Duphaston



Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Duphaston

Bericht door Repelsteeltje » 5 februari 2010, 15:17

Hoi,

Een klein vraagje: we kunnen binnenkort starten met onze eerste KID poging, maar omdat ik PCO heb, moet ik Duphaston nemen. In het ziekenhuis hebben ze gezegd dat het tot een week kan duren vooraleer de regels door komen. Een vriendin van mij (die ook PCO heeft), kreeg ze echter al na 3 dagen.

Dus hier mijn vraag: hoe langt duurde het bij jullie vooraleer de :twisted: doorkwamen?

Liefs,

Repelsteeltje
Laatst gewijzigd door Repelsteeltje op 5 februari 2010, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 5 februari 2010, 16:33

Hallo,

Bij mij duurde het een 5 tot 7tal dagen, weet het niet meer exact.

Alvast veel succes.

groetjes prutske

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 5 februari 2010, 18:44

hey Repelsteeltje,


Bij mij is het na 5 dagen. Maar dat zal wellicht verschillen van persoon tot persoon.
En veel succes met de KID poging!!!

An

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 6 februari 2010, 10:13

Bij mij was het na 3 dagen, en de bloeding duurde maar 2 dagen, maar dat was niet vreemd. Ik heb een vriendin bij wie het 10dagen heeft geduurd. Gewoon afwachten...

Succes met de KID!

XX

Yelinke
Berichten: 15
Lid geworden op: 7 februari 2010, 21:49

Bericht door Yelinke » 7 februari 2010, 21:50

De eerste keer duurde het bij mij 4 dagen, de tweede keer 6 dagen. Hopelijk lukt het allemaal heel snel voor jullie.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 8 februari 2010, 11:10

Bedankt voor jullie antwoorden. Nu heb ik toch al een idee waar ik mij aan kan verwachten.

Nog een snel vraagje.
Ik moet 5 dagen lang 2 pilletjes Duphaston nemen. Maar stel dat ik na 3 dagen al mijn regels doorkrijg, moet ik dan al direct stoppen met de Duphaston, of toch tot 5 dagen doornemen?

Liefs,

Repelsteeltje - die precies een hele boel is vergeten vragen aan de gyn vorige week :roll:

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 8 februari 2010, 12:21

Dag Repelsteeltje,


Ik veronderstel dat je toch moet doornemen, maar zeker ben ik daar ook niet van. Anders moet je toch maar eens bellen naar de gyn voor alle zekerheid.

groeten,
An

Yelinke
Berichten: 15
Lid geworden op: 7 februari 2010, 21:49

Bericht door Yelinke » 8 februari 2010, 22:15

Ik zat toen met dezelfde vraag en heb toen gebeld met mijn gyn. Ik moest het gewoon blijven doornemen (moest 10 het dagen nemen).

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 11 februari 2010, 16:20

Pffft, ik word compleet zot :?

Ik ben vandaag voor de bloedname geweest (vergis ik mij of ben ik de enige die dat moet doen voor de inname van Duphaston?) en nu blijkt dat ik NU mijn eisprong heb.
Ik geloof er geen zier van. Een eisprong na 53 dagen :roll: .
Nu moet ik dus gewooon 2 weken wacht op mijn regels :? . Ik heb nog een bloedname voor volgende week, uit de brand kunnen slepen in de hoop dat mijn lichaam dan ook weer een ongeloofwaardig resultaat geeft zodat ik ze in het fertiliteitscentrum kan overtuigen dat mijn lichaam echt niet binnen de regeltjes kleurt.


Pfffft, stom lijf!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 11 februari 2010, 17:32

Allé, nu blijk ik toch al in mijn luteale fase zit (dacht inderdaad vorige week zoiets gevoeld te hebben) en zou ik over 7 dagen mijn ms moeten krijgen. (Dat klinkt al beter...)

Man man, ik vertrouw ze daar echt niet meer hoor... :evil:

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 11 februari 2010, 19:16

ah Repelsteeltje,

dat is inderdaad wel stom dat je niet precies weet wat er staat te gebeuren, eerst zeggen ze dit en dan weer dat. Ik heb inderdaad geen bloedname moeten doen bij duphaston maar dat verschilt misschien ook naargelang je behandeling.

Heb je ondertussen je duphastonperiode achter de rug of ben je nog aan het innemen?

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 12 februari 2010, 8:24

Hey An,

Zeer verwarrend allemaal. Ik moest gisteren een bloedname laten doen om te zien of ik met Duphaston kon starten. Als ik nog geen eisprong had gehad, mocht ik Duphston nemen. Als ik al een had gehad, moet ik vertrouwen op de hormonen die het geel lichaampje produceert (luteale fase).
Ik heb dus een week gelden toch een eisprong gehad (blijkbaar behoor ik tot de uitzonderlijke gevallen die wel na zo'n lage cyclus nog een eisprong doen). Ik mag dus niet starten en moet vertrouwen op het feit dat mijn lichaam zelf mn ms gaat laten komen. Maar op dit vlak betrouw ik mijn lichaam dus helemaal niet :?

Ach ja, niets aan te doen, we zullen maar gewoon braaf wachten zeker :shock:

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 12 februari 2010, 8:44

Als je effectief een eisprong hebt gekregen moet je je ms krijgen, tenzij je zwanger bent! Ms zonder eisprong kan soms, eisprong zonder ms niet...

Veel succes!!!

Ineke

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 12 februari 2010, 9:29

ICU22 schreef:Ms zonder eisprong kan soms, eisprong zonder ms niet...
Bedankt Ineke, dat stelt me gerust (de gyn antwoordde altijd ontwijkend toen ik vroeg of ik 100% zeker mag zijn dat mijn ms komen als ik in de luteale fase zit).
Zwangerschap moet ik niet op hopen, we starten binnenkort met KID. :(

En nu even de knop proberen omdraaien en terug wat werken :oops:

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 12 februari 2010, 10:02

Tja,

mij huisarts zei maanden aan een stuk na elke bloedname...je gaat je ms elk moment krijgen. Blijkbaar ziet het er net na de ms (waarop ik 9 maanden ben blijven steken) en net voor ongeveer hetzelfde uit op basis van wat een huisarts kan laten nakijken. Dus ik begrijp je frustratie! Even afwachten en duphaston kan altijd nog...hoe minder hormonenrommel hoe beter!

Ik ga ook eens aan het werk!
XX

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten