PCO verdwijnt na eerste zwangerschap???



sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 16 september 2011, 13:39

Bij mij was de PCO ook niet verdwenen na de eerste zwangerschap. Ik heb een 3-tal maanden de minipil genomen en dan een jaar niets meer om te zien of de natuur een verrassing voor ons had. Toen ben ik terug met behandelingen gestart en na 7 maanden was ik zwanger.
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik na de geboorte van ons tweede kindje wil doen.

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 6 oktober 2011, 17:05

Wel, ik ben uiteindelijk na de eerste poging al weer zwanger (na het stoppen met de pil en terug gestart met Menopur)...
Er is dus toch duidelijk een verschil te merken bij mij!!!
Nu maar hopen dat het geen miskraam wordt (zoals de eerste keer ...) het worden weer bange weken.

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 6 oktober 2011, 17:06

Charlotte2009 schreef:Dag Magalie,

Mag ik vragen of je dan snel terug zwanger was nadat je stopte met de pil? Ik weet niet wat voor een Pco'er best is terug aan de pil of de natuur zijn gang laten gaan? De pil regelt je cylcus toch weer en mijn gynaecoloog zei dat je onmiddellijk na het stoppen met de pil het meeste kans maakt om zwanger te geraken. Wij willen op termijn wel een tweede kindje maar weet ni zo goed of ik nu terug aan de pil ga of niet...
--> Bij mij klopte dit dus!!!

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 20 november 2011, 21:26

Hallo dames,

ik heb een hele tijd meegeschreven op het 'verdwaalde ooievaar-forum' omdat ook ik PCO heb.
Had geen cyclussen en dus uiteindelijk na IVF zwanger geworden van een tweeling (1 IVF-meisje, 1 spontaan meisje :-) )
Nu had ik na de bevalling (op 1 januari worden ze al 2...) weer geen cyclussen meer. Er zijn dan ook traantjes gevloeid toen ik in september plots spontaan m'n regels kreeg en nog groter was de vreugde na 29 dagen, toen ze er weer waren! Maar nu, op dag 30 nog niks... Daar gaat m'n hoop weer... Maar wat moet ik nu doen?
Ik ben nog niet 'actief' bezig met een 3de, maar door dit mee te maken ben ik nu zo benieuwd of het op een dag een keer zo zou lukken... We gebruiken geen anticonceptie, want dat vind ik dan ook weer een beetje raar. Spontaan zwanger worden zou nooit ongelegen komen ;-)
Zou ik nu nog eens naar de fertiliteitsarts gaan? Want wat moet ik dan zeggen? We zijn er nog niet mee bezig, maar ik ben gewoon benieuwd of het er nog is?

Groetjes,
Fem

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 20 november 2011, 21:32

Fempie: ik heb in de periode dat ik met de pil gestopt was, maar nog niet begonnen met een behandeling, ook eens 2 'normale' cycli gehad. Ik dacht toen ook dat ik er vanaf was, maar helaas.
Kan je niet naar je gewone gyne voor een controle-echo?

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 24 november 2011, 21:19

Vreemd, ik had al een antwoord teruggeschreven, maar het staat er niet bij. Zeker iets misgelopen...
Mijn 'gewone' gyn is tevens m'n fertiliteitsarts. Dus denk dat ik inderdaad maar eens een afspraak ga maken...
In elk geval nog steeds niets te bespeuren, dus zal m'n hoop op een cyclus maar weer opbergen...

Elisabeth07
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 november 2011, 21:22

Bericht door Elisabeth07 » 29 november 2011, 21:33

Bij de na-controle van ons eerste kindje 2,5 jaar geleden zei de gynaecoloog "tja, tegen dat jullie een tweede willen, kom dan maar op tijd langs".

En toch vond ik het logisch klinken dat een cyclus zich spontaan zou kunnen herstellen na een 1e zwangerschap. En we hebben daar dus op gegokt.

Na 2 borstvoeding ben ik gestart met de minipil maar daaraan merkte ik al dat ik terug een natuurlijke cyclus had. Dus snel gestopt en gegokt: veel verbaasde blikken toen ik even later vertelde dat er een tweede op komst was.

Uiteindelijk zit er 14 maanden leeftijdsverschil tussen onze kinderen. Niet veel dus,maar dat vinden we helemaal geen nadeel, in tegendeel: altijd een speelkameraadje in de buurt :D

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 30 november 2011, 8:19

Wauw Elisabeth, super voor jullie!!

Zelf heb ik na onze meisjes (tweeling) geen cyclus meer gehad. Dan eventjes pil genomen om te zien of ik zo de boel kon resetten. 1 keer cyclus gehad van 29 dagen, en ondertussen ben ik anderhalve week 'overtijd' (lees: waarschijnlijk was het een eenmalige cyclus...)
Ik heb nog geen test gedaan omdat ik ergens gewoon het gevoel heb dat het allemaal niet heeft mogen zijn... Dat ik geen cyclus heb.

Een 3de kindje is meer dan welkom, maar ik heb nog niet de moed om naar de gyn te stappen... Dus als het zo lukt zou dat mooi zijn!

In elk geval denk ik toch dat ik me eens aan een testje ga moeten wagen, om de onzekerheid uit de weg te ruimen...

Groetjes,
Fempie

leisje
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011, 12:04

Bericht door leisje » 6 december 2011, 9:46

Ook hier is de PCO niet verdwenen na mijn zwangerschap (dochtertje van 1 jaar is er gekomen met clomid). Nu blijkt Clomid niet aan te slaan, en moet ik aan de slag met Menopur en Pregnyl. Ik had het heel graag anders gezien...

umm_nora
Berichten: 129
Lid geworden op: 3 december 2010, 18:54

Bericht door umm_nora » 12 december 2011, 12:07

zoals je kunt lezen, verschilt het echt wel van persoon tot persoon. ik heb ook zware pco en mijn dochtertje van 3 is er gekomen door stimulatie met clomid. Toen mijn dochter bijna 1 jaar was wilden we voor een 2de gaan ... en we zijn nog altijd bezig! dus je ziet, het is niet verbeterd, integendeel, het is nog erger geworden. Heb 5 iui's gehad, zonder resultaat, 1ste ivf zwanger maar miskraam op 7 weken en binnenkort starten we met de terugplaatsing van embryo.

aan iedereen veel succes

pistache
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010, 18:41

Bericht door pistache » 12 december 2011, 21:40

Ik wil hier toch ook eventjes reageren... ik heb een kindje van dit voorjaar. Ze is er gekomen na een jaar behandelen + miskraam. Ik heb een lichte vorm van PCO (geen spontane eisprong, geen uitwendige symptomen) en ons kleintje is er gekomen met Clomid en Menopur stimulatie. Voor we probeerden zwanger worden heb ik een jaar de pil genomen, daarvoor een spiraal. Toen ik het spiraaltje had, had ik klokslag mijn ms. Maar vreemd genoeg toen we begin 2008 aan een kindje wouden beginnen en met de pil stopten was dit niet het geval. Ik kreeg geen cylus en mijn eierstokken bleken de typische kralenkans te vertonen.

Ik heb wree hard zitten hopen dat die regelmatige cyclus zou terugkomen na mijn zwangerschap en bevalling. Maar dit was niet het geval. Ik ben ondertussen 3 maand bezig voor een 2e en ondanks dat er 5 eitjes gesprongen zijn lukt het opnieuw niet gemakkelijk. Heel vreemd toch.

Hoe ver zitten jullie in je pogingen voor een 2e? Aan het behandelen?

umm_nora
Berichten: 129
Lid geworden op: 3 december 2010, 18:54

Bericht door umm_nora » 13 december 2011, 10:23

@ pistache, wij gaan in jan of feb beginnen aan terugplaatsing van cryo. ik heb er maar 2 in de vriezer dus hopelijk ontdooien ze goed.

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 18 december 2011, 23:12

Wij hebben niks meer in de vriezer, dus voor ons zou het helemaal opnieuw beginnen.
Ik kreeg echter 'goed' nieuws.
Vorige week vrijdag ging ik naar de gyn omdat ik niet goed wist wat er aan het gebeuren (of niet aan het gebeuren) was. Na echo dacht ze te zien dat ik net een eisprong had gehad. Na bloedname was ze daar vrij zeker van, en ik moest afwachten: ofwel kwamen m'n regels door, ofwel moest ik testen. En ik wist dat ik met beiden blij zou zijn :-) En vrijdag zijn ze weer doorgekomen, dus, ik heb net een 2de cyclus gehad! 1 van 29 dagen, de volgende van een 54 dagen, maar het was er één :-)

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 30 december 2011, 18:12

Elisabeth07 schreef:Bij de na-controle van ons eerste kindje 2,5 jaar geleden zei de gynaecoloog "tja, tegen dat jullie een tweede willen, kom dan maar op tijd langs".

En toch vond ik het logisch klinken dat een cyclus zich spontaan zou kunnen herstellen na een 1e zwangerschap. En we hebben daar dus op gegokt.

Na 2 borstvoeding ben ik gestart met de minipil maar daaraan merkte ik al dat ik terug een natuurlijke cyclus had. Dus snel gestopt en gegokt: veel verbaasde blikken toen ik even later vertelde dat er een tweede op komst was.

Uiteindelijk zit er 14 maanden leeftijdsverschil tussen onze kinderen. Niet veel dus,maar dat vinden we helemaal geen nadeel, in tegendeel: altijd een speelkameraadje in de buurt :D

Hé, wat grappig. Hier dus hetzelfde verhaal. Tussen onze kindjes zitten maar 18 maanden. Was ook vanaf eerste keer 'prijs' en ook enorm geschrokken (dito omgeving). Het kan dus zeker!

fempie1
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 oktober 2008, 14:28

Bericht door fempie1 » 30 december 2011, 18:22

Wat leuk om te lezen :-)

Wij hebben nu beslist om voor een 3de te gaan. (De eerste 2 zijn gezellig samen gekomen ;-)) Gewapend met een hele hoop ovulatietests uiteraard, want de cyclussen zijn toch nog grillig!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten