Onvruchtbaarheid is...



Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Onvruchtbaarheid is...

Bericht door Cassyke » 11 juni 2010, 7:51

Hoi hoi meiden!

Onlangs heb ik weer zo'n domme mail gekregen van mijn schoonouders waarin er 'gelachen' wordt met vruchtbaarheidsbehandelingen :twisted: Op zich was het nu niet zo neig erg maar toch... Ze weten dat wij daarmee gesukkeld hebben dus stuur je zo geen mail naar dat koppel he. Zijn de mensen nu echt zo dom???

Dan kwam de mail van mijn beste vriendin opnieuw naar boven (in mijn hartje dan wel want die is al lang gewist uit men mailbox) waarin ze schreef dat ze toch niet begreep waarom ik zo'n "historie" (volgens haar) maakte omdat het bij ons via ICSI moest :shock:

Ook ben ik vandaag te weten gekomen dat een collega weer eens zomaar zwanger is geworden (met spermadonatie want ze is alleenstaande). Ik haat het echt voor de meisjes die al zo lang aan het proberen zijn!!!

Het is mij dus allemaal een beetje teveel geworden waardoor ik besloten heb om op mijn blog iets te zetten dat die mensen eens een goede steek geeft (waar die vriendin ook op gaat kijken :D) :wink:
Ik ben het beu dat iedereen denkt dat IUI/IVF/ICSI (met/zonder donatie) en andere behandelingen (dus ook diegene met Clomid ed) niets betekenen in iemands leven. Dat het precies maar iets futiel is en dat het niets van energie vergt uit het koppel.
Ik ben op het idee gekomen om aan alle DVO-lotgenootjes te vragen wat voor hun onvruchtbaarheid betekent en dit te publiceren op mijn blog.

Ik geef een voorbeeld:
Onvruchtbaarheid is...
- Je ventje het gevoel van de eerste schopjes zien ervaren bij je schoonzus terwijl jij hoopte hem deze eerste ervaring te bezorgen
- je ventje zien spelen met de baby van je zus/vriendin terwijl je wenst hem ooit een kind van hemzelf te kunnen geven
- ... Vul gerust maar aan meiden! Komt wel op men blog maar ANONIEM hoor!!!!

Lesley
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 oktober 2009, 7:57

Bericht door Lesley » 11 juni 2010, 10:18

Onvruchtbaarheid is:
weten dat je ventje een ongelofelijke goede papa zou zijn, maar niet weten of jij dit ooit kan geven...

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 11 juni 2010, 10:41

- vernemen dat je ene zwangere vriendin je andere vriendin gevraagd heeft om meter te zijn en niet weten of jij ooit voor die keuze zal staan

koala
Berichten: 721
Lid geworden op: 3 december 2009, 19:01

Bericht door koala » 11 juni 2010, 11:02

- tijd doorbrengen met je metekindjes en niet weten of je zelf ooit het echte "mama"-gevoel moogt ervaren
- babyspullekes kopen voor vrienden en familie, die je zelf ook ooit te hebben in eigen huis
- twee kamers leeg hebben staan in huis en afvragen wat je ermee moet doen als het niet lukt om zwanger te worden

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 11 juni 2010, 16:02

Hoi hoi meiden,

Thx voor jullie reacties, die komen er zeker in :D

Irith
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 april 2010, 18:45

Bericht door Irith » 11 juni 2010, 18:45

Onvruchtbaarheid is:
niets dan vraagtekens, heen en weer tussen hoop en wanhoop, en soms zelfs jaloezie.
Overal kleedjes zien hangen, perfect weten hoe je je kindje wil noemen, waar het wiegje kan staan, hoe je de kamer zal inrichten. Je steeds meer een idee vormen van de opvoeding en liefde die je wil geven, maar tegelijk met de grote angst zitten of dit ooit waar zal worden.

ik heb nog niet veel ervaring met clomid ed, maar het zit er allemaal aan te komen en er komen steeds meer vraagtekens.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 14 juni 2010, 14:28

Hoi Irith,

Mooi tekstje en mooi verwoord! Maakt niet uit of je er al dan niet mee bezig bent hoor, daarom dat ik zet: en dergelijke. Wij hebben ook maanden geprobeerd zonder behandeling en dit zonder resultaat. Ik voelde mij toen even slecht dan als ik met een behandeling was begonnen. Dus een behandeling volgen is zeker geen verplichting om je hartje te luchten en te zeggen wat onvruchtbaarheid voor jou betekent!!!
Dikke knuffel!!!

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 15 juni 2010, 15:08

Onvruchtbaarheid is ...

angst om met lege handen achter te blijven

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 17 juni 2010, 22:06

Staat er op! :D

Marleen
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 juni 2010, 16:39

onvruchtbaarheid is...

Bericht door Marleen » 21 juni 2010, 11:12

- de schuldgevoelens die je hebt wanneer je beseft dat je die persoon die je zo graag ziet, niet het leven kunt geven, hoe hij dit altijd heeft voorgesteld.

- De onzekerheid over jezelf: hoe ver kan ik gaan? Wat kan ik aan?

- het vraagteken of iets dat zo natuurlijk kan bij anderen, wel zo geforceerd hoeft...

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 juli 2010, 11:23

Staat er op marleen, sorry voor het late antwoord :oops:

Ik stuur de lijst binnenkort (misschien vandaag) naar DVO :D Heb lang gewacht zodat ik iedereen de tijd liet!

Charlotte2009
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 mei 2009, 15:32

Bericht door Charlotte2009 » 21 juli 2010, 16:26

Amai Marleen,

Dat laatste is ook iets waar ik zo vaak mee heb geworsteld!

mopje
Berichten: 41
Lid geworden op: 2 augustus 2011, 18:04

Bericht door mopje » 18 september 2011, 19:40

Is al namen klaar hebben en een beeld van de kinderkamer. Wat blijkt: het zal allemaal maar een droom zijn.

Tamsie
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 februari 2009, 13:37

Bericht door Tamsie » 14 november 2011, 17:02

Onvruchtbaar zijn is:

Alleen zijn.
je leven op hold zetten en eigenlijk niet meer weten hoe je terug kan vertrekken.
overal zwangere dames zien.
je afvragen of je nog wel "vrouw"bent.

tijger86
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 oktober 2012, 10:09

Bericht door tijger86 » 8 november 2012, 16:00

Beetje laat mischien, maar toch nog een toevoeging
- Als je jezelf maar half vrouw voelt
- De boekenkast op de plek van de comode staat

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten