb, maar dat de pco er nog steeds is en dat die ervoor zorgt dat mijn hormonen nog altijd de soep indraaien. In die 2 opgevolgde cycli bleek dat ik gewoon geen eisprong deed natuurlijk. Dus ja, dan kan je wel natuurlijk proberen zei de fertiliteitsarts, maar hoe lang ga je dat volhouden? Zodoende zijn wij dan maar terug gestart.

Ik wens je in ieder geval succes dat het bij jou niet zo hoeft te zijn. Een ex-collega van me met pco is wel na een halfjaar natuurlijk zwanger geworden van haar tweede.

Magalie

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 5 februari 2011, 15:38

Hallo,

Ik wilde jullie even laten weten dat ik weinig last heb gehad van PCO. Tot mijn verbazing ben ik 10 maanden na mijn bevalling spontaan zwanger. Dit was de eerste maand dat we geen voorbehoedsmiddelen meer hadden gebruikt. Nu moet ik zeggen dat het toch wel even slikken was. Ik wist dat het in theorie kon, maar had er eigenlijk weinig geloof aan gehecht. Bij 1ste kindje zijn we 1.5 jaar bezig geweest waarvan 1 jaar met hormoonbehandeling. We wilden niet te veel tijd tussen 2 kindjes, maar 19 maanden vind ik wel erg weinig. Enfin, ben ook wel blij dat ik geen hormoonbehandelingen meer hoef te ondergaan. En je ziet: de wonderen zijn de wereld niet uit!

Groetjes Charlotte

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 6 februari 2011, 15:56

Hallo!

Ik heb nu voor het eerst terug mijn regels. Ongeveer 3 maanden na de bevalling. Wel maar 1 week borstvoeding kunnen geven ... Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu verder zal verlopen!

Groetjes

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 12 februari 2011, 14:44

Dag Emmake,

Wilde je even laten weten dat ik na de eerste keer dat we gestopt zijn met anticonceptie zwanger ben van ons tweede kindje. Naar mijn gevoel een beetje te vroeg, maar ben wel blij hoor. ik wil gewoon maar even zeggen, het risico/de kans dat je onmiddellijk zwanger bent bestaat dus neem dit goed in overweging in het al dan niet beginnen met anticonceptie. Grtjs Charlotte

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 15 juli 2011, 14:44

Waauw! Wat een schitterend nieuws!
Ondertussen is de regelmatige cyclus verdwenen en is de PCO er weer helemaal. We zijn dus maar weer begonnen met de pil, en in september willen we er weer 'invliegen' :) Hopelijk met evengoed nieuws als jullie dan! Proficiat!!!

ml2861
Berichten: 152
Lid geworden op: 7 september 2011, 11:18

Bericht door ml2861 » 16 september 2011, 9:42

hoi

bij mij na 2 zwangerschappen nog geen verbetering; en zelfs na mijn 2de geen pil meer gepakt en ben nooit zwanger geweest. heb wel regelmatig mijn regels gekregen tot een paar maand geleden :( . Net nu we toch nog voor een derde wilde gaan. maw.: nu bezig met clomid en pregnyl.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten