wat als menopur niet werkt?



Plaats reactie
molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

wat als menopur niet werkt?

Bericht door molly27 » 1 december 2009, 14:33

Hallo dames!

Ik schrijf al een tijdje mee bij ‘IUI bonheiden’. Nu ik zit met een probleem en ik wil ook graag weten of iemand van jullie dit al heeft meegemaakt. Ik schets kort even mijn situatie.

Ik ben 27jaar en mijn man is 29j. Wij zijn 10 jaar samen en al ruim 4 jaar aan het proberen om onze grootste wens in vervulling te laten gaan, nl kindjes. Maar dit lukt niet al te best.
Ik heb PCO en mijn man zijn sperma is niet al te best (op het randje tss IUI en IVF) maar volgens de Gynaecoloog proberen we toch beter nog 3 beurten IUI. Na de eerste schok zijn we vol goede moed begonnen aan de spuitjes menopur. Na 21 spuiten en aan een dubbele dosis te zitten krijg ik buiten een grote eierstok en heel veel kleine eitjes geen enkele reactie op de medicatie. We moeten stoppen met spuiten en starten met pilletjes om de ms op te wekken. Daarna wil ze het proberen met 3 pilletjes clomid per dag maar ik had niet het gevoel dat ze denkt dat dit de oplossing zal brengen. Ik heb dit vroeger al eens gebruikt zonder resultaat (1 pilletje per dag). Als ik haar vroeg wat het plan is als dit niet werkt heeft ze mij geen antwoord gegeven, daarom richt ik mij tot jullie. Hebben jullie hier ervaring mee of kennen jullie iemand die dit heeft meegemaakt? Ik ben echt dringend aan het zoeken naar eventueel verdere stappen die we kunenn nemen want anders verlies ik snel de moed! Kan iemand mij helpen?

Styx
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juli 2009, 23:06

Bericht door Styx » 1 december 2009, 22:05

Hoi molly,

mss moet je clomid slikken en meteen daarop menopur spuiten. Momenteel is dat de kuur waarmee ze mijn eierstokken proberen wakker te schudden(ook ik reageer niet (meer) op dubbele dosissen menopur). Clomid werkt op de hersenen en menopur rechtstreeks op de eierstokken, vandaar dat ze die combinatie als laatste middel uitproberen alvorens IVF te starten.
Bij IVF wordt je eigen hormoonhuishouding uitgeschakeld en volledig kunstmatig opgebouwd.
Er zijn dus zeker nog oplossingen, niet opgeven meid!

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Bericht door molly27 » 2 december 2009, 8:48

Hey styx,

bedankt voor je antwoord. ik deze mogelijkheid eens voorleggen aan de gyn. en hopelijk gaat ze akkoord om dit eens te proberen. Waar ben jij in behandeling?

groetjes,

Molly

Styx
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juli 2009, 23:06

Bericht door Styx » 2 december 2009, 9:44

Hoi molly,

ik ben in behandeling in AZ St-Lucas te Gent.
'k Hoop dat er voor jou snel duidelijkheid in de behandelingswijze komt.
Veel succes nog!

grtz,
Styx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten