Duphaston



Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 16 februari 2010, 18:28

Jeeeeej, mijn :twisted: zijn doorgekomen! hiphoi hoeree.

Bedankt lijfke denk ik heel de tijd :lol:

Haha, mijn man zei daarnet toen ik hem belde om het vreugdevolle nieuws te melden "ik denk dat ge de eerste vrouw zijt die zijn man belt om te zeggen dat ze haar regels heeft gekregen" :lol: Ik denk dat ik ook nog nooit zo content ben geweest.

Clomid, here I come :roll:

(aan iedereen hier, bedankt voor alle tips en jullie ook nog veel succes!)

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 16 februari 2010, 18:57

Hé repelsteeltje!

Wat goed! Ik herken het wel...had 9-10m geen regels, toen dankzij duphaston kwamen ze door! Ik was zo blij, het betekent nu ook een nieuwe start voor jullie hè! Sindsdien geen regels meer...want na 1ste kuur clomid zwanger!

Geniet ervan en laat je maar lekker verwennen door je partner :P :twisted:

Toitoi,

XX

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 16 februari 2010, 20:53

Hehe,

Heerlijk he. 9-10 maand geen regels heb ik nooit gehad. Mijn record stond op 86 dagen :)

Inderdaad, een nieuwe start. Voordien hebben we nooit een kans gehad (al wisten we dat toen niet). Dus ja, we zijn opgetogen (ik moet mezelf wel heel de tijd blijven zeggen dat het niet wil zeggen dat ik daarom over een dikke maand zwanger zal zijn, want dat lijk ik even te vergeten, dat het niet perse van de eerste keer zal lukken)

Het ventje is niet thuis vanavond, maar mijn glaasje wijn smaakt heerlijk :wink:

Doei,

Repelsteeltje

Emmake
Berichten: 443
Lid geworden op: 4 december 2009, 12:02

Bericht door Emmake » 21 februari 2010, 19:26

Hallo,

Vraagje; wat is duphaston eigenlijk? Wat doet het precies? Is dit een soort van 'pil'?

Bedankt voor het antwoord!

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 22 februari 2010, 21:34

@Repelsteeltje, super super nieuws! Welkom bij het clomidclubke

@Emmake, duphaston zorgt ervoor dat je weer een normale cyclus krijgt. In combinatie met metformine krijg ik nu weer maandelijks mijn MS ipv slechts 3-4 per jaar.

Eerste ronde van Clomid en pregnyl hebben net een negatieve test opgeleverd bij mij, dus het is weer wachten op die MS om weer opnieuw te beginnen. Hatelijk zijn wel die zwangerschapssymptonen waardoor je altijd gaat hopen.

Veel succes iedereen!

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 1 maart 2010, 20:36

Ik heb ook weer nieuws maar geen goed nieuws!
Mijn bloedwaarden waren dus niet goed, er is blijkbaar niet veel gebeurd deze maand, terwijl de bloedwaarden na de Clomid echt wel goed waren. En nog altijd geen MS. En dus moet ik woensdag opnieuw beginnen met Clomid en 11 maart moet ik dan weer terug op controle.

Op dit moment ben ik echt wel serieus teleurgesteld, ik had er al mijn twijfels over maar ja die MS bleven maar uit en dan begin je toch te hopen he!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 8 maart 2010, 11:08

Hey Koala,

Sorry, k lees je berichtje nu pas. Ik kom niet zoveel meer in het PCO topic piepen, vandaar.

Dikke knuf meid. k Zou der ook zot van worden. Ook al weet je dat je niet mag hopen, je doet het toch (mijn hoopmonsterke wordt hier ook met de dag groter, weg weg weg). Je moet dus met een cyclus beginnen zonder dat je ms hebt gehad. Vreemd. Nuja, k heb nog al mensen gehoord die 2 eisprongen hadden in 1cyclus omdat hun ms niet zijn doorgekomen. Ik duim dat alles toch terug mooi geregeld geraakt!
Dikke knuf,

repelsteeltje

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 8 maart 2010, 21:29

Dag Repelslteeltje,

Gelukkig zijn mijn MS dan toch doorgekomen de dag erna en ondertussen heb ik voor deze cyclus weer mijn laatste Clomid ingenomen. Dus we zijn er weer klaar voor. Alhoewel ik nu vooral bezig ben met de hoop op een goede nachtrust.

Ik heb al 3 slapeloze nachten (door Clomid???) achter de rug en ik verlang nu naar een lange en deugddoende nachtrust.

En hoe gaat het ondertussen bij jou?

Yelinke
Berichten: 15
Lid geworden op: 7 februari 2010, 21:49

Bericht door Yelinke » 8 maart 2010, 22:17

Heb jij ook zo'n last van de Clomid? Bij de eerste kuur viel het nog mee bij mij, maar nu bij de tweede word ik verschillende keren per nacht badend in 't zweet wakker. Die opvliegers zijn echt wel heftig zeg! En ik hoopte dat het enkel de dagen zou zijn dat ik Clomid nam, maar dat is ondertussen van vorige week geleden en de opvliegers blijven me achtervolgen.

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 9 maart 2010, 12:24

Yelinke, van opvliegers heb ik nog geen last. Wel die slapeloosheid, last van migraine (maar heb ik anders ook) en last van maag en oprispingen.

Dus we moeten er echt wel wat voor over hebben om dat toch te nemen.

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 13 maart 2010, 10:42

ondertussen weer terug van de gyn: nu eentje van 13 mm op dag 12
Maandag moet ik terug en dan ook mijn bloedwaarden bekijken.

Ik heb nog wel een probleem, woensdag en donderdag zit ik voor mijn werk in het buitenland en de kans is dan natuurlijk groot dat het dan juist de ideale moment is om te klussen. Ik hoop echter dat ik niet voor niks die Clomid heb ingenomen en dat we toch een kans hebben deze cyclus. Maar afwachten wat de gyn maandag zegt.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 25 mei 2010, 22:31

Dag Hollibol,

t Is zeker even slikken als je te horen krijgt dat je PCO hebt. Ondertussen zitten wij met een heel ander verhaal waarbij de PCO een bijkomstigheidje is geworden (maar daar ga ik je niet mee lastigvallen), maar toen ik de eerste keer te horen kreeg dat we hulp zouden nodig hebben, heb ik tranen met tuiten geweend. Bye bye romantisch beeld. (ik kan je me droom levendig voorstellen: op een avond als je partner thuis komt van z'n werk, hem een test met twee streepjes onder de neus steken :D ). Ik kan me voostellen dat het hard aankomt, zeker als je nog niet echt aan het proberen bent en je zelf nog niet doorhad dat er iets niet klopte...

Maar je hoeft niet te wanhopen: 1 op de 10 vrouwen zou aan PCO leiden en die hoeven zich heus niet allemaal in 1000 en 1 bochten te wringen om zwanger te worden.
Er is een heel simpel middeltje om je eierstokken aan de praat te krijgen: clomid. Sommige gyns geven het gewoon mee, en laten je een aantal maanden op eigen houtje proberen. In andere centra volgen ze je direct op waardoor je een paar keer naar de gyn moet om te kijken of er een follikel rijpt en wanneer die zou springen. Bij sommige vrouwen helpt Clomid niet, maar dan kan je overstappen op Menopur (wel spuitjes)
Als er nog wat andere factoren tegen zitten (verminderde zaadkwaliteit, endometriose,...) kan het zijn dat je via inseminaties, IVF of ICSI moet proberen, maar daar moet je niet van uitgaan want dat is nog steeds een minderheid.

En om met een positieve noot te eindigen: een vriendin, kreeg in maart te horen dat ze PCO had en in mei dat ze zwanger was. Eén keertje Clomid, opgevolgd door haar gyn, bedgymnastiek op de juiste moment en 9 maand later is ze bevallen van een heerlijk babietje. Dus het hoeft helemaal geen kommer en kwel te zijn!

Liefs,

Repelsteeltje

PS: super dat je voor eiceldonatie wil gaan! Echt, er zijn er weinig die de hele hormonen rompslomp willen ondergaan voor iemand anders!

holliebol
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2010, 23:08

Bericht door holliebol » 25 mei 2010, 23:58

hoi allemaal,

mijn eerste keer hier op het forum...

ben 3 weken geleden na de gynaecoloog geweest om te controleren of alles in orde was omdat ik al 3 maanden mijn MS niet kreeg (en hoopte zwanger te zijn, ookal waren alle urinetesten negatief, na een tijdje begin je toch te verlangen). die wist mij te vertellen na inwendige echo dat alles oke was, maar niet zwanger. dat alles oke was was toch een geruststelling. zei mij duphaston te nemen voor 5 dagen en dan zou alles terug op gang komen. ik kreeg mijn MS 3 dagen na het laatste pilletje, nog nooit zo gelukkig geweest met men MS.
nu ben ik vandaag bij een andere gynaecoloog geweest voor een medische screening voor eiceldonatie (ben ik kandidaat voor) en die deed een inwendige echo. nog geen 2 seconde na het zien van men eierstokke kwam : ik weet waarom je geen MS krijgt... je hebt PCO...

bam... dat was het dan. 20jaar, klaar voor een goede daad, hopend om ooit spontaan zwanger te worden zonder het echt te proberen en men vriend te verassen. :cry:

op 2 seconden verandert er plots vanalles. ik ben blij dat ik het nu al weet en dus geen hele zoektocht doormoet als ik echt probeer zwanger te worden. maar toch, emotioneel is dit wel een zware klapper... blijkbaar als ik alle symptomen lees heb ik het altijd al gehad. maar doordat ik vlak na men eerste MS ooit ben begonnen met anticonceptie heb ik dus nooit iets opgemerkt i.v.m. uitblijven van MS... :?

dit is zo verwarrend nu... hoe staan jullie hier tegenover? hoe zijn jullie hiermee omgegaan? wat staat er mij nog allemaal te wachte?

groetjes holliebol

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten