Alles lijkt normaal ... Toch reeds 15 maanden bezig. Wat nu?



Plaats reactie
Gregory GD
Berichten: 5
Lid geworden op: 4 maart 2011, 13:22

Alles lijkt normaal ... Toch reeds 15 maanden bezig. Wat nu?

Bericht door Gregory GD » 4 maart 2011, 13:28

Hallo,

na lange tijd gewacht te hebben, eindelijk de beslissing genomen samen met mijn vrouwtje (ik ben een man idd) om voor ons eerste kindje te gaan. Eindelijk, want we waren er reeds 2 jaar klaar voor, maar wensten eerst nog wat andere zaken op orde te hebben vooraleer te stap te zetten (ervan uitgaande dat het dan binnen een redelijke termijn zou lukken).

De eerste 6 maanden gaan relatief snel en zonder zorgen voorbij. Nadien is het toch elke maand aftellen, afwachten, zenuwen, stress, wat voel je, wanneer, ...

Na 10 maanden zijn we gestart met de eerste testen (hoewel gynaecoloog, waar we zeer goed mee kunnen praten en die zeer ervaren is) nog liever had gewacht.

Uitgevoerde tests (ik vat beknopt samen uiteraard):
-> zaadtest: alles perfect in orde
-> nadien HCG test: perfecte doorstroming van de eileiders
-> nadien opvolgen van een volledige cyclus

Diagnose: lichte vorm van PCO. Lichte vorm gezien er wel beperkte, maar onvoldoende, dominantie is en verder geen andere symptomen. Mijn vrouw is ook super regelmatig (steeds 29 dagen met over 15 maanden slechts één keer 2 dagen langer), geen andere uiterlijke kenmerken,....

Gestart met 1 pil clomid (50 mg) en elke maand zit er rond dag 13-14 telkens één mooie eicel klaar met gemiddelde diameter tussen 17 en 19 mm. Rond dag 15 steeds (je kan er je klok mee gelijkzetten), voelt mijn vrouw haar eisprong; exact twee weken later komen (spijtig genoeg) haar regels door.

Vandaag opnieuw net maandstonden gekregen. Dit is onze 5 de ronde met Clomid; telkens is er een eisprong geweest (telkens ook op controle geweest om te zien of er een follikel voldoende groot en dominant is; ook is telkens het baarmoederslijmvlies voldoende dik, aanwezigheid van vrij vocht, ...). De eerste ronde hebben we uiteraard ook bloed genomen aan begin cyclus, voor eisprong, na eisprong, ... alle hormoonwaarden steeds perfect zoals moest zijn.
In januari waren we 4 dagen overtijd met twee (zeer lichte maar aanwezige dubbele streep) zwangerschapstesten, maar dan op 4.5 weken is het misgelopen.

Nu gaan we nog één maand proberen met 1 tablet Clomid, nadien naar een fertiliteitsarts (afspraak ligt reeds vast) voor verdere stappen. Dr Stevens in Klina: heeft iemand hier ervaring mee. We zijn nu bij Dr Pauwels in Brasschaat, wat een zeer goede gynaecoloog is.

Na 15 maanden zijn we echt radeloos en zit het verdriet/gemis/... zeer diep. Het wordt ook moeilijker om er samen over te praten, de schrik wordt groter, het verlangen,...

Wat zijn deze verdere stappen ?
Wat is er mogelijk nog mis ?
Hoe kunnen we dit plaatsen ?

En vanuit jullie ervaring (en we weten maar al te goed dat het geen exacte wiskunde is), zullen we zwanger worden ?

Ben uiterst benieuwd naar jullie respons.

Groetjes en alvast bedankt.

bernadette
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 mei 2010, 15:43

Bericht door bernadette » 4 april 2011, 11:05

Hallo,
Ik vond je bericht aangrijpend. Mn enige reactie was: op de een of andere manier zal het binnenkort wel lukken. Bij mij werd na een gezond zoontje in 2008 en een vroeggeboorte (20 weken) en miskraam in 2010 ook PCO vastgesteld. Maar na de derde clomid ronde was ik dan toch zwanger (nu 15 weken). Ik heb de indruk, na mn eigen ervaring en wat ik erover gelezen heb, dat PCO niet zo'n groot obstakel is om zwanger te worden. Is er bij jullie al meer nieuws?
Groeten en veel succes!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 21 juni 2011, 19:45

Hallo Gregory,

Ik antwoord een beetje laat op je bericht want ik ben een tijdje niet meer actief geweest op het forum. Maar ik zou je toch graag ons verhaal meegeven.

Wat er nog kan zijn is dat je vrouw endometriose heeft, die ze enkel dmv een kijkoperatie kunnen vaststellen. In sommige gevallen wordt het reeds ontdekt op een echo/HCG maar voor de bevestiging dien je een kijkoperatie te doen.

Soms vinden ze, spijtig genoeg, geen oorzaken. Soms is het gewoon zo dat de natuur zonder enige reden niet meewilt.

Bij ons werd eveneens Clomid opgestart samen met twee andere medicamenten (ik heb een zware vorm van PCO). Deze waren effectief bij mij maar het zaad van ventje was niet zo goed, daarmee dat het niet hielp. We hebben dus beroep moeten doen op ICSI. Bij de pick up gezien dat ik toch (denken ze want op echo is het niet zeker) endometriose heb. De arts heeft toen gezegd dat ik eerst hieraan moet geopereerd worden vóór mijn volgende pick up. Gelukkig is dit niet nodig geweest want na de eerste ICSI poging was ik zwanger. In september vorig jaar ben ik bevallen van ons dochtertje, het mooiste wonder en cadeau waarvan we konden dromen!
Ik hoop dat dit verhaal je wat moed geeft aan jou en je vriendin en dat jullie snel succes boeken met of zonder behandeling. Wat ik je wel aanraad is naar een fertiliteitscentrum te gaan indien het nu nog niet gelukt is. Gynaecologen kunnen sommige problemen niet zelf oplossen en sommigen ervan gaan je niet spontaan doorverwijzen naar een fertiliteitsarts. Maar ik lees dat jullie dit reeds van plan zijn. Dus zeker overwegen en de moed vooral niet laten zakken!

Groetjes
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten