PCO en ovariele drilling



Plaats reactie
wickie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 augustus 2010, 9:51

PCO en ovariele drilling

Bericht door wickie » 21 augustus 2010, 9:54

Hoi,
Ik had nooit gedacht hier op het forum te komen na een eerste spontane zwangerschap (na drie maanden zwanger zonder problemen). Voor de tweede ben ook ik verzeild in de medische mallemolen: clomid, pregnyl, menopur en nu tien dagen geleden een ovariele drilling en THL.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ? Wanneer komt je cyclus eventueel spontaan op gang ? Ik mag pas eind septemer terug naar de gyn en wou weten of ik in tussentijd al zwanger kan geraken of niet.
Graag jullie raad!
Groetjes
Wickie

Magalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 februari 2007, 12:16

Bericht door Magalie » 30 augustus 2010, 14:48

Hallo,

Ik heb in april 2007 een ovariële drilling gehad. Daarna ben ik zwanger geraakt na de 3e IUI met dubbele dosis Clomid (zonder effect) en 5 dagen 1 ampule Menopur. De eerste IUI sloeg 50 mg Clomid wel aan. De 2e IUI heb ik 50 mg Clomid genomen met 4 dagen Menopur.

Mijn fertiliteitsarts wilde niet wachten op een natuurlijke cyclus omdat we al meer dan een jaar in de molen aan het rondlopen waren.

Veel succes in ieder geval!

Groetjes,

Magalie

Marleen
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 juni 2010, 16:39

Bericht door Marleen » 31 augustus 2010, 19:54

Hallo Wickie

Ik heb ook een drilling gehad. Ik ben 4 weken na de operatie op consultatie geweest, en toen was er niets te zien op echo en ook bloedresultaten gaven aan dat er nog geen ei-sprong was geweest. Die 4 weken waren te vroeg zeiden ze toen, die afspraak was daar gezet om rekening te houden met het verlof van de gyn. 2 weken later moest ik teurg komen, nog eens echo en bloedname en toen hebben ze me aangegeven dat de operatie tot niets had geleid.

Als ik alles goed begrepen heb moet je cyclus (als je bij de gelukkigen bent) onmiddelijk opstarten na de operatie. Dat kan iets langer duren dan normale cyclus, maar niet veel. Na 6 weken "niets" kunnen ze dus zeggen dat de cyclus niet op gang is gekomen.

Echter, als je geluk hebt, en toen ik die drilling liet doen sprak mijn gyn toch van 50% slaagkansen, wat niet min is, dan kan jij in principe natuurlijk nu ook al zwanger raken. Als de cyclus op ganag is gekomen en je hebt nu een eisprong...

Ik duim voor je dat het goed verlopen is en je goed nieuws mag ontvangen!

Lilla
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 juni 2011, 20:55

Ovariële drilling

Bericht door Lilla » 10 augustus 2011, 21:05

Dag dames,

Ik heb op 6 juli een ovariële drilling en THL laten uitvoeren. Voordien geen enkele kuur of wat dan ook gevolgd. Volgens mijn gyn heb ik zo'n zware PCO dat clomid oid toch niet zou pakken.

Op 31 juli werd ik plots ongesteld, niet hevig maar wel 5 dagen aan een stuk. Omdat de menstruatie vrij licht was durf ik niet goed hopen dat ik een spontaan cyclus herstel heb... Ben wel ovulatietesten gaan halen en als alles goed is zou ik rond 13 augustus een nieuwe eisprong moeten krijgen. Ik kan echt niet wachten en met de dag stijgt ook mijn hoop dus de teleurstelling zal groot zijn als ik negatief test.

Mijn gyn heeft mij aangeraden om pas in oktober terug te komen om te starten met hormonenkuren.

Groetjes,
D.

Dwileenbaby.blogspot.com

yessy
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 september 2011, 12:49

Bericht door yessy » 13 september 2011, 13:05

Hallo,

Ben nieuw hier,dus stel me even voor.2jaar geleden gestopt met de pil,nadien problemen met de schildklier,geen menstruatie,dus ook geen cyclus.Na consult bij gyn,gestart met 2 ronde clomid zonder resultaat,alsook de ronde met menopur.Ik heb vorige week vrijdag de LEO behandeling laten doen,sindsdien heb ik nog steeds bloedverlies.Vind het wel moeilijk om nu te weten of deze bloeding nog van de operatie is of moet ik het al beschouwen als de eerste menstruatie na de LEO?

Grtjs yessy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten